صدرنشینی چین در فهرست برترین تیم‌های والیبال بانوان آسیا

چین، ژاپن و تایلند در جایگاه اول تا سوم فهرست برترین تیم‌های والیبال بانوان آسیا قرار دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم ملی والیبال بانوان ایران 14 مرداد ماه، عازم فیلیپین شد تا در مسابقات قهرمانی آسیا 2017 سحاضر شود.

این دوره از رقابت‌ها با حضور 14 کشور استرالیا، چین، هنگ کنگ، ایران، ژاپن، کره جنوبی، قزاقستان، مالدیو، نیوزیلند، فیلیپین، تایلند، سریلانکا، چین تایپه و ویتنام پیگیری می‌شود. مسابقات والیبال بانوان قهرمانی آسیا اولین بار در سال 1975 و به میزبانی شهر ملبورن کشور استرالیا برگزار شد. در همان دوره ژاپن، کره جنوبی، چین و استرالیا در جایگاه اول تا چهارم رقابت‌ها قرار گرفتند.

پس از آن سال 17 دوره دیگر از این رقابت‌ها برگزار شده که در این مدت چین، ژاپن و تایلند با 13، 3 و 2 قهرمانی سه تیم نخست آسیایی را تشکیل می‌دهند. همچنین، کره جنوبی، قزاقستان، چین تایپه، استرالیا، نیوزیلند و کره شمالی هم توانستند یک بار سکوی نخست این مسابقات را از آن خود کنند.

همچنین در جدول ارزشمندترین مدال‌ها کشورهای چین، ژاپن، تایلند، کره جنوبی و قزاقستان در جایگاه اول تا پنجم قرار دارند. کره اگر چه تا به حال تنها یک‌بار توانسته تیم طلایی مسابقات شود اما 7 بار نایب قهرمانی مسابقات آسیایی را به نام خود ثبت کرده است که این نشان از تیم قدرتمندش دارد.

در بین کشورهایی که میزبان این رقابت‌ها شده‌اند هم، تایلند با 5 میزبانی صدرنشین است. بعد از این کشور، چین، هنگ کنگ و فیلیپین با 4، 3 و 2 میزبانی در رتبه های بعدی قرار دارند. همچنین استرالیا، ژاپن، ویتنام و چین تایپه هم هرکدام یک بار این رقابت‌ها را میزبانی کرده‌اند.

تیم ملی والیبال بانوان ایران سال2007 برای اولین بار و با هدایت مینا فتحی به این مسابقات اعزام شد و در نخستین حضورش در جایگاه دوازدهم رقابت‌ها قرار گرفت. پس از آن تیم ملی در همه دوره‌های این رقابت‌ها حضور داشته اما تا به حال به رتبه‌ای بهتر از هشتمی دست نیافته است.

نوزدهمین دوره از مسابقات قهرمانی والیبال بانوان آسیا از 18 تا 26 مرادماه در شهر مانیل کشور فیلیپین برگزار می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید