خجسته: هر مبارزه یک فینال است

عضو تیم ملی جودو گفت:‌ حریفم با تجربه‌تر از من بود و همین باعث شد که رقابت را به او واگذار کنم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  علیرضا خجسته جودوکار وزن 66- کیلوگرم ایران پس  از پایان مسابقات صبح بازی‌های کشورهای اسلامی، اظهار داشت: در جودوی امروز دنیا هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت، حتی رقبای به ظاهر ساده پاکستانی یا اماراتی. همین جودوکار اماراتی در المپیک برنز گرفت و این نشان می‌دهد همه کشورها روی جودو سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: تمام مسابقات از ابتدا تا انتها یک فینال است. با همین تفکر مسابقات امروز را از همان مسابقه نخست جدی گرفتم اما حریف آذربایجانی از من بهتر بود. آذربایجانی‌ها مسابقات را خیلی جدی گرفته‌اند و سعی می‌کنند آن را به بهترین شکل برگزار گنند.

عضو تیم ملی جودو گفت: من قبلا دو بار در سالن حیدرعلی‌یف مبارزه کرده‌ام اما برای این مسابقات واقعا تغییر کرده است. جو عجیبی دارد و با حضور جودوکاران درجه اول آسیای میانه سعی کرده‌اند سطح مسابقات را بالا ببرند. رقبا نیز بهترین نفرات خود را آورده‌اند چون مدال می‌خواهند.

وی درباره مبارزه با نجات شیخ‌علی‌زاد جودوکار آذربایجانی، گفت: به تجربه حریف باختم. اون 29 سال دارد و من 20 سال. می‌دانست در برابر یک حریف جوان و با انرژی چگونه مبارزه کند. حقیقت آن است که شیخ‌علیزاد نه تکنیک بیشتری از من داشت و نه انرژی بیشتری فقط تجربه‌اش بیشتر بود و می دانست باید با شلوغ‌کاری مبارزه را اداره کند و داوران را مجاب کند تا به من اخطار بدهند.

خجسته درباره مبارزه بعدی‌اش با جودوکار قزاق گفت: کشورهای آسیای میانه جودوکاران خوبی دارند. جودوکار قزاق هم رنک خوبی دارد و برای مدال آمده است. اما او را آنالیز کرده‌ایم و می‌دانم چگونه مقابل او مبارزه کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید