پس از حدف والیبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان

عطایی: بازی با لهستان یک جنگ بود!

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: بازی با لهستان در واقع یک مسابقه نبود بلکه یک جنگ بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال جوانان  ایران پس از شکست برابر لهستان و عدم صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت های قهرمانی جوانان جهان درمورد این مسابقه اظهار داشت: بازی خیلی سختی بود و از قبل شک نداشتیم که سخت ترین بازی ما در این تورنمنت با لهستان خواهد بود. با توجه به نتایجی که رخ داد ما برابر حریف خود محکوم به برد بودیم و کارمان خیلی سخت بود. این بازی در واقع یک مسابقه نبود بلکه یک جنگ بود.

وی ادامه داد: تمام راهکارها و برنامه هایی که می شد به کمک آنها لهستان را شکست داد تحلیل کرده و در اختیار بازیکنان قرار دادیم. در جریان بازی هم تا حد قابل قبولی این اتفاق افتاد، اما ما با تیمی بازی می کردیم که شاید کامل ترین تیم جوانان جهان باشد. در رده جوانان تیم هایی مانند برزیل، لهستان و روسیه شرایط متفاوتی دارند و مبارزه کردن با آنها سخت است. شاید چین و ایتالیا و آرژانتین را شکست دادیم، اما قدرت روسیه و لهستان و برزیل متفاوت است.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران خاطرنشان کرد: تیم کنونی لهستان از رده آموزشگاه ها تا به الان هیچ شکستی را تجربه نکرده است، اما ما تمام توان خود را به کار گرفتیم و همه با انرژی بازی کردند. گاهی بدشانسی هم آوردیم که طبیعت ورزش است، اما واقعیت این است که آنها قدرتمندتر از ما بازی کردند و برنده شدند. ما تیم خیلی خوبی هستیم، اما آنها بهتر ظاهر شدند و با وجود اینکه بازی آبرومندانه ای انجام دادیم بازنده میدان شدیم.

عطایی با بیان اینکه همه در این مسابقات به تیم ما به چشم یک تیم قابل احترام نگاه می کردند، گفت: شاید مهمترین لغزش ما در بازی برابر کوبا بود؛ بازی که معادلات گروه ما را تا حدود زیادی برهم زد. برابر کوبا غافلگیر شدیم و در نهایت نتیجه را به کوبا واگذار کردیم. شاید اگر بازی اول ما در مرحله دوم با کوبا نبود شرایط برای ما فرق می کرد. به هر حال مهم این است که تا آخرین لحظه جنگیدیم و نتیجه اینگونه رقم خورد. حالا هم تلاش می کنیم حداقل رتبه پنجم را به دست بیاوریم.

جواد کریمی، پاسور تیم ملی والیبال جوانان ایران نیز گفت: بازی خوبی را برابر قهرمان جهان در سال 2015 به نمایش گذاشتیم. تمام تلاش خود را کردیم که بازی را ببریم و ناراحتیم که باختیم.

وی ادامه داد: تمام بازیکنان از جان مایه گذاشتند و البته می دانستیم کار بسیار سختی در پیش داریم. متاسفانه علی رغم اینکه انگیزه زیادی هم برای پیروزی داشتیم نتوانستیم به هدف خود برسیم. امیدوارم در ادامه راه موفق باشیم.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان با حضور 16 تیم برتر از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی جمهوری چک و در شهرهای «چسکه بوجویتسه» و «برنو» برگزار می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید