تمجید AFC از بازی مالکانه پرسپولیس

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از قدرت بالای شاگردان برانکو ایوانکوویچ در نیمه دوم بازی برابر الاهلی عربستان تمجید ویژه‌ای کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، الاهلی عربستان سه‌شنبه شب برتری دو گله خود را با لغزش دیرهنگامش در دور رفت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر پرسپولیس با بیرون کشیدن  لئوناردو و عمر السومه به منظور تقویت خط دفاعی‌اش که در نهایت تاوان این کار را هم پس داد، از دست داد.

پرسپولیس در این بازی از در اختیار داشتن بیش از 60 درصد مالکیت توپ و میدان لذت برد، اما پس از اینکه حریف‌شان با 2 گلی که از روی ضدحملات تهدید‌آمیز به ثمر رساند، فشار آنها به الاهلی سرانجام نتیجه داد و در فاصله 12 دقیقه‌ای در نیمه دوم موفق به زدن دو گل شدند.  

لئوناردو، خرید جدید الاهلی خیلی زود تأثیرش را با عملکرد پیروزی‌بخش برای تیمش تا زمانی که در دقیقه 66 تعویض شد، گذاشت. این هافبک برزیلی در همان بازی اولش در لیگ قهرمانان آسیا برای الاهلی موفق به گلزنی شد و 3 موقعیت گلزنی هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخت تا ثابت کند که تأثیری بسزا در این بازی داشته است.

در حالی که الاهلی با نتیجه 2 بر صفر پیش بود، پرسپولیس شروع به فشار آوردن به تیم میهمان کرد و بین دقایق 60 تا 70 با 72.6 درصد، مالکیت قابل توجهی از توپ و میدان را در اختیار گرفت.

افزایش فشار هجومی پرسپولیس سبب شد تا شکاف‌هایی در خط دفاعی الاهلی پدیدار شود و دو گل پرسپولیس در نیم ساعت پایانی بازی روی اشتباهات فردی مدافعان نماینده عربستان به ثمر رسید.

بین دقایق 72 تا 84، پرسپولیس موفق شد 6 شوت از 12 شوت داخل چارچوب مجموع خود را روانه دروازه الاهلی کند، آن هم در شرایطی که نماینده عربستان مهاجمان خود را به منظور تقویت خط دفاعی‌اش بیرون کشیده بود که سودی از این تغییرات حاصلش نشد.

عمر السومه، مهاجم سوری الاهلی هم این بازی را فوق‌العاده شروع کرد و پس از گذشت تنها دو دقیقه از گل اول بازی را به ثمر رساند. اگرچه او در ادامه نتوانست آن مهاجم نوکی باشد که تیم الاهلی به آن نیاز داشت.

السومه با وجود اینکه 82 دقیقه در میدان بود، تنها 33 بار پایش به توپ خورد و به طرزی ناامیدکننده موفق شد تنها 44.4 درصد از 18 پاس خود را سالم به مقصد برساند. او اغلب در این بازی توپ را از دست داد و نتوانست توپ را به سود تیمش حفظ کند.

با تمام این احوال، السومه همچنان وقتی توپ در منطقه یک‌سوم دفاعی حریف نصیبش می‌شد، تهدیدی جدی در این بازی به شمار می‌رفت. او در این بازی 4  شوت در چارچوب دروازه زد و دو موقعیت گلزنی در شبی که خیلی موقعیت گلزنی خلق نشد، ساخت.

 

دیدگاه تان را بنویسید