جریمه ای جدید برای استقلال در راه است

دیدار تیم های فوتبال ترکتورسازی و پرسپولیس پیش از دیدار استقلالی و السد در وزشگاه آزادی برای آبی پوشان تهران با جریمه 40 میلیون تومانی همراه است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم فوتبال استقلال در حالی روز سه شنبه میزبان السد قطر است که طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و آیین نامه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا باید ورزشگاه آزادی دو روز قبل از بازی در اختیار مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بگیرد و گفته می شود که با توجه به برگزاری بازی پرسپولیس- تراکتورسازی این امر رخ نمی دهد و ورزشگاه دو روز قبل از بازی پلی آف در اختیار تیم برگزاری و ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرار نمی گیرد.

گفتنی است در آیین نامه نیز آمده است که دو روز قبل از بازی نباید در ورزشگاه آزادی هیچ بازی انجام شود اما بازی پرسپولیس و تراکتورسازی که بازی حساسی هم هست در ورزشگاه آزادی انجام می شود و با توجه به این مساله شنیده می شود تیم استقلال در معرض جریمه ۱۰ هزار دلاری یا همان 40 میلیون تومانی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته است که البته این خبر از سوی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ رد شد .

فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این خصوص اظهار داشت:طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا باید ورزشگاه 48 ساعت قبل و البته یک روز بعد از بازی در اختیار مقامات قرار گیرد و منظور از اینکه گفته می شود 48 ساعت زودتر در اختیار باشد به این دلیل است که تبلیغات دور استادیوم از سوی afc صورت گیرد که در این زمینه مشکلی وجود ندارد و کارها طبق هماهنگی از پیش تعیین شده صورت می گیرد.

وی ادامه داد:معمولا یک روز قبل از بازی هم هر دو تیم برای یک ساعت تمرین در ورزشگاه حضور پیدا خواهند کرد به این ترتیب بعید می دانم جریمه 10 هزار دلاری برای استقلال بوجود بیاید چرا که ورزشگاه 50 ساعت قبل از این دیدار تخلیه می شود و از نظر ساعتی قوانین رعایت شده است.

رئیس مسابقات سازمان لیگ در پایان گفت:در هر صورت ما طوری برنامه ریزی کردیم که تعداد استراحت دو تیم زمان نزدیکی به هم داشته باشد و البته در نظر داشتیم این دیدار را روز دوشنبه برگزار کنیم تا به این ترتیب فاصله تا دربی کم شود اما afc این اجازه را به ما نداد .البته می توانستیم بازی را روز شنبه هم برگزار کنیم اما آن وقت تعداد روزهای استراحت پرسپولیس بیشتر و در حق استقلال تضعیف می شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه تان را بنویسید