به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بعد از برکناری جنجال برانگیز گلنار وکیل گیلانی از ریاست فدراسیون چوگان، انتخابات این فدراسیون 10 دی برگزار شد. در ابتدا عبدالعزیز هدایت، غلامحسین غنی، میعاد صادقی، حجت‌الله دهخدایی، فرهاد طلوع کیان، سیدرضا میرابوطالبی، اصغر ناظری و مرتضی حسن‌پور درواری برای حضور در مجمع انتخاباتی این فدراسیون تایید صلاحیت شدند.

نکته جالب توجه این است که تا قبل از برگزاری انتخابات 6 نفر از کاندیداها انصراف دادند و فقط دهخدایی و ناظری باقی مانند که ناظری هم به نفع دهخدایی انصراف داد!

بر این اساس دهخدایی تنها با خودش رقابت داشت و 19 عضو مجمع، 19 رای به او دادند تا بدون دردسر رییس این فدراسیون شود. در همه انتخابات ها کاندیداهایی هستند که قبل از انتخابات انصراف می دهند اما در مجمع انتخاباتی چوگان تعداد انصرافی ها بیش از  اندازه بود و همین باعث تعجب شد.

 

در همان روزهایی که زمزمه شایعه استعفای وکیل گیلانی به گوش می رسید، همه جا صحبت از فشارهایی بود که از جانب افراد با نفوذ و حلقه قدرت چوگان بر او وارد شده است. فشارهایی که بیش از همه منشا آن را ریس سابق این فدراسیون می دانستند که دیگر در راس امور نبود اما در حقیقت هنوز هم قدرتمند ترین فرد این رشته بود. همان زمان بسیاری از اهالی چوگان دلیل افزایش فشار بر گیلانی را گوش نکردن به حرف قدیمی ها و پیشکوتان این رشته عنوان کردند. با این حال ماجرایی که در نهایت منجر به برکناری یا استعفای اجباری وکیل گیلانی شد، تهدید به انتشار عکس های شخصی اش بود که این بار طبق اعلام او، با حضور وزارت ورزش جدی شده بود!

وکیل گیلانی بعد از چندماه از برکناری اعلام کرد که پشت همه قضایای مربوط به رفتنش از فدراسیون، محمدرضا داورزنی - معاون وزیر ورزش بوده است؛ هرچند داورزنی تمامی این شایع ها را رد و اعلام کرد که از او شکایت می کند. شکایتی که البته هیچ گاه انجام نشده و دیگر حرفی هم درباره اش زده نشد!

 

دهخدایی بعد از انتخابش به عنوان رییس فدراسیون چوگان در واکنش به علت انصراف کاندیداها از مجمع گفت: کاندیداهای دیگر به عقلشان رجوع کردند و کنار کشیدند چرا که کار در چوگان مانند یک مبارزه سخت است؛ اما من به دلم رجوع کردم و وارد این کارزار شدم. کار بسیار سختی در این رشته پیش رو داریم و باید باعث رشد و توسعه چوگان شویم.

در این میان بد نیست یادآور شویم دهخدایی، دبیر سابق فدراسیون است که دقیقا در زمان همان مدیر قبلی یعنی ایلخانی زاده در فدراسیون حضور داشته و خیلی ها رای قاطع و کنار رفتن تمام رقبا را، به دلیل حمایت کامل ایلخانی زاده از او می دانند. 

با این حال صحبت ها و ادعای عجیب و غریب دهخدایی پس از رای آوردن، باعث شد تا نظر دو کاندیدای کناره گیری کرده را هم درباره علت تصمیمشان بپرسیم.

 

فرهاد طلوع کیان یکی از کاندیداهایی که از این مجمع انصراف داد در گفت وگو با جی پلاس، اظهار کرد: انصراف من یک قضیه شخصی بود و در فاصله ثبت نام تا برگزاری مجمع، پیشنهادهای دیگری مطرح شد و تصمیم گرفتم انصراف بدهم.

او درباره صحبت دهخدایی مبنی بر اینکه سختی کار در چوگان باعث شده کاندیداها انصراف بدهند، نیز تصریح کرد: کلا ریاست در فدراسیون ها کار سختی است چون باید مثل یک بخش خصوصی آن را اداره کنید. بودجه کم و مشکلات مختلف باعث سختی کار می شود.

طلوع کیان ادامه داد: با این حال کار در فدراسیون چوگان نسبت به دیگر فدراسیون ها آسان تر است چرا که بیشتر از 6 هیات ندارد و همین کار را راحت تر می کند.

امیرمرتضی حسن پور یکی از کاندیدای انصرافیِ انتخابات فدراسیون چوگان درباره علت تصمیمش حاضر به صحبت نشد و به جی پلاس، تنها گفت: بعدا در این باره صحبت خواهم کرد.

 

به گزارش جی پلاس؛ با توجه به اظهار نظر رسمی طلوع کیان و غیررسمی برخی کاندیداهای انصرافی دیگر، به نظر نمی رسد سختی کار در فدراسیون چوگان به قدری دشوار بوده که صرفا همین، علت انصراف تمام کاندیداها از انتخابات باشد! در مجموع اما پرواضح است که اگر برای کار در چوگان سختی هم وجود داشته، بیش از هرچیز به موانعی بستگی داشته که از جانب حلقه قدرت این رشته بر رئیس وارد می شده. فشارهایی که نتوانستند گیلانی را مجبور به تغییر رویه و یا استعفا کنند و در نهایت به شکل دیگری او را از کنار زدند.

دیدگاه تان را بنویسید