اسلامی: تیم ملی باید بتواند بدون حدادی هم برنده باشد

سرمربی تیم بسکتبال نیرو زمینی گفت: تیم ملی باید کم کم به سراغ روش‌هایی از بازی برود که بدون حدادی هم بتواند برنده باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم ملی بسکتبال ایران با قبول شکست مقابل استرالیا در فینال کمپ آسیا به عنوان نایب قهرمنانی این رقابت‌‌ها این رقابت‌ها رسید. محمدرضا اسلامی، سرمربی تیم بسکتبال نیروی زمینی در این مورد اظهار داشت: درک باوئرمن، سرمربی پیشین تیم ملی ایران، تغییراتی در تیم ملی ایجاد کرد که به نظر کارشناسان، اعمال یک باره آنها اصلاً خوب نبود و حداقل در این مقطع نباید اتفاق می‌افتاد. این تغییرات از چند سال پیش و در قالب یک پروسه باید اجرا می‌شد. 

اسلامی ادامه داد: کشورهای پیشرفته جهان در کنار تیم اصلی، تیم دوم هم دارند که البته سرریز بازیکنان تیم اول نیست. بازیکنان جوان به تدریج به تیم اضافه می‌شوند و کادر فنی نیز روی اشتباهات و نوسانات آنها صبوری و بردباری می‌کنند تا آبدیده شوند.

وی گفت: تیم ملی ایران بالاتر از همه تیم‌های آسیایی به عنوان نایب قهرمانی رسید که البته با توجه به حضور حامد حدادی، دور از دسترس نبود. وقتی حدادی به اردوی تیم ملی اضافه شد، تصور همگان بر این بود که حتی استرالیا را هم می‌توان شکست داد و قهرمان شد. ولی سوال من این است که تا چه زمانی می‌توان به حامد تکیه کرد و او تا چه زمانی می‌تواند بار تیم را بر دوش بکشد؟

اسلامی اضافه کرد: تیم ملی باید کم کم به سراغ روش‌هایی از بازی برود که بدون حدادی هم بتواند برنده باشد. در همین مسابقات کاپ آسیا شاهد بودیم که وقتی حدادی برای دقایقی از زمین بیرون می‌رفت، تیم دچار چالش می‌شد. تیم ملی باید سبک‌هایی را مورد آزمایش قرار دهد تا به بقیه بازیکنان هم بازی برسد. حدادی ممکن است در یک بازی 5 فوله شود یا احتیاج به استراحت داشته باشد. تیم ملی بدون حدادی نباید تحت فشار قرار بگیرد.

سرمربی پیشین تیم نوجوانان ایران گفت: باید از کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا خوشحال باشیم چون چنین مقامی باعث افتخار ماست. تیم ملی باید تلاش کند تا موقعیت خود را بر بام آسیا حفظ کند و ارتقا دهد. علاوه بر این باید فاصله خود با دنیا را نیز کم کنیم. البته منظور من فقط کسب عنوان نیست بلکه تیم ملی نباید بسکتبال شکننده‌ای ارائه کند. آموزش این اصول باید از رده‌های پایه آغاز شود چون تیم بزرگسالان به صورت تمام وقت در اختیار مربیان نیستند.

محمدرضا اسلامی افزود: تیم ملی استرالیا باارائه دفاع پرس به عنوان چهارمی المپیک رسید در حالی که ما با انجام همین سیستم به بازی سرخپوستی و ارائه تکواندو به جای بسکتبال متهم شدیم. بازیکنان تیم‌های پایه باید از بازی تیم استرالیا درس بگیرند چون سایر تیم‌های آسیایی اصلاً در حد و اندازه ما نیستند. ما می‌توانیم با برنامه ریزی خوب، همه رقیبان آسیایی را با اختلاف زیاد شکست دهیم.

وی در پایان گفت: رفتن درک باوئرمن ضربه بزرگی به بسکتبال ما زد ولی مربیان ایرانی ثابت کردند که توان و تکنیک هدایت تیم ملی را دارند تا در میادین آسیایی به جایگاه قابل توجهی برسند.

 

دیدگاه تان را بنویسید