اعظم آخوندی با 10 سیو بهترین بازیکن زمین شد

اعظم آخوندی نخستین فوتسالیست زن ایران که به یک تورنمنت رسمی ترانسفر می‌شود، هدف خود را باز کردن راه برای ورزشکاران زن ایرانی می‌داند.

لینک کوتاه کپی شد

به‌ گزارش ‌جی پلاس، اعظم آخوندی، ملی‌پوش پیشین تیم‌ ‌ملی که پیشینه حضور در قهرمانی آسیا و هم‌چنین جام جهانی زنان را در کارنامه خود دارد، به عنوان نخستین بانوی فوتسالیست ایرانی توانسته به یک تورنمنت رسمی در مالدیو ترانسفر شود.

اعظم آخوندی درباره هدف خود برای شرکت در یک تورنمنت رسمی، بیان‌ کرد: نخستین هدفم باز کردن راه برای دختران ایرانی است تا بتوانند در کشورهای مختلف بازی کنند، چرا که بانوان ایرانی استعداد بسیاری دارند و می‌توانند در سایر نقاط جهان در شرایط بهتر بازی کنند.

او در ادامه‌ درباره چگونگی راه یافتن خود به این رقابت‌ها، بیان‌ کرد: مدیر برنامه‌های من شرایط حضورم را در این تیم مهیا کرد و تیم مالدیویی با دیدن فیلم بازی‌های من، قبول کرد و من اکنون در خدمت این تیم هستم.

آخوندی درباره شرایط برگزاری این تورنمنت، بیان‌ کرد: پانزده تیم در این تورنمنت حضور دارند که هر تیم می‌تواند سه بازیکن را از کشورهای مختلف به خدمت بگیرد و در حال‌ حاضر بازیکنانی از ژاپن، تایلند، برزیل، بنگلادش ونپال  در این رقابت‌ها حضور دارند.

 

وی سطح فوتسال مالدیو را متوسط ارزیابی و خاطرنشان کرد: مالدیو سطح فوتسال متوسطی را دارد، اما به دلیل این که با برگزاری چنین تورنمنتی از کشورهای مختلف بازیکن در اختیار می‌گیرد باعث افزایش سطح مسابقات و پیشرفت فوتسال این کشور می‌شود. این تورنمنت هر ساله زیر نظر فدراسیون، بین تیم‌های باشگاهی برگزار می‌شود و از آن‌جایی که اکثر کشورهای آسیایی در مسابقات فوتسال لیگ ندارند این می‌تواند شرایط خوبی برای بازیکنان مهیا کند. در حال‌ حاضر تنها در کشور ما لیگ برتر فوتسال برگزار می‌شود و فکر می‌کنم تایلند و مالزی نیز لیگ فوتسال داشته باشند. کشورهایی مانند ژاپن و مالدیو از جمله کشورهای آسیایی هستند که با برگزاری چنین تورنمنتی شرایط را برای رقابت بین تیم‌های باشگاهی و تعیین قهرمانی برگزار می‌کند.

آخوندی درباره بازی نخست خود در این رقابت‌ها نیز بیان‌ کرد:  بازی نخست خود را با تساوی صفر بر صفر به اتمام رساندیم و من نیز با ۱۰ سیو به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شدم. امیدوارم که این روند را حفظ کنیم و با این تیم قهرمان شویم. بازی‌ها هر چهار روز یک‌بار برگزار می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید