تیم والیبال در آستانه 2 بازی حساس

تیم ملی والیبال ایران در آستانه حضور در 2 نبرد مهم جهانی است و خیلی‌ها منتظر عملکرد تیم ملی و به ویژه کولاکوویچ هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران لیگ جهانی 2017 را با ناکامی پشت سر گذاشت و نتوانست نتایج خوب پیشین خود را تکرار کند. از طرفی ایگور کولاکوویچ، سرمربی مونته‌نگرویی و جدید تیم ملی والیبال، نخستین تورنمنت رسمی خود را با ایران سپری کرد و نظر کارشناسان را جلب نکرد.

ملی‌پوشان والیبال بعد از پایان مسابقات لیگ جهانی 2 هفته را به استراحت پراختند و بعد از آن دور جدیدی از تمرینات خود را آغاز کردند. تمریناتی که به منظور حضور در 2 تورنمنت مهم جهانی، اولی انتخابی جهان و پس از آن قهرمانی قاره‌ها، آغاز شده است.

مردان والیبال در آستانه دو میدان ِ سرنوشت‌ساز / آزمونی دیگر برای کولاکوویچ

**اردبیل، میدانی برای بلیت جهانی

نزدیک ترین مسابقات مهمی که تیم ملی والیبال ایران در آن شرکت خواهد کرد، رقابت‌های والیبال انتخابی جهان است که به میزبانی ایران و در شهر اردبیل طی روزهای 19 تا 23 مرداد، برگزار خواهد شد. مسابقاتی که شاید برای تیم ملی ایران که سال‌هاست پایش را از آسیا فراتر گذاشته از رقابت‌های سختی به شمار نرود، اما نباید فراموش کرد که حریفان آسیایی تیم ملی والیبال ایران در این مسابقات، سخت در تلاش خواهند بود که خودی نشان دهند و بدون شک با تمام آمادگی و پتانسیل‌شان به این مسابقات پا می‌گذارند.

مرحله دوم یا نهایی مسابقات والیبال انتخابی مردان جهان در قاره آسیا در دو گروه به صورت گروهی برگزار می‌شود که گروه (A) به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و گروه (B) به میزبانی استرالیا رقابت‌های خود را پیگیری خواهند کرد و از هر گروه دو تیم برتر سهمیه جهانی می‌گیرند.

 مسابقات یکی از گروه‌های این رقابت‌ها در ایران و شهر اردبیل برگزار خواهد شد و در نهایت دو تیم از بین تیم‌های ایران، چین، کره‌جنوبی، قطر و قزاقستان سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی سال 2018 را به دست خواهند آورد. تیم ملی والیبال ایران در روز نخست این رقابت ها استراحت دارد و در چهار روز بعدی به ترتیب به مصاف کره جنوبی، چین، قزاقستان و قطر می رود. نبردهایی که در ظاهر حریفانی ساده برای شاگردانکولاکوویچ به شمار می‌روند.

مردان والیبال در آستانه دو میدان ِ سرنوشت‌ساز / آزمونی دیگر برای کولاکوویچ

**عیارسنجی کولاکوویچ

پس از این مسابقات که قطعا نتایج آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود، تیم ملی والیبال ایران باید در رقابت‌های قهرمانی قاره‌ها به میدان برود. مسابقاتی که به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد و از نظر اعتبار یکی از مهم‌تری تورنمنت‌های جهان والیبال به شمار می‌رود. این رقابت‌ها به گفته اغلب کارشناسان محک اصلی کولاکوویچ خواهد بود. در این دوره از بازی‌ها تیم‌های ملی والیبال ایران، برزیل، آمریکا، ایتالیا، فرانسه و ژاپن حضور دارند که تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار در تاریخ 12 سپتامبر (21 شهریور) به مصاف ایتالیا خواهد رفت.

رقابت های قهرمانی قاره ها از تاریخ 21 الی 26 شهریور ماه به میزبانی ژاپن به صورت دوره ای برگزار می شود و در پایان تیم ها براساس تعداد برد، امتیاز، معدل ست و معدل پوئن و در آخر بازی رو در رو در جدول رده بندی در جایگاه اول تا ششم قرار خواهند گرفت. بعد از ایتالیا، آمریکا، برزیل، ژاپن و فرانسه حریفان بعدی بلندقامتان ایران در ژاپن هستند. حریفانی سرسخت که هر کدام اسم و رسمی در دنیای والیبال دارند و تیم ملی والیبال کشورمان برای اثبات شایستگی‌های خود نیاز به کسب نتایج خوب در نبرد با این حریفان قدرتمند دارد.

مردان والیبال در آستانه دو میدان ِ سرنوشت‌ساز / آزمونی دیگر برای کولاکوویچ

مردان بلندقامت کشورمان بعد از درخشش در مسابقات انتخابی المپیک که به میزبانی ژاپن برگزار می‌شد، در هیچ تورنمنتی نتوانستند نتایجی که شایستگی آن را دارند کسب کنند. تیم ملی والیبال ایران بعد از آن و حتی در المپیک با افتی محسوس مواجه شد. رفتن لوزانو و آمدن یک مربی رزومه دار مانند کولاکوویچ امیدهایی را زنده کرد که تیم ملی ایران به شخصیت گذشته خودش بازگردد اما نتایج بد در لیگ جهانی 2017نشان داد که این تیم هنوز با آن ایران قدرتمند سا‌ل های 2014 و 2015 فاصله دارد. حالا تیم ملی ایران در آستانه دو میدان سخت و البته سرنوشت‌ساز قرار دارد. مسابقاتی که نشان خواهد داد تیم ملی والیبال در چه حال و روزی قرار دارد. کولاکوویچ مدت زمان بیشتری را با تیم ملی وبازیکنان سپری کرده است و دیگر نمی‌توان بهانه شناخت کم را از این مربی پذیرفت.

تیم ملی والیبال ایران این روزها تمریناتش را به طور منظم پیگیری می‌کند و بنا به صلاحدید مسئولان فدراسیون والیبال به مسابقات قهرمانی آسیا هم اعزام نخواهد شد تا بتواند بدون دغدغه به تمریناتش بپردازد. البته اردویی تدارکاتی در کشور ترکیه برای این تیم مهیا شده است که امیدواریم در روند آماده‌سازی این تیم مثبت بوده و اثرات مخرب نداشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید