افشین نوروزی: در بازی های کشورهای اسلامی هدف اول ما حضور روی سکو است

ملی‌پوش تنیس روی میز معتقد است که رتبه تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا با توجه به ترکیب تیم اعزامی، منطقی بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، افشین نوروزی درباره حضور تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب عنوان نهمی و دو رتبه سقوط نسبت به دوره قبل گفت: این بالاترین سطح مسابقات در آسیا بود که بزرگان تنیس روی میز دنیا در آن حضور داشتند. از جمع 8 تیم برتر دنیا، 6 تیم از قاره آسیا هستند که این مسئله به خوبی شرایط را در قاره کهن نشان می دهد.

وی افزود: تیم ایران با حضور من و چند بازیکن جوان و البته در غیاب برادران عالمیان اعزام شد و در مجموع نتیجه‌اش قابل قبول بود. قبل از شروع رقابت‌های شاید این تفکر وجود داشت که ایران نتایج خوبی با توجه به نفرات اعزامی کسب نخواهد کرد، اما خوشبختانه نتایج خوبی داشتیم. اگر در راه صعود به جمع هشت تیم برتر با تایلند روبه‌رو می‌شدیم، می‌توانستیم حتی رتبه دوره گذشته را تکرار کنیم. در مجموع معتقدم که در این دوره از مسابقات رتبه‌مان منطقی بود.

ملی‌پوش تنیس روی میز درباره عدم حضور در در بخش های انفرادی و دونفره و بازگشت زودتر از موعد به ایران گفت: با توجه به فشار مسابقات لیگ و همچنین حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان، هماهنگ کرده بودم که در بخش دونفره بازی نکنم. هدف از این کار این بود که بتوانم برای دو تورنمنت پیش‌رو ریکاوری کنم و با آمادگی بهتری حضور داشته باشم. در دوره‌های قبلی این مسابقات همواره بعد از بخش تیمی، رقابت‌های انفرادی آغاز می‌شد، اما این بار بخش دونفره پشت سر بخش تیمی برگزار شد.

نوروزی ادامه داد: با توجه به این شرایط و اینکه از 4 فروردین درگیر اردو بودم، می‌خواستم استراحت کنم و آماده پلی‌آف لیگ برتر و دو رویداد پیش‌رو شوم و به همین دلیل زودتر به ایران آمدم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضورش در همه تورنمنت‌ها و همچنین شرکت در لیگ برتر برایش خستگی به‌وجود نمی آورد؟ گفت: حضورم در این سه تورنمنت با توجه به برگزاری رقابت‌های انتخابی بود. البته فشردگی زیادی است، اما باید در همه آنها حضور پیدا کرده و داشته باشم. تیم ملی در بازی‌های کشورهای اسلامی به حضورم نیاز دارد و باید در باکو و سپس آلمان بازی کنم.

نوروزی درباره پیش بینی‌اش از حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی عنوان کرد: هدف اول ما حضور روی سکو است و سپس به دنبال کسب مدال طلا خواهیم بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید