والورده: هنوز نمی‌توانیم خودمان را قهرمان لیگ بدانیم

با وجود افزایش فاصله میان بارسلونا و رئال مادرید پس از پیروزی کاتالان‌ها در ال‌کلاسیکو، سرمربی این تیم هنوز هم صحبت درباره احتمال قهرمانی شاگردانش را نادرست می‌داند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بارسلونا با یک پیروزی شیرین و مقتدرانه با نتیجه 3 بر صفر، در ال‌کلاسیکوی خارج از خانه به استقبال کریسمس رفت. با گلزنی سوارس، مسی و ویدال، کاتالان‌ها اولین ال‌کلاسیکوی فصل جاری لالیگا در آخرین هفته این رقابت‌ها در سال 2017 برد تا فاصله خود را با رقیب مادریدی که البته یک بازی کمتر انجام داده، به 14 امتیاز افزایش دهد.

ارنستو والورده که مردانش با این پیروزی خارج از خانه توانستند، انتقام دو شکست ال‌کلاسیکوهای سوپرجام را در ابتدای فصل بگیرند، در پایان مسابقه به شبکه BeIn Sports گفت: ما راضی هستیم. یک تیم بزرگ را در خانه‌اش شکست دادیم. این یک ال‌کلاسیکو است، یک بازی مهم برای هر دو تیم به خصوص برای رئال مادرید که می‌خواست در خانه‌اش برنده باشد. با این حال ما هنوز در نیم فصل نخست هستیم و تا پایان فصل زمان زیادی مانده است. نمی‌خواهیم از الان چیزی درباره سرنوشت کورس قهرمانی بگوییم چون هنوز چیزهای زیادی برای گفتن مانده است.

والورده ادامه داد: رئال مادرید در نیمه نخست به شیوه‌ای بازی کرد که به ما اجازه نمی‌داد به سبک خودمان بازی کنیم. به همین دلیل ما به توپ‌های بلند رو آوردیم. در نیمه دوم اما کنترل‌مان بر بازی و تملک توپ‌مان بیشتر شد و رفته‌رفته، موقعیت‌های گلزنی‌مان به وجود آمد. ما هرگز تصور نکردیم که کار رئال مادرید تمام شده است. تملک توپ‌مان بیشتر بود اما برای آغاز حملات دست به ریسک نمی‌زدیم. آنها زمانی که 11 نفره بودند موقعیت‌‌های گلزنی بیشتری نسبت به ما داشتند.

سرمربی سابق اتلتیک بیلبائو در پاسخ به این سؤال که آیا کورس قهرمانی لالیگا را تمام شده می‌داند، تأکید کرد: معلوم است که نه. نه تنها لیگ بلکه نیم فصل نخست هم تمام نشده است. با این حال ما اختلاف امتیازی خوبی با رقبا داریم اما این را دلیلی برای قطعی دانستن قهرمانی‌مان نمی‌دانیم. ما باید بازی‌های‌مان را ببریم و احساسات‌مان را کنترل کنیم.

والورده در تمجید از مارک آندره تراشتگن که در چند مورد با واکنش‌هایش دروازه بارسلونا را نجات داد عنوان کرد:  فکر می‌کنم که مارک برای ما مهره‌ای کلیدی است و این را با توجه به اتفاقاتی که در بازی رخ داد شاهد بودید. گاهی اوقات بازیکنان تیم ما با استرس بازی می‌کنند اما او کاملاً خونسرد است.

 

دیدگاه تان را بنویسید