وزیر ورزش: امیدوارم در فضایی آرام و همفکری با فدراسیون کشتی بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: عملکرد و آمار و ارقام در چهار سال اول دولت یازدهم نشان می دهد که مسائل جوانان و اشتغال تحت الشعاع ورزش قرار نگرفته است

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حاضر شد.

وی گفت: هفته دولت را به تمام همکارانم تبریک می گویم. عملکرد و آمار و ارقام در چهار سال اول دولت یازدهم نشان می دهد که مسائل جوانان و اشتغال تحت الشعاع ورزش قرار نگرفته است. تسهیلات 2900 میلیارد در سال 92 به 9800 میلیارد در سال 95 افزایش پیدا کرده است. 46 خانه جوان هم تشکیل شده است.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه دفاتر ازدواج هم به خوبی افزایش پیدا کرده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، افزود: اینکه گفته می شود حوزه جوانان تحت تاثیر ورزش قرار گرفته، با توجه به آمار زیاد درست نیست اما این موضوع را پیگیری می کنیم و به جوانان اهمیت می دهیم. مسائل مربوط به جوانان مانند ازدواج، تحصیلات، اشتغال اهمیت بسیاری دارد و مشکلات جوانان بررسی می شود. این لایحه که مربوط به انتزاع ورزش و جوانان است، در حال بررسی است و نقطه نظرات خیلی خوبی از طرف نمایندگان مجلس مطرح شده است.

وی ادامه داد: دولت به عنوان لایجه آن را تقدیم مجلس کرده و منتظر تصمیم نهایی هستیم. نزدیک به سی سفر استانی داشتیم و صحبت های مسئولان را گوش دادیم تا بتوانیم به نتیجه بهتری برسیم. وجود سازمان های مردم نهاد باعث می شود تا نسل جوان با عرصه مدیریتی آشنا شوند. بخش های مختلفی که در حیطه وظایف بنده است، اجرایی شده اما مقداری وقفه درخصوص انتزاع ورزش از جوانان ایجاد شد و تمام تلاش مان را می کنیم تا روزهای بهتری رقم بخورد. آمار می گوید بیشتر طلاق ها متاسفانه در دو، سه سال اول ثبت شده است.

وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد: به هر طرف از زوجین مبلغ 10 میلیون تومان وام تعلق می گیرد و بانک ها هم همکاری های خوبی دارند و این حرکت می تواند باعث شود تا آمار ازدواج بالاتر برود. بسیاری از طرح ها در مراحل پایانی قرار دارد و برای حل مشکلات جوانان به دستگاه ها نیاز داریم

سلطانی‌فر با بیان اینکه کشتی به عنوان ورزش اول کشور از جهت مدال آوری، برای ما بسیار ارزشمند است، بیان کرد: وقت زیادی برای این رشته ورزشی  گذاشته ام، در المپیک و جهان موفق بودیم، پنج بار قهرمان جهان شدیم و هفت بار نایب قهرمان شدیم و یازده بار هم سوم، فوق ستاره های زیادی داشتیم و داریم. مدال های بسیاری در المپیک داریم که بیشتر آن در رشته کشتی بوده است و فوق ستاره هایی هم داشتیم که مرحوم تختی توانست 3 مدال در المپیک کسب کند. عبدالله موحد 6 مدال کسب کرده بود، سلیمانی و سوخته سرایی، برادران خادم، حمید سوریان مدال گرفتند.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه مدال های بسیاری در المپیک داریم که بیشتر آن در رشته کشتی بوده است، اضافه کرد: در این رشته ورزشی فوق ستاره هایی هم داشتیم که مرحوم تختی توانست 3 مدال در المپیک کسب کند. عبدالله موحد 6 مدال کسب کرده بود، سلیمانی و سوخته سرایی، برادران خادم، حمید سوریان مدال گرفتند. حسن یزدانی دو مدال دارد و می تواند تا هفت مدال هم کسب کند. در مسابقات کشتی های مختلف حضور پیدا کردم در این مدت و از نزدیک پیگیری می کردیم. این بار نتیجه ای کسب شد که دور از انتظار و سنگین بود، مردم هم نگران هستند و ما هم وظایفی داریم.

وی یادآور شد: وقتی خواسته های آنها را برآورده می کنیم، باید نتیجه ها نیز بررسی شود، فدراسیون کشتی عملکرد خوبی داشته است. مشکلی با فدراسیون کشتی نداریم و در جلسه شورای فنی هم خودشان شرکت کردند. ما هم جلسه ای می گذاریم تا مشکلات کشتی برطرف شود. فدراسیون کشتی هم انتقاداتی انجام داد نسبت به نتایج تیم کشتی، اما در فضایی آرام و با همفکری بتوانیم مشکلات را حل کنیم. کشتی ظرفیت های زیادی دارد و امیدواریم به فوریت با آسیب شناسی ضعف ها برطرف شود. کشتی آینده خوبی دارد در مسابقات پیش رو دارد.

سلطانی‌فر درباره دو باشگاه پرطرفدار پایتخت، گفت: حدود دو سال قبل واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی منتفی شد، در حال حاضر می خواهیم بررسی کنیم که باید چه تصمیم بگیریم تا به مصلحت دو تیم باشد. دو باشگاه در حال حاضر به خودکفایی نسبی رسیده اند، هرچند از گذشته مشکلاتی به وجود آمد. بدهی های مالیاتی این دو باشگاه در دست بررسی است تا تعیین و تکلیف شود و هر زمان حال این دو باشگاه خوب بوده، تیم ملی موفق هم داشتیم.

وی با اشاره به اینکه دو تیم استقلال و پرسپولیس باید تبدیل به دو باشگاه شوند، افزود: ساختار حرفه ای در زمینه های گوناگون پیدا کنند، خوشبختانه دو مدیر خوب و دلسوز در دو تیم حضور دارند و هواداران هم حمایت کنند. ماهم تلاش میکنیم که استقلال و پرسپولیس به خوبی ساماندهی شوند. قریب یکسری مشکلات شخصی و کاری دارد که امیدواریم برطرف شود. هیات مدیره و مدیرعامل استقلال حق تصمیم گیری دارند و تصمیم آنها همیشه مورد حمایت ما هم خواهد بود.

سلطانی‌فر با تاکید بر اینکه باید با فساد در ورزش مبارزه کنیم، اضافه کرد: باید شرایط فرهنگی مناسبی را فراهم کنیم. در خیلی از کمیسیون ها همین دغدغه وجود دارد و دکتر روحانی نیز به این مساله تاکید دارد. کمیته صیانت از اخلاق را هم به زودی تشکیل خواهیم داد. اینکه باید مالیات ها پرداخت شود، شکی وجود ندارد، اما در گذشته خیلی اهتمام نشده که حساب و کتاب های دقیقی انجام شود. اقدامات سازمان های مالیاتی قابل درک است و در جلساتی که با مسئولان داشتیم، باید به مرور این مشکلات باشگاه ها برطرف شود. هدفم این است که با آرامش و ثبات مشکلات را حل کنیم و این ثبات هم ایجاد شده که اتفاق خیلی مثبتی است و قطعا باعث توسعه ورزش کشور خواهد شد.

وی درباره رشته تکواندو هم افزود: تکواندو هم مثل کشتی ظرفیت خوبی دارد و در رده های پایه استعدادهای زیادی داریم. برای ما مطلوب نیست که تعدادی از ورزشکاران و مربیان برای سایر کشورها فعالیت کنند اما پتانسیل زیادی داریم. تکواندو آینده بسیار روشنی دارد و به درخشش آنها امیدواریم. یک تیم در هیچ رشته ای نمی تواند برای همیشه قهرمان شود، ورزشکاران بزرگ همیشه در اوج نیستند مثل رشته تنیس که در دنیا به خوبی محسوس است. واقعیت این است که ایران و کره جنوبی در کنار دو سه کشور اروپایی حرف اول را می زنند. تغییر روسای فدراسیون ها فعلا در دستور کار ما نیست. درخصوص فدراسیون تیراندازی هم باید بگویم که حرف های زیادی مطرح شده است. توجه به رشته های پایه و پرمدال اهمیت زیادی دارد و در تیراندازی هم شانس داریم.

سلطانی‌فر در پایان گفت: دیوان عدالت اداری یک بار تهدید کردند در زمان حضور آقای سجادی برای تغییر آقای هاشمی که حتی حکم انفصال هم گفتند که خواهند داد. براساس اساسنامه انتخابات را برگزار کردیم و دوباره نامه ای آمد که هاشمی به جای خود بازگردد. حکم اولیه را اجرا کردیم و در نامه ای از دیوان عدالت اداری خواستیم تا نظر نهایی خود را بگویند و اسیر این کشمکش ها نشویم. منتظر نظر نهایی آنها هستیم و هرتصمیمی که بگویند اجرایی خواهد شد. آقای داورزنی با موقعیتی که در وزارت ورزش و جوانان دارد، در حال حاضر بیشتر از والیبال حمایت می کند. تیم در رده های نوجوانان و جوانان نتایج خوبی گرفته و در آینده ای نزدیک زمینه برگزاری انتخابات این فدراسیون ها را فراهم خواهیم کرد. امیدوار هستیم تا به دور از جنجال، حاشیه سازی و تنش های بیهوده، بتوانیم باعث رشد و بالندگی ورزش کشور در زمینه های مختلف از جمله بانوان و جانبازان شویم و این پتانسیل هم به خوبی در کشور ایران وجود دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید