حرف های سرمربیان در پایان روز اول هفته یازدهم لیگ برتر؛

از خوشحالی شفر برای برد استقلال تا دفاع تمام قد برانکو از ربیع خواه

سرمربیان تیم های لیگ برتری در نشست خبری خود حاضر شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سرمربیان تیم های لیگ برتری در نشست خبری پس از دیدارهای خود حرف های جالبی زدند.

استقلال دو - نفت تهران صفر

شفر: بازیکنان باید برای گلزنی گرسنه باشند

وینفرد شفر بعد از پیروزی دو بر صفر تیمش مقابل نفت تهران گفت: خیلی جالب است که در ایران برنامه های زیادی درباره فوتبال وجود دارد. مثلا شب گذشته برنامه ۹۰ را دیدم و دیدم که خیلی ها معتقدند که من می توانم در استقلال تغییری ایجاد کنم. کسانی هم که مخالف بودند احتمالا طرفدار تیم قرمز پوش بودند. البته این حرفم شوخی بود (باخنده)

او افزود: متاسفانه دیدم که گفته شده من برخی بازیکنان را شاید نخواهم. اگر شما در تمرینات ما حاضر شوید، می بینید ما یک تیم هستیم. گفته بودم باید به لحاظ روحی روی بازیکنان کار کنیم تا بهتر شوند. عملکردی که امروز دیدید، کاملا مشخص بود که ما به خوبی توپ را به گردش در می آوریم. بعد از اعلام پنالتی به سود ما، همه بازیکنان خوشحال شدند و از جایشان روی نیمکت بلند شدند. خیلی خوشحالم از عملکرد تیمم.

سرمربی استقلال اضافه کرد: نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم ولی گاهی اوقات پاس های آخرمان خوب نبود. بین دو نیمه اما با بازیکنان صحبت کردم تا تمرکز بیشتری روی پاس آخر داشته باشند. بازیکنان باید برای گلزنی گرسنه باشند. انصاری، جپارف و اسماعیلی فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند. اگر موقعیت روی توپ‌های بلند داشته باشیم شانس گلزنی زیادی نداریم پس باید روی زمین بازی کنیم. گل اولی که زدیم روی خوش شانسی ما بود ولی باعث شد تیم ما بهتر بازی کند و این چیزی بود که من می‌خواستم. در نیمه دوم کار را خوب دنبال کردیم. جابر انصاری دو فرصت خوب گلزنی دیگر داشت که می شد به گل تبدیل کند. نمی‌خواهم بگویم چه کسی خوب بود ولی جابر، سرور جپارف و باقری خیلی خوب بودند.

شفر ادامه داد: بعد از بازی با پرسپولیس بعضی ها گفتند باقری خوب نبود ولی این مهم است که مربی به بازیکنش دوباره فرصت بدهد تا خودش را نشان دهد. این خیلی مهم است که اگر باقری را در یک بازی که خوب نبوده زود بیرون بیاوریم، شاید دچار مشکل شود. پس باید به او فرصت دهیم. امید ابراهیمی هم عالی بود و پنالتی‌ای هم که زد به نظر گل می رسید. وقتی به تیر افقی می خورد و توپ بیرون می‌آید یعنی داخل بوده است. با این حال مشکلی نیست. مهم این است که بهتر بازی کنیم و با قلبمان به میدان برویم. چیزی که خوب نبود این بود که آنها موقعیت های خوبی داشتند.

سرمربی استقلال گفت: بعد از دو بر صفر شدن بازی، خیلی فرصت از دست دادیم و این چیزی نبود که من دوست داشته باشم. ما باید بهتر بازی کنیم و گل های بیشتری بزنیم. فشار زیادی روی ما بود و همه می گفتند که باید ببریم. من اینجا هستم که به تیم کمک کنم تا شرایطش بهتر شود. این قدم بلندی برای ما بود. من سه بار بازی نفت را دیده بودم. آنها جلوی پرسپولیس خیلی خوب بودند. ما امروز حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد بازی را کنترل کردیم که برای ما خیلی خوب بود.

شفر درباره نقش چشمی در ترکیب تیمش گفت: قبلا سوالی درباره چشمی شنیده بودم. دوباره می‌گویم او از بهترین مدافعان ایران است. اگر او را یک خط جلو بیاوریم، شاید عملکرد دفاعی ما پایین تر بیاید. در بازی قبلی فقط یک اشتباه کوچک داشتیم که پنالتی شد. مسی و رونالدو هم اشتباه می‌کنند. نمی‌خواهم این را بشنوم که او هافبک بهتری است. به نظرم او دفاع بهتری است. خیلی خوشحالم چون شنیدم ۷ بازیکن ما به تیم ملی دعوت شده‌اند. مربی تیم ملی همیشه تلاش می‌کند بهترین ها را دعوت کند تا در روسیه موفق باشد. تیم ما هم در این هفته ها خوب بازی کرده است. من خیلی جاها سرمربی تیم ملی بوده‌ام. برای یک مربی تیم ملی، مربیان لیگ مهم هستند چون آنها بازیکنان را می‌سازند و در اختیار تیم ملی می‌دهند. امیدوارم بتوانم به مربی تیم ملی کمک کنم تا تیم بهتری داشته باشیم.

وی درباره بازگشت جپارف به ترکیب اصلی استقلال، گفت: جپارف یک بازیکن حرفه‌ای و بسیار خوب است. در بازی قبلی در ترکیب اصلی نبود چون ما می‌خواستیم دو هافبک بگذاریم که توپ های بلند را بزنند. ولی امروز او را پشت مهاجمان گذاشتیم تا توپ بگیرد و پاس بدهد. یک مهاجم در محوطه جریمه حریف داشتیم و سایرین به او اضافه می شدند. جپارف خیلی حرفه‌ای است و براحتی می‌توانید با او صحبت کنید. او با سایر بازیکنان صحبت می‌کند. بسیار قدرتمند است. حیدری هم امروز بیرون بود که از کاپیتان‌های ماست ولی هیچ حرفی نزد که چرا من بیرونم. او رفت به جوان‌ترها گفت که فلان کار را بکنید تا موفق شویم. این همان روح تیمی ماست. امروز به او گفتم که می‌خواهیم ۳-۳-۴ بازی کنیم. همه می‌خواهند بازی کنند و این مهم است که یک روحیه باشیم. اگر چند گروه داشته باشید نمی توانید موفق شوید. خسرو همانی بود که د داخل زمین بود.

شفر درباره اظهارات میک درموت و کنایه او به رحمتی و اینکه برنامه های تیم ملی مشکلی برای استقلال ندارد، گفت: برای ملی پوشانمان خوشحالم. این اولین باری نیست که از تیم من به تیم ملی کسی دعوت می‌شود. در العین هم این اتفاق زیاد می‌افتاد. مربی تیم ملی حتما دیده که ما روی بدن‌ها و تاکتیک‌های تیم کار می‌کنیم. شاید 2 بازیکن دیگر هم می‌شد دعوت شوند. گاهی اوقات بازیکنان بعد از تیم ملی دچار غرور می‌شوند ولی در تیم ما این اتفاق نمی‌افتد. درباره میک درموت هم باید بگویم که بهتر است به عنوان سرمربی در این باره صحبت نکنم. برای او آرزوی موفقیت می کنم.

او درباره بازی خشن چشمی و بی‌احتیاطی این بازیکن، گفت: در بازی دربی سازمان‌دهی ما در دفاع خیلی خوب نبود ولی امروز خوب بودیم. او یک تکل نزدیک محوطه جریمه داشت. خیلی فشار زیادی روی بازیکنان ما بود چون همه می‌گفتند باید ببریم. ما وقتی ببریم، بازیکنان راحت هستند. این مسئله روی اعتماد به نفس بازیکنان اثر می‌گذارد. همه دیدند که ما بهتر و بهتر می‌شویم.

سرمربی استقلال در پایان و در پاسخ به این سوال که چطور تیمش را به لحاظ روحی بعد از دربی برگرداند، گفت: بازی دربی ایران شبیه کشورهای دیگر نیست و سطحش بالاست. به بازیکنان گفتم ما یک بازی را باختیم و اگر نبازیم، نمی‌توانیم برنده باشیم. در تمرینات بازیکنان لبخند می‌زدند و تمرکز داشتند. کارهای امروز را در تمرین کار کرده بودیم. خیلی الان بابت برد خوشحالم. کاپیتان تیم به من گفت ما باید ببریم و به او گفتم بازیکنان خوبی داریم و حتما می‌بریم. در بازی قبلی هم پرسپولیس اگر بازیکنش اخراج می‌شد، شرایط فرق می‌کرد. داور اشتباه کرد ولی مشکلی نیست. این همان شانسی است که درباره‌اش صحبت کردم. ما در نیمه دوم خیلی خوب بازی کردیم.

درخشان: فاصله ما با لیگ قهرمانان آسیا خیلی زیاد است/ استقلال شایسته این پیروزی بود

حمید درخشان بعد از شکست 2 بر صفر تیمش مقابل استقلال در هفته یازدهم لیگ برتر در نشست خبری گفت: بازی خیلی خوبی بود و به تیم استقلال هم تبریک می‌گویم، رچون شایسته پیروزی بودند. از ما بهتر بودند و ما به دلیل مشکلاتی که داشتیم بازیکنان‌مان از دقیقه 60 به بعد توان لازم را نداشتند.

وی افزود: این مسائل طبیعی است و بازیکنی که شرایط مناسبی ندارد، شب قبل از بازی در اردو نیست و در منزل می‌ماند، شرایط خوبی هم ندارد. بازیکنان ما از دقیقه 60، 70 به بعد آمادگی لازم را نداشتند و این طبیعی بود. ما در این دو روز اردویی نداشتیم و فقط از آنها خواستیم ساعت یک بعدازظهر به مجموعه نفت بیایند، ناهار بخوریم و بعد از جلسه فنی به ورزشگاه بیاییم. آن چیزی که برای ما مهم بود این است که با همین توان هم توانستیم موقعیت‌های گل خوبی ایجاد کنیم و اگر گل به خودی نمی‌خوردیم، استقلال نمی‌توانست به پیروزی برسد. باید این برد را به تیم استقلال تبریک بگویم و به بازیکنان خودم هم خسته نباشید می‌گویم.

درخشان در خصوص اینکه اگر به 20 یا 30 سال پیش برگردید و بازیکن باشید، فکر می‌کنید در کدام پست می‌توانید به تیم نفت کمک کند، اظهار داشت: اول از همه، شما وقتی فرصت را خلق می‌کنید و گل نمی‌کنید، یک اشکال است که ما امروز این اشکال را داشتیم. اگر موقعیت‌های خود را از دست نمی‌دادیم، شاید شرایط فرق می‌کرد. دوم اینکه شما بتوانید این فرصت را در پست هافبک خلق کنید و سوم هم اینکه در پست دفاعی بیشترین تمرکز را داشته باشید تا کمتر اشتباه کنید و گل نخورید. ما امروز این اشتباهات را در خط دفاعی، هافبک و گل نزدن داشتیم. من اگر امروز بخواهم یکی از خط‌ها را برای بازی کردن انتخاب کنم، خط هافبک است.

سرمربی نفت  درباره احتمال حذف این تیم از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: امیدوارم از این رقابت‌ها حذف نشویم. تا اینجا که چنین اتفاقی نیفتاده اما اگر قرار است به لیگ قهرمانان آسیا برویم، اصلا از این تیم راضی نیستم. فاصله ما با لیگ قهرمانان آسیا خیلی زیاد است و اگر قرار است با این تیم عازم این رقابت‌ها شویم بهتر است نرویم، ما باید تیم خود را تقویت کنیم، در نیم‌فصل بازیکنان جدیدی بخریم تا با اقتدار در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم. در غیر این صورت با این تیم خودمان را گول می‌زنیم، فوتبال باشگاهی آسیا قوی‌تر شده است و باشگاه‌ها سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند، 25 سال است که در این رقابت‌ها قهرمان نشده‌ایم، استقلال و پرسپولیس بزرگترین تیم‌های ایران هستند که این دو تیم هم در این به قهرمانی آسیا دست نیافته‌اند. 

وی افزود: باید خیلی بیشتر کار کنیم تا در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. فاصله ما دارد با فوتبال باشگاهی آسیا زیاد می‌شود. ممکن است در رده ملی موفق باشیم اما فاصله فوتبال ما سایر کشورهای آسیایی در رده باشگاهی در حال زیاد شدن است.

درخشان در پاسخ به این پرسش که آیا در نیم‌فصل دوم تیم نفت تقویت خواهد شد یا خیر، خاطرنشان کرد: من که نباید دستم را در جیب خودم بکنم و برای باشگاه خرید کنم، این مشکل باشگاه است که اگر توجه نکنند خیلی عقب می‌مانند، شاید هم از بین بروند. یکی از فاکتورهایی که یک تیم می‌تواند به موفقیت برسد این است که مدیریت باشگاه باید برای تقویت تیم بازیکنان خوبی جذب کند و در اختیار مربی قرار دهد اگر این کار را نکنیم خودمان را تسلیم کرد‌ایم یعنی در واقع هیچ کاری نکردیم که به موفقیت برسیم، موفقیت عوامل زیادی را می‌طلبد که اگر همه آنها جمع شوند باز هم نمی‌توانیم بگوییم صددرصد به موفقیت می‌رسیم، باید ابزار لازم را داشته باشیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم.

پرسپولیس 2 - سایپا صفر

برانکو: منسجم بازی کردیم و اجازه گلزنی به حریف ندادیم/ می‌گویند ربیع‌خواه چرا ژل نمی‌زند!

برانکو ایوانکوویچ بعد از بازی سایپا و پرسپولیس که با پیروزی 2 بر صفر تیمش همراه بود، گفت: خیلی راضی و خوشحال هستیم از این برد چرا که این بازی برای ما خیلی سخت و مهم بود. انتظار این برد را داشتیم و به دلیل این برد به بازیکنانم تبریک می‌گویم.

وی اظهار داشت: در این هفته‌ها بازی‌های خیلی سختی داشتیم و یک دوره دشوار و خسته‌کننده را پشت‌سر گذاشتیم. شما می‌دانید که از نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا تا مسابقه دربی چه فشار بالایی روی تیم بود که البته ما این دوره را عالی پشت سر گذاشتیم. به بازیکنان و هواداران تیم که همیشه در کنار ما هستند بابت این موفقیت‌ها تبریک می‌گویم. طبیعی است که نمی‌شود این دوره را خیلی ساده گذراند. مخصوصاً در این زمین (ورشگاه تختی) که کیفیت خوبی نداشت.

برانکو ادامه داد: امروز حریف ما هم تلاش می‌کرد که بازی را برگرداند و ما می‌دانستیم که نتیجه 2 بر صفر اصلاً نتیجه مطمئنی نیست و به همین دلیل دنبال گل‌های بعدی بودیم تا حریف را ناک‌اوت کنیم. منسجم بازی کردیم و اجازه گلزنی به حریف ندادیم. حالا منتظر هستیم تا در تعطیلات بچه‌ها استراحت و ریکاوری کنند و آماده بازی‌های بعدی شوند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که چرا تیم شما در نیمه دوم بازی‌ها تهاجمی نیست و رویکرد دفاعی دارد، تصریح کرد: باید به شما بگویم این اتفاقات در بازی‌ها پیش می‌آید. ما در این بازی دنبال گل‌های بعدی بودیم. موقعیت‌های گلزنی هم داشتیم اما حریف چیزی برای از دست دادن نداشت و می‌خواست که به بازی برگردد. اگر خاطرتان باشد ما در بازی نفت در دقایق آخر هم به بازی تسلط داشتیم و موفق شدیم گل بزنیم حتی در بازی الهلال هم همینطور.

برانکو در واکنش به این جمله که آیا قول قهرمانی به هواداران می‌دهید، عنوان کرد: شما هر چه که دلتان بخواهد من می‌توانم قول بدهم. چون این سوال خیلی جالب نیست یعنی چه که قول بدهم؟ ما تلاش می‌کنیم که قهرمان شویم اما قول نمی‌دهم. همانطور که رئال، بارسا، چلسی و منچستر معلوم نیست که قهرمان شوند. ما از ابتدا این هدف را داشتیم که قهرمان شویم و تلاش خود را در این رابطه کرده‌ایم. اول فصل گفتیم که می‌خواهیم قهرمان شویم هم در لیگ و هم در آسیا و هم در جام حذفی. برای همه بازی‌‌ها تلاش می‌کنیم تا قهرمان شویم اما هیچ تضمینی وجود ندارد.

وی در خصوص عملکرد ربیع‌خواه در این دیدار گفت: ربیع‌خواه در تیم بازی می‌کند چون بازیکن خوبی است نه به دلیل اینکه امروز توانست گل بزند بلکه به دلیل اینکه او تاکتیک‌پذیر بوده و این برای تیم ما خیلی مهم است. مطبوعات می‌نویسند این بازیکن خوب نیست و یا مسائل دیگر را عنوان می‌کنند و می‌گویند چرا او ژل نمی‌زند.

سرمربی پرسپولیس در خصوص دعوت 6 بازیکن این تیم به تیم ملی در پاسخ به این پرسش که آیا این غیبت بازیکنان به تیم شما ضربه می‌زند یا خیر، گفت: با شرایطی که به وجود می‌آید کاری از دست ما ساخته نیست. متأسفانه بشار رسن را هم کنار این 6 بازیکن در اختیار نداریم. چون تیم ملی عراق با قطر و سوریه بازی دارد اما برای بازیکنانی که می‌مانند برنامه داریم.

علی دایی: روی 2 اشتباه بچه‌گانه دو گل خوردیم/ پرسپولیس کار خاصی در این بازی نکرد

 علی دایی پس از شکست 2 بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس گفت: نتیجه‌ای که امروز گرفتیم، برخلاف جریان بازی بود. بهتر از پرسپولیس بازی کردیم. تا دقیقه 20 بازیکن پرسپولیس اصلاً به زمین ما نیامد و روی 2 اشتباه بچه‌گانه دو گل دریافت کردیم. صحبت‌های ما هم فایده‌ای نداشت.

وی ادامه داد: گل اول را که بازیکن خودمان وارد دروازه سایپا کرد گل دوم پرسپولیس هم روی اشتباه دیگر بازیکنان ما بود که باعث شد پرسپولیس به گل برسد. به نظرم اصلاً پرسپولیس کار خاصی در این بازی نکرد و در هر دو نیمه به غیر از دقایق آخر مسابقه که ما جلو رفتیم فرصت‌هایی نصیب پرسپولیس شد اما در سایر دقایق بازی این تیم موقعیتی نداشت.

سرمربی سایپا با بیان اینکه تیمش در دیدار مقابل پرسپولیس مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت ولی گلی به ثمر نرساند، گفت: اصلاً از بچه‌ها راضی نیستم. ما می‌توانستیم در این مسابقه پیروز شویم اما اشتباهات وحشتناکی مرتکب شدیم. من که در کنار خط بودم فکر می‌کنم توپی که منجر به گل اول پرسپولیس شد به نفع ما بود اما داور تمام صحنه‌های 50-50 را به سود پرسپولیس می‌گرفت. دقایق اول مسابقه را نگاه کنید 4،5 خطای مشکوک رخ داد اما کارتی به بازیکن خطاکار داده نمی‌شود. ما اگر گل اول را نمی‌خوردیم می‌توانستیم بهتر بازی کنیم. با اینکه 8 بازیکن خود را در اختیار نداشتیم اما در هر دو نیمه فشار آوردیم.

دایی با اشاره به غیبت بازیکنان تیمش در این مسابقه اظهار داشت: خیلی از بازیکنان ما در این مسابقه غایب بودند و بازیکنان زیادی را هم روی نیمکت در اختیار نداشتیم. از یکسری جوان استفاده کردیم که خیلی کم بازی کرده بودند. به هر حال به هواداران پرسپولیس تبریک می‌گویم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا غیبت مهره‌های کلیدی سایپا در شکست 2 بر صفر این تیم مقابل پرسپولیس تأثیرگذار بوده یا خیر، تصریح کرد: تیمی که 8 بازیکن خود را اختیار ندارد کارش سخت می‌شود؛ من اگر می‌توانستم بیشتر از 3 تعویض در این مسابقه انجام می‌دادم. یکسری از بازیکنانمان در این مسابقه خوب نبودند اما با این حال نباید بازنده می‌‌شدیم و مستحق شکست نبودیم.

دایی عنوان کرد: پرسپولیس روی حرفه‌گری این مسابقه را برد. اشتباهات ما کمر‌شکن بود. آیا توپی روی دروازه اخباری آمد یا شیرجه خاصی زد؟ آیا پرسپولیس در زمین خودمان حبس کرد؟ ما در این مسابقه حمله می‌کردیم و به دروازه حریف فشار می‌آوردیم. در هر حال ایرادهایی در تیم ما وجود دارد. به بازیکنانی نیاز داریم که حتماً آنها را جذب می‌کنیم. اکنون 4 جای خالی در لیست خود داریم و با احتساب ایوب کلانتری که باید عمل جراحی انجام دهد جای خالی لیست ما به 5 می‌رسد. ما در چند پست کمبود بازیکن داریم که این به ما ضربه می‌زند. حسین کامیاب بازیکن ما برای اولین بار بود که به میدان می‌رفت. چنین بازیکنانی باید در بازی‌های سبک‌تر به میدان بروند اما دست ما خالی است و مجبوریم چنین بازیکنانی را به زمین بفرستیم.

وی در این خصوص که با وجود عملکرد خوب سایپا اینکه پس از شکست استقلال به علت اشتباه فردی بازیکنان تاکنون بردی به دست نیاورده و همچنین درباره دعوت 5 بازیکن سایپا به تیم ملی، خاطرنشان کرد: خودتان سوال اول را جواب دادید. ما اشتباهات فردی زیادی داریم و با اینکه خوب بازی می‌کنیم نتیجه نمی‌گیریم. مسئول این نتایج تیم من هستم. درباره سوال بعدی شما هم باید بگویم که خیلی خوب است که 5 بازیکن از سایپا به تیم ملی دعوت شده است البته تبعات منفی آن بیشتر از آثار مثبت آن است. 5 بازیکن ما در تمرینات غایب خواهند بود. ما 2 بازیکن به تیم ملی نوجوانان دادیم که 3 ماه آنها را در اختیار نداشتیم که سپس به تیم جوانان پیوستند.  اگر این 2 بازیکن را در این مسابقه در اختیار داشتیم می‌توانستند خیلی به ما کمک کنند. در هر صورت هر چه تیم کاملتر باشد بهتر نتیجه می‌گیرد اما متأسفانه بیشتر مواقع اینگونه نبوده است.

تراکتورسازی صفر- ذوب آهن صفر

گل محمدی: از گرفتن یک امتیاز خوشحال نیستم/ انتظارات از تیم ما خیلی بالا رفته است

یحیی گل‌محمدی پس از تساوی بدون گل تراکتورسازی و ذوب‌آهن، گفت: بازی خیلی سنگینی هم برای ما بود و هم برای آنها. موقعیت زیادی روی دروازه‌ها به وجود نیامد. روز قبل از بازی و حتی روز بازی چند بازیکن ما مصدوم شدند و مجبور شدیم آنها را از لیست خارج کنیم. در این شرایط بچه‌های ما کار بزرگی انجام دادند و با تمام وجود بازی کردند. یک امتیاز این دیدار برای ما خیلی مهم بود و باید از تک‌تک آنها تشکر کنم.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه با انتقاد از چمن ورزشگاه یادگار امام(س) عنوان کرد: این تیم باید یک ماه دیگر در آسیا بازی کند و باید این استادیوم حفظ شود اما متأسفانه وضعیت نامناسبی دارد که من هم به خاطر آن گله دارم. در هر صورت باید به این مسائل توجه بیشتری شود. از باشگاه خواسته‌ام که اگر وضعیت همین‌طور پیش برود در این ورزشگاه بازی نکنیم. امیدوارم مسئولان یک قدم بردارند و برای این ورزشگاه فکری کنند.

گل‌محمدی در مورد فرصت‌هایی که مهاجمان این تیم از دست می‌دهند، خاطرنشان کرد: به نظرم مهاجمان باید قدر این فرصت‌ها را بدانند. آنها نشان دادند کیفیت خوبی دارند اما به نظرم دلیل اینکه این توپ‌ها را از دست می‌دهند عدم تمرکز آنها باشد. باید بیشتری کار کنیم و تمرینات بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه در مواجهه با سوال خبرنگاری که پرسید به نظر می‌رسد او از تیم ذوب‌آهن ترسیده بوده و به همین خاطر به یک امتیاز بازی قانع شده است، گفت: همانطور که ابتدا گفتم ما چند بازیکنمان را به دلیل اینکه مریض شدند از دست دادیم یک بازیکن ما اولین باری بود که در زندگی‌اش به طور رسمی بازی می‌کرد آن هم مقابل تیمی مقابل ذوب‌آهن. قبول کنید سخت است و ما هم این مشکلات را داریم. محمدرضا آزادی هم 18 سالش است فکر می‌کنم انتظارات از تیم ما خیلی بالا رفته است. من هم دوست دارم در تمام بازی‌ها برنده باشم. از گرفتن یک امتیاز خوشحال نیستم ما می‌توانستیم در ضدحملات به گل برسیم و 3 امتیاز بازی را به دست بیاوریم.

قلعه نویی: می‌خواهیم در جمع سه تیم برتر لیگ باشیم/ از این تساوی راضی نیستیم

امیر قلعه‌نویی پس از پایان بازی ذوب آهن مقابل تراکتور گفت: مساوی نتیجه خوبی برای هر دو تیم بود. سه مشکل وجود داشت؛ یکی شرایط جوی بود که باعث شد بازی کیفیت لازم را نداشته باشد اما مالکیت توپ ۶۵ بر ۳۵ به نفع ما بود. امروز روز خوب ساختار دفاعی و دروازه‌بان تراکتورسازی بود. در این شرایط آب و هوایی توانستیم ۹ موقعیت گلزنی ایجاد کنیم و حتی یک بار توپ‌مان به دیرک دروازه خورد. در مجموع بازی کیفتی خوبی نداشت.

او ادامه داد: تراکتورسازی موقعیت خاصی نداشت. وقتی باد اینچنین در حال وزیدن است، بازی کیفیت لازم را پیدا نمی‌کند. از تساوی راضی نیستم چون به درد هر دو تیم نخورد. چون ما ۹ موقعیت گلزنی داشتیم، از این تساوی راضی نیستیم. شاید تراکتورسازی از تساوی راضی باشد.

سرمربی ذوب‌آهن گفت: ما در همه بازی‌های خارج از خانه دو، سه گل به ثمر رساندیم. هیچ گاه به دنبال انجام فوتبال تدافعی نیستم و همیشه تیم‌هایم را برای کسب پیروزی وارد میدان می‌کنم. حسینی همه را دریبل کرد و در سه قدم گل نزد. این موضوع بی‌دقتی بازیکنان را نشان می‌دهد. امروز تراکتورسازی در خط دفاعی کم اشتباه‌تر ظاهر شد و گروسیان هم در چند صحنه واکنش‌های خوبی داشت.

قلعه‌نویی افزود: در جایی که باد می‌وزد، بازیکن قوی با ضعیف فرقی ندارد. در همه شهرها جهت باد مشخص است اما در تبریز باد چرخشی است و این‌گونه نیست که وزش باد باعث شود باد در هر نیمه به نفع یک تیم باشد. اگر شرایط آب و هوایی خوب بود، در برنامه‌مان داشتیم که از احسان پهلوان به مدت ۳۰ دقیقه استفاده کنیم اما شرایط جوی این اجازه را به ما نداد. در تبریز مقابل هوادران پر شور تراکتورسازی بازی کردن سخت است اما واقعیت این است بازی به من نچسبید.

او خاطرنشان کرد: تراکتورسازی در دقایق پایانی از روی ضد حمله‌ها دو موقعیت به دست آورد.

قلعه‌نویی درباره کیفیت چمن ورزشگاه اظهار کرد: چمن ورزشگاه یادگار امام (س) نسبت به شهرهای دیگر در وضعیت خوبی قرار دارد. امروز باد روی روند بازی تاثیرگذار بود. هیچ صحنه‌ای را به یاد ندارم که رشید مظاهری واکنش نشان دهد. در مجموع تراکتورسازی موقعیت خاصی نداشت. ما از GPS  در بازی‌ها استفاده می‌کنیم و همه شاخصه‌های بازیکنان را زیر نظر داریم. هر بازی را تا ۴۸ ساعت آنالیز می‌کنیم. امروز جوانان خوب تراکتورسازی و بازیکنان خوب ما پرتلاش ظاهر شدند.

سرمربی ذوب آهن درباره این که فکر می‌کند جایگاه واقعی تیمش کجاست؟ گفت: ما امروز علی حمام و ایمان موسوی را وارد میدان کردیم و در نیمه دوم به دنبال سه امتیاز بودیم. اگر خدا بخواهد به دنبال حضور در جمع سه تیم برتر لیگ هستیم.

پدیده 2 - فولاد خوزستان 2

مهاجری: من نگفتم داور به سود ما سوت بزند، اما این وضعیت خوب نیست

تیم‌های پدیده و فولاد در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی ۲بر ۲ به پایان رسید. محمدرضا مهاجری در نشست خبری پس از این دیدار اظهار کرد: صحبتی ندارم، به احترام شما آمده‌ام. ادامه دادن در این شرایط سخت و نابرابر دشوار است. از هر طرف به ما هجمه وارد می‌شود. در شهر خودمان باید مورد ظلم واقع شویم؟  آقای سازمان لیگ، آقای کمیته انضباطی‌. دو تیم هم‌امتیاز و چهارم جدول به مصاف هم رفته‌اند، این بازی کودکستانی‌ها نیست.

او تاکید کرد: سه تا از بازیکنانم را با ضرب آمپول وارد زمین کردم. پدر بازیکنانم درآمد تا بازی کردند. بازیکنانم غیرت و مردانگی را معنا کردند. خلعتبری و عباسیان مصدوم بودند و بازی کردند. فولاد حرف فنی نداشت.

سرمربی پدیده گفت: ادامه دادن سخت است، واقعا در چنین شرایطی کار سخت است. شرایط برابر نیست. شما به من بگویید که اتفاقات عمدی است یا نه؟ کدام داور این صحنه را پنالتی می‌گیرد؟ اگر خطاست حتی در محوطه نبود. شهامت داشته‌ باشید. برای داوران ارزش زیادی قائلم‌. داور به گردن کمک می‌اندازد و کمک به گردن داور می‌اندازد. تیمم ثانیه ۳۰ گل خورده و به این قشنگی به بازی برگشته اما به این زشتی پیروزی را از ما می‌گیرند. تا زمانی که فولاد جلو بود، داور یک بار سوت نزد که توپ را برای شروع مجدد عقب ببرند. من نگفتم داور به سود ما سوت بزند، اما این وضعیت خوب نیست.

او خاطرنشان کرد: این تیم شرایط کسب سهمیه را دارد، به خوبی تمرین می‌کند، اما در شرایطی که همه چیز برابر باشد. چقدر مگر زور داریم؟ ثابت شده که دوره، دوره لابی کردن است. خواهش می‌کنم ببینید چند امتیاز به خاطر کم‌لطفی داوران از دست داده‌ایم.

پورموسوی: از مساوی راضی نیستیم/ هواداران فولاد هوشیار باشند

اکبر پورموسوی پس از تساوی 2 - 2  تیمش مقابل پدیده خراسان اظهار داشت: بازی خیلی خوبی بود. در برخی دقایق بچه‌ها عقب‌نشینی کردند و می‌خواستند مدیریت کنند. برخلاف جریان بازی گل دوم را خوردیم و پس از آن بچه‌ها موفق شدند بازی را مساوی کنند.

وی ادامه داد: نه ما و نه تیم پدیده از این تساوی راضی نیستیم. بازی را خوب شروع کردیم اما در ادامه دچار افت شدیم. سعی کردیم در نیمه دوم با تعویض‌هایی که انجام دهیم به بازی برگردیم و خوشبختانه در نهایت هم توانستیم بازی را مساوی کنیم.

سرمربی فولاد خوزستان در پاسخ به این پرسش که چرا روز گذشته همراه با فولاد به شهر مشهد سفر نکرده و آیا این به دلیل مشکلات او با باشگاه است، تصریح کرد: فولاد تنها تیمی است که بدهی ندارد. دیروز هم من کار اداری داشتم و نتوانستم همراه تیم بیایم. این مشکلات سوءتفاهماتی است که پس از بازگشت به اهواز رفع خواهد شد. هیئت مدیره با درایتی که دارد این مشکلات را حل خواهد کرد و ما هم به خاطر هواداران باید کمی از مواضع خود کوتاه بیاییم.

پورموسوی درباره انتقادهایی که از تیم او خاطرنشان کرد: مقابل پرسپولیس با 4 غایب، برابر نفت با 6 غایبت و برابر سیاه‌جامگان هم با 8 نفر غایب بازی کردیم. احساس می‌کنم یک مقدار شیطنت در این موضوع موجود دارد و آنها هم به دنبال منافع شخصی خود هستند. انتظار داریم هواداران تیم فولاد کمی در این مورد هوشیار باشند. به امید خدا همه با هم کمک می‌کنیم و امیدواریم پس از 2-3 سال که فولاد نتیجه نگرفته دوباره امسال بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

وی درباره شرایط ایمان مبعلی نیز گفت: او یک هفته است که تمرین نکرده اما از بازیکن بزرگ انتظار داریم هر زمانی که به زمین می‌اید تأثیرگذار باشد.

سرمربی تیم فولاد خوزستان در خصوص داوری این دیدار عنوان کرد: داور قضاوت خوبی داشت. در صحنه پنالتی هم من نزدیک به صحنه نبودم و نمی‌توانم چیزی بگویم اما در کل قضاوت داور خوب بود.

سپاهان صفر - پیکان یک

کرانچار: نوبت بازیکنان است که پاسخ خوبی‌های باشگاه را بدهند وگرنه از لیست خارج می شوند

 زلاتکو کرانچار پس از شکست یک صفر تیمش مقابل پیکان گفت: بازی که آغاز شد، می‌دانستم شانس‌های بسیاری ایجاد می‌کنیم و حریف با دفاعی بسته بازی می‌کند که همین اتفاق نیز رخ داد. می‌توانستیم موقعیت‌های بسیاری ایجاد کنیم و به مهاجمان هم این مسئله را گفته بودم.

وی افزود: نمی‌دانم در صحنه گل بر روی بازیکن ما خطا شد یا خیر، اما نباید در این دقایق (دقایق تلف شده) گل دریافت کنیم. تا نیم‌فصل زمانی باقی نمانده و باید در این 4 دیدار نتایج مطلوبی کسب کنیم. بدون کسب نتیجه در نیم‌فصل دوم نمی‌توانیم پیش برویم. مدیرعامل باشگاه و من با بازیکنان در ارتباط با این مسئله صحبت کردیم.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان این تیم در بازی کم‌کاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: نباید اسم کم‌کاری بگذاریم و باید نام دیگری روی آن بگذاریم. به این دلیل که بازیکن در تمرینات روحیه گلزنی را نشان می‌دهد اما خود بازیکن باید اعتماد به نفس از دست داده خودش را با به ثمر رساندن گل به دست بیاورد، مسئله‌ای که در تمرینات نیز بسیار در ارتباط با آن کار کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نبود رقیب برای ساسان انصاری سبب افت در تلاش این بازیکن شده، خاطرنشان کرد: با این موضوع موافق نیستم و انصاری رقبایی مانند مروان حسین و مهرداد محمدی دارد بازیکنانی که گلزنان خوبی هستند. میرزایی نیز رقیبی جدی به شمار می‌رود که بقیه مهاجمان را تهدید می‌کند.

کرانچار گفت: به بازیکنان واضح گفتم که 4 مسابقه باقی مانده تا پایان نیم‌فصل مسابقه‌های آزمون شماست. به این معنا که اگر نتوانند آنطور که باید در زمین ظاهر شوند، بر روی اسم آنها خط کشیده می‌شود و بازیکنان جدیدی جایگزین آنها می‌شوند.

سرمربی سپاهان در این مورد که فدراسیون فوتبال در نظر دارد به استقلال و پرسپولیس برای بدهکاری کمک کند، این در حالی است که سپاهان در ابتدای فصل به دلیل مشکلات مالی نتوانست بازیکنان مدنظر خودش را به صورت کامل جذب کند، اظهار داشت: در بخش بازیکنان ایرانی سعی کردیم بازیکنانی را که در باشگاه‌های قبلی خودشان بهترین بودند، جذب کنیم و حدود یک ماه و نیم گفتم که بازیکنانی که می‌آیند، در تیم‌های قبل‌شان در میانه جدول تلاش می‌کردند، اما جو در سپاهان اینگونه است که باید در صدر باشند. همین مسئله سبب شده تا بازیکنان با این روحیه آشنا نباشند و باید سعی کنند تا در این شرایط روحی قرار بگیرند. در ارتباط با بازیکنان خارجی نیز زمانی که نتوانستیم جپاروف را جذب کنیم، مجبور به آوردن رافائل شدیم. بازیکنی که در پرتغال خوب بود اما پس از آن در سپاهان آنطور که باید خوب نبوده است.

کرانچار در پاسخ به این سوال که پس از پایان بازی امروز، مدیران باشگاه و بازیکنان مورد اعتراض هواداران قرار گرفتند اما اعتراضی به او نشده، آیا در صورت عدم کسب نتیجه در 4 دیدار آتی اعتراض به هیئت مدیره سبب اخراجش می‌شود، تصریح کرد: نیازی به اعتراض هواداران به باشگاه نیست و باشگاه تاکنون از هیچ اقدامی به ویژه مالی دریغ نکرده است. امروز نوبت بازیکنان است که پاسخ خوبی‌های باشگاه را بدهند و اینکه آیا سزاوار حضور در سپاهان هستند یا خیر و اگر نمی‌توانند از لیست تیم خارج می‌شوند.

سرمربی سپاهان تصریح کرد: هرگز به دنبال توجیه نبوده‌ و همیشه به دنبال جایگزین مناسب برای بازیکنان بوده‌ام، اما ما در بازی امروز، پورقاز، رحیمی و جعفری را نداشتیم و سرمربی تیم فوتبال جوانان تصمیم گرفت رحیمی یک مسابقه رسمی و سنگین را از دست بدهد تا در دیداری دوستانه بازی کند. غیبت این بازیکنان در نتیجه تأثیر داشت اما این توجیه درستی نیست. اگر فدراسیون فوتبال می‌خواهد بازیکن جوان وارد لیگ شود، باید می‌گذاشت بازیکن در یک بازی رسمی بازی کند تا پیشرفت بیشتری داشته باشد، در حالی که این بازیکن با یک تیم دسته سومی یک بازی دوستانه را انجام داد.

جلالی: حریف از ما بهتر بود

مجید جلالی پس از دیدار با سپاهان گفت: طبیعی است وقتی مقابل سپاهان بازی می‌کنیم و چهار بازیکن اصلی را در اختیار نداریم، باید با دفاع خوب بازی کنیم. اگر خوب دفاع کنیم، باید تا آخرین لحظه تلاش کنیم و منسجم باشیم. با بضاعتی که داشتیم این نتیجه خوبی بود.

سرمربی پیکان گفت: به نظر من سپاهان بازی بهتری را به نمایش گذاشت. با نفراتی که در اختیار داشتیم، سعی کردیم حضور پر تعدادی در پشت محوطه جریمه داشته باشیم و با همین روش، کار سپاهان سخت تر شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید