سرمربی تیم ملی کره جنوبی: متأسفم که پیروز نشدیم

سرمربی تیم فوتبال کره‌جنوبی گفت: برابر ایران نتوانستیم عملکرد فنی خوبی داشته باشیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تائه یونگ بعد از تساوی بدون گل تیمش مقابل ایران گفت: نه تنها زمان ما برای آماده‌سازی تیم کوتاه بود، بلکه امروز زمین چمن هم وضعیت خوبی نداشت و نتوانستیم عملکرد فنی خوبی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که تیم ایران در بازی امروز سعی می‌کرد فاصله بازیکنان کره را با یکدیگر بیشتر کند و چه نظری در این خصوص دارد، گفت: ایرانی‌ها به طور کلی بازیکنانی دارند که بسیار خوب بازی می‌کنند. آنها با دقت روی روش بازی خود تمرکز دارند و چشم به ضد حملات می‌دوزند. با توجه به اینکه اگر گل می‌خوردیم، رسیدن به نقطه اول بازی سخت می‌شد، از حملات بی محابا خودداری کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی در واکنش به این مسئله که تیمش در نیمه دوم از یک یار بیشتر سود می‌برد، اما چرا نتوانست از تعویض‌های خود بهره‌ای ببرد، گفت: در تعویض‌ها بیشتر سعی کردم شرایط بازی را تغییر بدهم، اما بازیکنان جایگزین هم موفق به گلزنی نشدند. من تمام تلاش خودم را کردم. تیم ایران هم پس از 10 نفره شدن با تاکتیک 1-4-4 بازی کرد و تلاش ما استفاده از توپ‌های دوم بود.

تائه‌یونگ در خصوص اینکه با پیروزی چین شرایط گروه کمی پیچیده شده است، تأکید کرد: تمام سعی ما تا به امروز بازی با ایران بود و از حالا خودمان را برای بازی با ازبکستان آماده می‌کنیم تا به پیروزی برسیم.

وی درباره اینکه کره چندان سازمان یافته بازی نمی‌کند و این موضوع چه دلیلی دارد، گفت: موافقم، اما من فرصت کوتاهی برای تمرین دادن تیم نداشتم و ترکیب اصلی ما فقط یک روز کنار هم تمرین کردند. سخت بود که آنها را با تاکتیک جدید هماهنگ کنیم. خط حمله ما در مدت زمان طولانی تمرینات ما، فقط یک روز فرصت تمرین کردن داشت و در یک روز نمی‌توان تغییر چندانی داد. همچنین شرایط بد چمن هم کار را سخت‌تر کرد. بازیکنان ایران حتی در این زمین چمن هم قدرت خود را حفظ کردند، اما شرایط برای بازیکنان ما کمی سخت شد. بازی اصلاً آسان نبود و فکر می‌کنم اگر در یک زمین چمن خوب بازی می‌کردیم، شرایط بهتر بود. تمام سعی‌مان را کردیم و متأسفم که پیروز نشدیم. بازیکنان ایران امروز خیلی خوب بودند و به موفقیت رسیدند، اما ما خوب نبودیم.

سرمربی تیم ملی کره جنوبی در واکنش به این پرسش که آیا برای بازی با ازبکستان تغییری در تیمش خواهد داد یا نه، گفت: من امروز فقط به دنبال کسب پیروزی بودم، اما متأسفانه خوش شانس نبودیم. به این حال برای بازی با ازبکستان بی قید و شرط به دنبال پیروزی هستیم، اما تغییر تاکتیک، کمی دشوار است.

تائه‌یونگ با اشاره به توانایی بازیکنان خود در خط حمله، گفت: مهاجمان به توانایی‌های شخصی بیشتری نسبت به کار تیمی نیاز دارند. به همین دلیل سون هیونگ‌مین، هوانگ هی‌چان و  کئون چانگ هوون را در خط حمله قرار دادیم و قصد داشتیم از یک سمت به ایران ضربه بزنیم. هرچند بازیکنان ایران به لحاظ فیزیکی و سازمان دفاعی بسیار خوب کار کردند. حتی بعد از اینکه یک نفر آنها اخراج شد، به خوبی کار کردند.

وی در خصوص اینکه چرا از لی دونگ گوک، دیر استفاده کرد و او را در اواخر بازی به زمین فرستاد، گفت: اگر فکر می‌کردیم که حضور او می‌تواند ثمری برای ما داشته باشد، زودتر این کار را می‌کردیم. ما با وضعیت موجود شانس خود را برای گلزنی دنبال می‌کردیم، چون یک نفر بیشتر از ایران داشتیم. من به قدرت لی دونگ گوک حتی برای یک دقیقه هم اعتقاد داشتم. اگر او دیرتر به زمین آمد، به این دلیل بود که بازیکنان حاضر در زمین خوب کار می‌کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید