تاج: امیدواری بیجا به هواداران استقلال ندهید

رئیس فدراسیون فوتبال درباره محرومیت تیم فوتبال استقلال از پنجره نقل و انتقالات زمستانی گفت: نباید روی بندی که الان بحثش وجود دارد امیدواری بیجا داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی تاج درباره محرومیت استقلال اظهار داشت: سال هاست که کمیته مسابقات AFC نامه هایش را به صورت مستقیم به باشگاه ها ارسال می کنند و همه نامه ها اعم از محرومیت یا ممنوعیت و یا صدور مجوز حرفه ای را از همین طریق انجام می دهیم و فدراسیون فوتبال فقط باید از این قضایا مطلع باشند.

وی افزود: باشگاه استقلال از نامه های  اول و دوم و سوم باخبر بوده است. فرصت یک ماهه داده بودند و سپس یک فرصت 7 روزه هم داده شد اما استقلالی ها بعد از 14 روز پرداخت کردند. بعد نامه ای می آید  مبنی بر اینکه پرداخت این موقع پول شما باعث می شود تا از محرومیت های بعدی تان جلوگیری شود. یعنی دیگر کسر امتیاز متوجه تان نمی شود. ولی محرومیت اولیه که همان عدم اجازه خرید بازیکن در پنجره نقل و انتقالات زمستانی پابرجا می ماند. 

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: نباید روی بندی که الان بحثش وجود دارد امیدواری بیجا داد. به خصوص اینکه ما خودمان یک مرجع رسمی هم هستیم. ما تمام تلاش مان را می کنیم که این محرومیت فقط برای دوره خاص باشد و برای دوره بعد اعمال نشود. همه اینها بستگی به نظر فیفا دارد. آنها هم نظر شخصی نمی دهند. اینطور نیست که مثلا آقای اینفانتینو یا آقای دبیرکل بیایند و بگویند که استقلال را بخشیدیم. در آنجا کمیته هایی هست که مسایل را بررسی می کنند و فقط برای باشگاه استقلال هم نیست آنها تمامی باشگاه ها زیر نظر دارند. 

وی اذعان داشت: امیدوارم این ماجرا آخرین داستان ما در این باره باشد. ما در حال حاضر نگران صدور مجوز حرفه ای هم هستیم. اگر این مساله جدی گرفته نشود حتما یکسری از باشگاه های ما دچار آسیب می شوند. وظیفه فدراسیون فوتبال این است که تذکرات لازم را به مدیران عامل این باشگاه ها بدهد. ممکن است این آفت ها دامن گیر دیگر باشگاه ها هم بشود. 

تاج در پایان گفت: چند باشگاه در فوتبال کره هم محروم شدند. در ژاپن هم  این اتفاق برای یک باشگاه رخ داد. فکر می کنم سه تا هم برای عربستان صادر شد و ما هم مشمول این قضیه شده ایم که فعلا فقط استقلال بوده است. باید تلاش کنیم که تیم بعدی در کار نباشد. خود باشگاه ها هم باید تلاش کنند. 

منبع: کاپ

دیدگاه تان را بنویسید