به کمپین خانواده خبرنگاران ایرانی حادثه سقوط هواپیما در آلپ بپیوندید

سال ۹۴ دو خبرنگار ایرانی در حادثه سقوط هواپیما در کوه‌های آلپ جان خود را از دست دادند که خانواده قربانیان این حادثه در حال جمع‌آوری امضاء به منظور از سرگیری این پرونده از سوی دادستانی آلمان هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در سوم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴، میلاد اسلامی و حسین جوادی خبرنگاران ایرانی که برای پوشش بازی تیم‌های ملی ایران و شیلی قصد پرواز از شهر فرانکفورت آلمان به سمت وین اتریش را داشتند، به دلیل سقوط هواپیما جان خود را به همراه سایر مسافران از دست دادند.

شرکت جرمن وینگز مقصر این اتفاق را کمک خلبانی اعلام کرد که از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برد و با خودکشی خود، سایر حاضران در ژرواز را هم به کام مرگ فرستاد. این در حالی است که در گزارش‌های بعدی این موضوع رد شده بود. 
پس از این اتفاق شرکت لوفتانزا و هواپیمایی جرمن وینگز اعلام کردند که به بازماندگان کشته شدگان، غرامتی را پرداخت خواهند کرد اما دادگاه آلمان با استناد به بیماری کمک خلبان و نداشتن صلاحیت روانی این شرکت‌ها را از پرداخت غرامت معاف کرد.
خانواده کشته شدگان برای احقاق حقوق خود طوماری را به امضا رسانده‌اند که در صورت عبور از مرز ۵ هزار امضا، دادستانی آلمان پرونده دادخواست خانواده قربانیان را بار دیگر به جریان می‌اندازد.

برای کمک به احقاق حقوق‌ خانواده این دو خبرنگار ایرانی با کلیک روی اینجا، وارد سایت مربوطه شوید و این طومار را امضاء کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید