در گفت و گو با جی پلاس؛

واکنش های جالب نامجومطلق، هاشمی نسب، ادموند بزیک، ستار همدانی و حمید درخشان به قرعه ایران در جام جهانی

درباره قرعه ایران در جام جهانی 2018، مهدی هاشمی نسب می گوید: ویژگی غیرقابل پیش بینی بودن، برگ برنده تیم ایران و ستار همدانی هم معتقد است باید با آلمان و انگلیس بازی تدارکاتی برگزار کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

ستار همدانی، حمید درخشان، ادموند بزیک و نامجو مطلق در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره قرعه ایران در جام جهانی 2018 نظراتی را بیان کردند:

ستار همدانی: اگر بتوانیم از مراکش امتیاز بگیریم، اتفاقات خوبی برایمان می افتد

ستار همدانی، بازیکن سابق تیم ملی درباره قرعه ایران در جام جهانی به جی پلاس گفت: به نظرم دو گروه در قرعه سختی افتادند، یکی ایران یعنی B و دیگری گروه F ( آلمان ، مکزیک ، سوئد و کره ) این دو گروه شبیه هم هستند. اما گروه ما به مراتب سخت تر است و کار ایران برای صعود خیلی دشوار است.

همدانی ادامه داد: به عقیده بسیاری از کارشناسان، ایران می تواند شگفتی ساز باشد و بتواند پدیده مسابقات لقب بگیرد، هیچ چیزی بعید نیست. تیم ملی ما صاحب یک کاریزمای قابل احترام است. کی روش این شخصیت را به تیم ملی داده و بچه ها اعتماد به نفس خیلی خوبی دارند. با این که گروه سختی است اما ایران تیم سرسختی است و راحت نمی بازد.

مدافع سابق تیم ملی گفت: همه بر این باور هستند که تیم ملی خیلی سخت گل خواهد خورد و این نوید خوبی برای ما است. عقیده من این است که اگر بتوانیم از مراکش امتیاز خوبی بگیریم  ممکن است اتفاق خوبی برایمان بیافتد. من به شخصه خوشبین هستم.

** بازی با آرژانتین، ترس تیم ملی را ریخت

وی در ادامه با اشاره به بازی ایران و آرژانتین در دوره قبلی جام جهانی، افزود: در جام جهانی قبل تصور خیلی ها این بود که آرژانتین چند گل به ایران می زند اما دیدید که اینطور نشد. ما حتی شانس این را داشتیم که به آنها گل هم بزنیم. به نظرم کی روش در بازی های بزرگ همیشه برای ما سورپرایز دارد. قرعه ما سخت است اما دفاع تیم کی روش نیز به خوبی عمل می کند. بازی ایران مقابل آرژانتین قطعا در این سری از بازی های جام جهانی هم به ما کمک خواهد کرد و آن استرس و ترسی که بازیکنان در بازی های قبلی داشتند دیگر وجود ندارد. ترسشان ریخته و الان آمادگی کامل برای بازی مقابل تیم های بزرگ دنیا را دارند.

** با آلمان و انگلیس بازی تدارکاتی کنیم

وی درباره نقش فدراسیون و کی روش برای آمادگی در این رقابت ها به جی پلاس گفت: فدراسیون می تواند با همسان سازی بازی های تدارکاتی با تیم هایی خوب به آمادگی تیم ملی کمک زیادی کند. فدراسیون باید کمک کند تا با برگزاری دیدار دوستانه با  آلمان و انگلیس تیم ملی بتواند آمادگی لازم را برای این رقابت ها کسب کند.

** ژاپن بیشترین شانس صعود را میان آسیایی ها دارد

همدانی درباره قرعه سایر تیم های آسیایی هم خاطرنشان کرد: عربستانی ها طبق معمول خوش شانس بودند اما ژاپنی ها از آنها خوش شانس تر.  البته بازی افتتاحیه را عربستانی ها برگزار می کنند که فکر‌ می کنم در این یک زمینه شانس نیاورده اند. از سوی دیگر ژاپن، تیم با برنامه و بسیار خوبی است. در این سال ها روی کار تیمی ، سخت افزار ، امکانات و برنامه ریزی به خوبی کار کرده است و به نظرم شانس زیادی برای صعود دارد.

 

حمید درخشان: کی روش پس از قرعه کشی شوکه شد!

حمید درخشان درباره قرعه ایران در جام جهانی به جی پلاس گفت: واقعا گروه ایران گروه سختی است. در قرعه ایی افتادیم که دو‌ تا از بهترین تیم های جهان در آن حضور دارند. ضمن اینکه نباید مراکش را دست کم بگیریم.

سرمربی تیم نفت گفت: وقتی ایتالیا و هلند به جام جهانی نمی آیند یعنی اینکه تیم های حاضر در این رقابت همه مدعی هستند. شما چهره کی روش را پس از اینکه در این گروه افتادیم دیدید؟ شوکه شده بود! کار سختی داریم اما همانطور که گفتم در‌ فوتبال هیچ چیز مشخص نیست و‌ از الان نمی توان پیش بینی کرد.

بازیکن سابق تیم ملی درباره قرعه سایر تیم های آسیایی هم گفت: عربستان و ژاپن خوش شانس بودند. فکر‌ می کنم ژاپنی ها شانس بیشتری برای صعود داشته باشند.

وی در پایان گفت: برای تیم ملی کشورمان آرزوی موفقیت می کنم و‌ امیدوارم اتفاق های خوبی در‌جام جهانی برای ایران بیافتد و شاگردان کی روش در این رقابت های شگفتی ساز باشند.

 

هاشمی نسب: غیرقابل پیش بینی بودن، برگ برنده تیم ملی ایران است

مهدی هاشمی نسب درباره قرعه کشی جام جهانی 2018  به جی پلاس گفت: تیم ملی ایران غیرقابل پیش بینی است و نمی توانیم بگوییم در بازی با اسپانیا، پرتغال یا مراکش چه نتایجی به دست می آورد.

وی در ادامه گفت: برای تیمی که کی روش ساخته، احترام خاصی قائل هستم. چون تیم ما الان شخصیت و کاریزمای خاصی دارد و همین که کسی نمی تواند نتایج مان را پیش بینی کند و همین برگ برنده ای برای ما در این گروه محسوب می شود.

 

ادموند بزیک: حضورمان در جام جهانی به مراتب از صعودمان مهم تر است

ادموند بزیک، بازیکن سابق تیم ملی درباره قرعه ایران در جام جهانی هم به جی پلاس گفت: در گروه بسیار سختی قرار گرفته ایم. قطعا اسپانیا سخت ترین حریف ماست و پرتغال هم به عنوان قهرمان اروپا به دیدار ایران می آید.

وی درباره شانس ایران برای صعود از این گروه خاطرنشان کرد: من با این شرایط نمی توانم شانس زیادی برای صعود ایران از گروه قائل باشم اما به نظرم در این گروهی که افتادیم می توانیم محک خوبی بخوریم. به نظرم حضورمان در جام جهانی، خودش اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

نامجو مطلق: اگر به پاناما می خوردیم بهتر از مراکش بود

مجید نامجو مطلق، هافبک سابق تیم ملی درباره قرعه ایران در جام جهانی به جی پلاس گفت: در گروه مرگ افتادیم. البته از نظر ما گروه مرگ است و شاید نظر اسپانیا و پرتغال گروه ایده آلی است. نسبت به تیم هایی که در سید یک قرار داشتند هم گروه شدن با پرتغال بهتر از برزیل و سایر تیم های قدرتمند سید اول است. اما اسپانیا سخترین تیم سید دوم بود. ما می توانستیم حتی با تیم بهتری از نظر گروهی روبرو شویم که متاسفانه به سخت ترین قرعه خوردیم.

نامجو مطلق درباره همگروهی با مراکش هم خاطرنشان کرد: مراکش تیم خوبی است. من یک بازی این تیم را دیده ام و بیشتر بازیکنانش در لیگ های اروپایی بازی می کنند. البته اگر به پاناما می خوردیم بهتر بود تا مراکش.

** انتظارها از تیم ملی نسبت به دور قبل بیشتر است

بازیکن سابق تیم ملی در پاسخ به اینکه با توجه به بازی های ایران در جام جهانی قبل، به ویژه رویارویی با آرژانتین، می توان امیدوار به امتیاز گرفتن از قدرت های بزرگ بود، به جی پلاس گفت: امسال تیم بهتری نسبت به 4 سال قبل داریم. این اعتقاد من است. اما آن بازی هم نخستین بازی ما بود. برای آرژانتین ناشناخته بودیم و ما را دست کم گرفته بودند. البته این قیاس خوبی نیست و هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. ما در آن بازی بسته فوتبال بازی کردیم اما اکنون انتظار از تیم ملی  بالا رفته است.خیلی ها بر این عقیده هستند که می توانیم از گروه خودمان صعود کنیم. برای این کار باید کیفیت فنی بهتری داشته باشیم و تهاجمی تر بازی کنیم. در جام جهانی قبل ما حمله کردیم و 3 تا گل خوردیم. با این حال ما بازی اول مقابل مراکش را باید ببریم. اگر نبریم شانس صعود ما از بین می رود و این هم می تواند شرایط را برای ما سخت تر کند. مراکش تیم خوبی است. یک مقدار هم از نظر عموم قرعه برزیل گروه مرگ است ولی قرعه ما برای تیم ایران گروه مرگ است.

** عربستان خودش قرعه برمی داشت، بهتر از این نمی شد

نامجو مطلق با اشاره به قرعه تیم های آسیایی، تصریح کرد: ای کاش ایران در سید 4 می افتاد. اگر خود عربستانی ها می خواستند قرعه را بردارند باز هم توی این گروه قرار می گرفتند. آنها خوش شانس هستند! گروه ما و کره جنوبی سخت است. البته همه تیم ها شانس صعود دارند. تیم های قدرتمندی راهی جام جهانی شده اند، اما در میان تیم های آسیایی، ژاپن شانس بیشتری دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید