ترکیب تیم ملی تکواندو برای حضور در مسابقات تیمی گرنداسلم

ترکیب تیم ملی تکواندوی ایران برای حضور در مبارزات تیمی هفته پایانی نخستین دوره مسابقات گرنداسلم تکواندو، اعلام شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزرش جی پلاس، از دو هفته پیش نخستین دوره مسابقات "گرند اِسلم" تکواندو با حضور بهترین‌ تکواندوکاران جهان در دو گروه زنان و مردان، در وزن‌های المپیکی به میزبانی شهر "ووشی" در چین آغاز شده است. طبق تصمیم فدراسیون جهامی این دور از رقابت‌ها به صورت هفته‌ای برگزار می‌شود و هفته پایانی این رقابت‌ها به صورت تیمی در تاریخ هفتم بهمن‌ پیگیری می‌شود. تیم ملی ایران (دانشگاه آزاد) نیز با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جام جهانی موفق شد جواز حضور در این تورنمنت را به‌دست آورد.

با اعلام سازمان تیم‌های ملی، تیم ایران برای شرکت در این رقابت‌ها با ترکیب "هادی تیران ولی‌پور، سروش احمدی، سیدحسین احسانی، عرفان ناظمی، مهدی خدابخشی، سعید رجبی، آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی، علیرضا علیاری و محمدرضا خانی" تمرینات خود را پیگیری می‌کند.

در این مسابقات علاوه بر ایران، روسیه به عنوان نایب قهرمان جام جهانی، چین به عنوان میزبان مسابقات و کره جنوبی نیز به عنوان تیم پیشنهادی از طرف کمیته فنی در هفته پایانی مسابقات گرنداسلم حضور دارند و به مبارزه می‌پردازند.

هدایت این تیم برعهده سیدنعمت خلیفه به عنوان سرمربی، رضا ایمان‌زاده به عنوان مربی و علی رضایی به عنوان مربی بدنساز باشد.

طبق اعلام فدراسیون جهانی تکواندو(WTF) این مسابقات در چهار راند ۵، ۳، ۵ و ۵ دقیقه‌ای برگزار می‌شود که در راند اول ۵ هوگوپوش به ترتیب وزن‌ها مبارزه می‌کنند. در راند دوم سه ورزشکار انتخاب شده توسط مربی بر روی شیاپ‌چانگ می‌روند. اما در دو راند پایانی نیز پنج تکواندوکار با امکان حداکثر ۱۲ بار جابه‌جایی مبارزه خواهند کرد.

با توجه به این که قوانین امتیازدهی در این رقابت‌ها تغییر کرده است، برای ضربه چرخشی به هوگو چهار امتیاز، ضربه چرخشی به سر پنج امتیاز، شمارش داور برای ناک دان پنج امتیاز و خروج یک پا از زمین یک اخطار در نظر گرفته شده است. تیمی که در مجموع ۴۰ اخطار بگیرد، بازنده مسابقه خواهد بود.

در این مسابقات به تیم‌های اول تا سوم به ترتیب ۲۰، ۱۰ و ۵ هزار دلار جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

سید نعمت خلیفه نیز پیش از اعلام اسامی اردونشینان تیم ملی تکواندو برای حضور در این رقابت‌ها، به ایسنا، گفت‌: خوشبختانه توانستیم در مسابقات تیمی جام جهانی که مسابقات تیمی قهرمانی جهان تغییر نام پیدا کرده، مقام نخست را کسب کرده و راهی گرنداسلم شویم. سهمیه به نام ایران کسب شده است و تیم دانشگاه آزاد تنها نماینده ایران بود. امیدوارم اگر به عنوان سرمربی در کنار تیم‌ ‌ملی بودم بهترین نتیجه را در گرنداسلم کسب کنیم که دور از دسترس نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید