تیم ملی والیبال راهی ترکیه می شود

سرپرست تیم ملی والیبال گفت: فدراسیون والیبال ترکیه از تیم ملی والیبال ایران برای برگزاری دو دیدار دوستانه دعوت کرده است و ملی پوشان دهم مردادماه راهی این کشور می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به‌ گزارش ‌جی پلاس ، امیرخوش خبر افزود:  تیم‌ ‌ملی والیبال ایران از سوی سه کشور ترکیه، بلغارستان و تونس برای برگزاری اردوی تدارکاتی و دیدار دوستانه و تدارکاتی دعوت شده است.

وی با بیان این که سرمربی تیم‌ ‌ملی با دعوت ترکیه موافقت کرده است، خاطر نشان کرد: بر این اساس ملی پوشان کشورمان قبل از اعزام به اردبیل و حضور در رقابت‌های انتخابی جهان این شهر، راهی شهر استانبول ترکیه می شوند.

سرپرست تیم‌ ‌ملی والیبال مدت سفر این تیم را چهار روز عنوان کرد و گفت‌:  تیم‌ ‌ملی دهم تا سیزدهم مرداد ماه به ترکیه سفر می‌کند و در این مدت علاوه بر پیگیری تمرینات، دو دیدار دوستانه نیز با  تیم‌ ‌ملی  ترکیه برگزار خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا سرمربی تیم‌ ‌ملی دعوت کشورهای بلغارستان و تونس را نپذیرفت، گفت‌:  ترکیه از نظر فاصله تا ایران و شرایط آب و هوایی و جغرافیایی به شهر اردبیل میزبان مسابقات انتخابی جهان نزدیکتر است و از سوی دیگر ایگور کولاکوویچ نمی‌خواهد شاگردانش در سفرهای طولانی خسته شوند.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان 10 تا 30 سپتامبر 2018 (19 شهریور تا هشتم مهر ماه 1397) با حضور 24 تیم به میزبانی دو کشور ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود.

مرحله دوم یا نهایی مسابقات والیبال انتخابی مردان جهان در قاره آسیا در دو گروه به صورت گروهی برگزار می‌شود که گروه (A) به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و گروه (B) به میزبانی استرالیا رقابت‌های خود را پیگیری خواهند کرد و از هر گروه دو تیم برتر سهمیه جهانی می‌گیرند.

رقابت‌های ایران به میزبانی شهر اردبیل از 19 تا 23 مرداد ماه با 10 دیدار پیگیری خواهد شد و در نهایت دو تیم از بین تیم‌های ایران، چین، کره‌جنوبی، قطر و قزاقستان سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی سال 2018 را به دست خواهند آورد.

تیم ملی والیبال ایران در روز نخست این رقابت‌ها استراحت دارد و در چهار روز بعدی به ترتیب به مصاف کره جنوبی، چین، قزاقستان و قطر می‌رود.

 

دیدگاه تان را بنویسید