نکاتی درباره زمان برگزاری ال‌‌کلاسیکو در دهه های گذشته

دربی سنتی رئال و بارسا در طول سا‌ل‌ها برگزاری، دستخوش تغییرات زیادی از نظر زمان برگزاری شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، وقتی اعلام شد مصاف امروز مادریدی‌ها و بارسلونایی‌ها راس ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران آغاز می‌شود، این مساله موجب تعجب علاقمندان زیادی در کشورمان شد.

چرا که دوستداران این دو تیم در ایران، ال‌کلاسیکو‌ها را معمولا در آخرین ساعات روز،‌هر بار تجربه کرده‌اند.

جهت آگاهی این عده‌،‌باید عنوان کرد که یکی از رسانه‌های اینترنتی اسپانیا نیز تغییر و تحولات زمان برگزاری این دو تیم بزرگ باشگاهی جهان را در طول سال‌های سپری شده در قالب ۸ نکته مورد، اینچنین مورد بررسی قرار داده است:

*نکته ۱:

می‌توان گفت برای نخستین مرتبه در تاریخ لالیگا است که ال‌کلاسیکو به وقت اسپانیا ساعت ۱۳ (۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) برگزار می‌شود.

این موضوع که مصاف دو تیم در چنین زمانی برگزار شود، پیشنهاد خاویر تباس، یکی از مدیران تصمیم‌گیرنده در امر برگزاری پیکارها بود.زیرا در همین هنگام میلیون‌ها ژاپنی(ساعت ۲۱) و چینی(ساعت ۲۰) می‌توانند بعد از فراغت از کار روزمره، پای گیرنده‌های تلویزیونی خود بنشینند و مصاف ۲ تیم گران‌قیمت و بزرگ جهان را تماشاکنند.

*نکته ۲:

نخستین ال‌کلاسیکو مادرید – بارسا در تاریخ لالیگا در تاریخ ۹ مه ۱۹۲۹ راس ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر انجام شد.جدالی که با برتری یک بر صفر آبی و اناری‌ها به پایان رسید.

*نکته ۳:

 در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ عمده ال‌‌کلاسیکوها در حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه انجام شد.

*نکته ۴:

در اواخر دهه ۴۰ و همچنین سال‌های دهه ۵۰، دربی‌های این دو تیم صاحب نام بین ساعت ۱۵ تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه انجام گرفت.همچنین عمده این نبردها در پاییز و زمستان بود.

*نکته ۵:

در دهه ۶۰، ساعت برگزاری ال‌دربی‌ها به حدود ساعت ۸ شب رسید.در آن هنگام برگزارکنندگان اعتقاد داشتند این زمان برای اسپانیایی‌های علاقمند، بهترین زمان برگزاری بازی است.

*نکته ۶:

در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰، بحث پوشش زنده ال‌دربی‌ها از طریق گزارشات رادیویی پیش آمد که به همین خاطر زمان برگزاری این بازی‌ها به حدود ساعت ۱۷ تغییرکرد.

*نکته ۷:

از اواسط دهه ۷۰، اسپانیایی‌ها اوقات مختلفی را برای برگزاری این دربی تجربه کردند.گاهی در ساعت ۱۸ و ۱۹ بازی دو تیم را گذاشتند.گاهی هم به ساعت‌های ۲۰ و  ۲۰:۳۰ دقیقه آن را کشاندند.

*نکته ۸:

از اوایل دهه ۸۰ بحث پوشش زنده و لحظه به لحظه این دربی مطرح شد. برهمین اساس تصمیم گرفته شد بیشتر از هر زمانی، این دربی به خاطر رفاه حال هواداران اسپانیایی‌ در روزهای شنبه انجام شود. زمان برگزاری هم بین ساعت ۲۰ تا ۲۲ در نظر گرفته شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید