انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ - روسیه

برای نخستین بار پاناما به جام‌جهانی رسید، آمریکا حذف شد/ هندوراس به بازی پلی‌آف مقابل استرالیا راه یافت

تکلیف صعود تیم‌های منطقه آمریکای شمالی با جشن صعود پاناما، حذف عجیب آمریکا و حضور هندوراس در پلی‌آف مشخص شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دور دهم و پایانی گروهی انتخابی جام‌جهانی 2018 در منطقه آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب (کونکاکاف) با صعود پاناما، حذف ناباورانه  آمریکا و حضور هندوراس در پلی‌آف به اتمام رسید.

 در مهم‌ترین بازی، آمریکا در خانه تیم حذف شده ترینیدادو توباگو 2 بریک شکست خورد و  به خاطر برتری دیرهنگام پاناما در بازی همزمان ناباورانه حذف شد.گونزالس (بازیکن حریف) در دقیقه 17 و جونز در دقیقه 37 برای ترینیداد و پولیسیچ در دقیقه 47 برای آمریکا گل زدند.

 در سایر بازی‌ها، مکزیک که از پیش صعود کرده بود در خانه هندوراس 3 بر 2 شکست خورد تا هندوراس با این پیروزی به عنوان نماینده چهارم منطقه راهی بازی پلی‌آف با استرالیا، نماینده پنجم آسیا شود.

پاناما در آخرین ثانیه‌ها  2 بریک کاستاریکای میهمان، دیگر تیم از پیش صعود کرده را برد و با توجه به نتایج همزمان برای اولین بار در طول تاریخش به جام‌جهانی راه یافت.

 به این ترتیب در پایان رقابت‌های تک گروه 6 تیمی، مکزیک 21 امتیازی همراه کاستاریکا 16 و پانامای 13 امتیازی به جام‌جهانی راه یافت و هندوراس 13 امتیازی به عنوان تیم چهارم رقیب استرالیا، نماینده آسیا در پلی‌آف شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید