امیر غفور : لیگ امسال خیلی پر فشار است/ این ماراتن تمام نمی‌شود

پشت خط زن تیم‌ملی گفت: یک اشتباه در لیگ می تواند زحمات یک تیم را به باد دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیر غفور و رویاهایی که در سر دارد. او روز یک‌شنبه باید با پیکان سومین بازی در لیگ برتر والیبال را برای رسیدن به فینال انجام بدهد. دیداری که سخت است اما غفور می‌گوید آنها می‌توانند هر اتفاقی را رقم بزنند.

پشت‌خط‌زن تیم ملی فراز و فرود‌های زیادی را در تیم ملی داشته است. گاهی بازیکن ثابت بود و گاهی روی نیمکت ذخیره‌ها میخکوب می‌شد. البته بعضی اوقات هم مصدومیت‌های خیلی کوچک او را اذیت می‌کرد. با این حال همه اینها باعث نشده تا این والیبالیست کاشانی از کوره در برود، عصبانی شود و با پرخاشگری کسی را برنجاند. غفور از روزهای خوبی حرف می‌زند که انتظار او و دوستانش را می‌کشند. 
*بعد از المپیک آن تب و تاب والیبال تا حدودی خوابید. ضمن اینکه عملکرد تیم ملی هم در این رقابت‌ها چندان ایده‌آل نبود. نظر خودت در این مورد چیست؟
این نخستین تجربه‌ ما در المپیک بود. این را قبول دارم که چندان خوب عمل نکردیم اما تجربه کافی هم نداشتیم. شما ببینید ما با تیم‌هایی بازی کردیم که همه عنوان‌دار بودند. می‌خواهم بگویم که گاهی اوقات اتفاقاتی رقم می‌خورد که دست خود آدم نیست. ما حالا المپیک را تجربه کرده‌ایم و میدان بزرگی را دیده‌ایم. امیدوارم در سال‌های آینده اتفاقات خوبی برای تیم ما بیفتد. 
*در اینکه این نخستین حضور تیم ملی در المپیک بود شکی وجود ندارد اما والیبال ما آنقدر خوب بوده که مردم توقعات دیگری از تیم دارند. 
المپیک یک رؤیای متفاوت بود. حداقل برای من که این‌طور بود. واقعاً نمی‌شود المپیک را با رقابت‌های دیگر قیاس کرد. ما بازی‌های خوبی انجام ندادیم و توقع مردم هم به دیده منت، اما گاهی اوقات نمی‌شود. 
*تیم شما حالا یک قدم تا رسیدن به فینال بازی دارد. فکر می‌کنید این اتفاق بیفتد؟
لیگ امسال خیلی پر فشار است. این ماراتن تمام نمی‌شود. در این چند روز اخیر استرس زیادی داشتیم. فکر می‌کنم همه همین‌طور باشند. یک اشتباه زحمات یک تیم را به باد می‌دهد. ما باید تمرکزمان را بیشتر کنیم. 
*فکر می‌کنید تیم شما بتواند قهرمان شود؟
واقعاً هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. اول باید به فینال برسیم و پس از آن درباره قهرمانی حرف بزنیم. نمی‌شود گفت که فلان تیم قهرمان می‌شود چون لیگ پر‌فراز و نشیب بوده و تیم‌ها هم مدعی هستند. به نظر هر تیمی که استرس کمتری داشته باشد و از موقعیت‌هایی که به دست می‌آورد استفاده بهتری بکند می‌تواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد. 
*تیم بانک سرمایه... 
الان زود است. من فقط درباره تیم خودمان حرف می‌زنم و تا زمانی که به فینال نرسیم نظری ندارم. آنچه می‌دانم این است که تیم ما شرایط مطلوبی دارد. بچه‌ها برای یک هدف می‌جنگند. فکر می‌کنم امسال عملکرد خوبی داشته‌ایم و در نهایت می‌توانیم به هدف نهایی‌مان برسیم. 
*امسال از میانه راه بازیکنان صربستانی هم به جمع شما اضافه شدند. فکر می‌کنید حضور این بازیکنان خارجی می‌تواند در لیگ تأثیر‌گذار باشد؟
 شک نکنید که تأثیر خودش را دارد. حضور بازیکنان با کیفیت باعث می‌شود تلاش بازیکنان ایرانی هم زیاد شود و کلاً کیفیت لیگ بالا برود. قطعاً بازیکنانی که به ایران می‌آیند در کشور خودشان بهترین بوده‌اند. البته خیلی‌ها هم از این موضوع انتقاد می‌کنند اما من موافق حضور بازیکنان خارجی هستم. 
*نظر شما درباره کولاکوویچ چیست؟ شما با ولاسکو، کواچ و لوزانو هم کار کرده‌‌اید. 
انتخاب سرمربی بر‌عهده فدراسیون است و بدون‌شک آنها بهترین گزینه را انتخاب کرده‌اند. کولاکوویچ هم تا جایی که می‌دانم مربی خوبی است و نتایج خوبی هم گرفته است. وظیفه ما هم این است که مثل همیشه با جان و دل برای تیم ملی بازی کنیم تا بهترین نتایج را بگیریم. 
*فکر می‌کنید نتایجی که با ولاسکو گرفتیم.... 
نمی‌شود قیاس کرد. هدف ما همیشه این بوده که به موفقیت برسیم اما مطمئن هستم که می‌توانیم نتایج گذشته را تکرار کنیم. من که می‌گویم می‌توانیم از این هم بهتر باشیم. 
*امیر غفور یکی از بدشانس‌ترین بازیکنان است. از نظر مصدومیت می‌گوییم. 
من در پستی بازی می‌کنم که معمولاً بازیکنان، زیاد مصدوم می‌شوند. طبیعی است که هیچ بازیکنی دوست ندارد مصدوم شود. فشار روی بازیکن‌هایی که در پست ما بازی می‌کنند زیاد است. به هر حال امیدوارم دیگر این اتفاق برای من نیفتد. سعی می‌کنم به بدنم برسم و تمریناتم را درست انجام بدهم تا همیشه در اوج باشم. امیدوارم در آینده اتفاقات خوبی برای خودم و والیبال کشورم بیفتد و مردم کشورم خوشحال شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید