اسپانسرهای ال کلاسیکو چقدر درآمد دارند؟

دیدار تیم های رئال مادرید و بارسلونا مانند تمام دیدارهای قبلی ال کلاسیکو سود سرشاری را به حساب حامیان مالی واریز می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا در حالی از ساعت 23:15 یک شنبه 3 اردیبهشت(23 آوریل) در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم می‌روند که نبرد 2 غول فوتبال اسپانیا سود سرشاری را به حساب اسپانسرها واریز می کند.

رئال‌مادرید با 3.65 میلیارد دلار و بارسلونا با 3.55 میلیارد دلار به ترتیب در رده دوم و سوم باارزش‌ترین برندهای ورزشی جهان قرار دارند. کریستیانو رونالدو و لیونل مسی 2 فوق ستاره رئال و بارسا هم به ترتیب با 88 میلیون دلار و 81.4 میلیون دلار در بین پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال 2016 حضور داشتند.

ال کلاسیکو 266 هم مانند دیدار رفت 2 تیم که 42.5 میلیون دلار ارزش رسانه‌ای برای اسپانسرها داشت، پول هنگفتی را نصیب حامیان مالی رئال مادرید و بارسلونا می کند.البته از آن جایی که بارسا در دیدار قبلی این 2 تیم در ورزشگاه نیوکمپ از رئال میزبانی می کرد، حدود 87 درصد از مبلغ 42.5 میلیون دلار را تصاحب کرد.

پخش تلویزیونی ال‌کلاسیکوی نیم‌فصل اول لالیگا، 60 درصد (26.8 میلیون دلار) از این درآمد را به خود اختصاص داد. برنامه‌های ورزشی و پوشش خبری 9.4 میلیون دلار، شبکه‌های اجتماعی 5.1 میلیون دلار و پوشش زنده هم 3.2 میلیون دلار از درآمد این بازی را از آن خود کردند.

از طرفی شبکه‌های اجتماعی این روزها جزء  مهمی از تبلیغات ورزشی محسوب می شود. در دیدار رفت رئال و بارسا، رسانه‌های دیجیتال مسئول تولید 41 درصد از ارزش‌های مالی باشگاه رئال مادرید بوده‌اند.

با ارزش‌ترین پست در شبکه های اجتماعی پخش زنده فینال یکی از مسابقات ورزشی بوده که 4.3 میلیون کاربر از طریق «فیسبوک» آن را تماشا کرده‌اند. این امر درآمدی 186 هزار دلاری را برای حامیان مالی به ارمغان آورده است. تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا به ترتیب 101.6 میلیون و 101.4 میلیون نفر تعقیب‌کننده در شبکه اجتماعی «فیسبوک» دارند. براین اساس آن ها در این بازی تنها  از طریق همین شبکه اجتماعی درآمد هنگفتی دارند.

دیدگاه تان را بنویسید