آلمان در فکر تصاحب کرسی فیفا

آلمان در آستانه تصاحب مجدد یک کرسی در شورای قانونگذاری فیفا در انتخابات پیش رو قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، انتخابات مربوط به تعیین کرسی در شورای قانونگذاری فیفا در تاریخ ۵ آوریل برگزار خواهد شد. پس از تأیید اخبار مربوط به پرداخت رشوه از سوی مسئولان آلمانی برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶، این انتخابات برگزار خواهد شد تا صاحب این کرسی تعیین شود.

روز جمعه یوفا اعلام کرد رئیس فدراسیون فوتبال آلمان تنها نامزد تصاحب این کرسی در انتخابات ۵ آوریل خواهد بود. در روزهایی که به احتمال زیاد کسب این کرسی در فیفا توسط گریندل قطعی شده است، وی به انتقاد از تصمیم اینفانتینو برای برگزاری جام جهانی با ۴۸ تیم پرداخت. آلمان به عنوان قهرمان جام جهانی، شیوه فعلی برگزاری جام جهانی با ۳۲ تیم را ترجیح می دهد. راینارد گریندل که قبلاً نماینده مجلس فدرال آلمان بود، برای آنکه به عنوان کاندیدای رسمی برای تصاحب این پست شود، باید از سوی فیفا احراز صلاحیت شود. این پست قبلاً در اختیار هموطن راینارد، یعنی وولفانگ نیرس باخ، بود. نیرس باخ به اتهام اقدامات غیراخلاقی با محرومیت یک ساله محکوم شد، و ماه گذشته هم دادخواست تجدید نظر او رد شد. پس از پذیرفته نشدن دادخواست استیناف نیرس باخ، وی از سمت خود در فیفا استعفا داد. کمیته اخلاقی فیفا تصریح کرد که نیرس باخ در انجام مأموریت خود جهت ارائه گزارش های مربوط به تخلفات احتمالی در ارتباط با اقدامات مسئولان برگزاری جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به ریاست فرانتس بکن بائر، موفق عمل نکرد.

در حال حاضر بکن بائر و سایر مقامات رسمی آلمانی از سوی مقامات قضایی سوئیس، مسئولان سازمان مالیاتی آلمان و کمیته اخلاقی فیفا مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفته اند. در گزارشها و اخبار تأیید شده مربوط به تخلفات جام جهانی ۲۰۰۶، هیچ نامی از گریندل دیده نمی شود. در صورت انتخاب گریندل در مراسم انتخابات که در هلسینکی فنلاند برگزار خواهد شد، وی در شورای راهبردی فیفا در کنار چند عضو اروپایی دیگر به فعالیت خواهد پرداخت. در این مراسم، رؤسای فدراسیون فوتبال پنج کشور اروپایی هم برای تصاحب چهار کرسی دیگر اعلام آمادگی کرده اند که از میان آنها تنها ویتالی موتکو، معاون نخست وزیر ورسیه و مسئول کمیته سازماندهی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ برای حفظ جایگاه خود در هیئت رئیسه فیفا تلاش می کند. کاندیداهای جدید برای تصاحب این کرسی ها عبارتند از دژان ساویسویچ مونته نگرویی (بازیکن سابق میلان)، ساندور از مجارستان (عضو کمیته اجرایی یوفا)، گیر تورستنسون رئیس فدراسیون فوتبال ایسلند، و کاستاکیس کوتسوکومنیس رئیس فدراسیون فوتبال قبرس.

لازم به ذکر است که موتکو که هم اینک مورد تحقیقات و بازجوئی های کمیته اخلاقی در ارتباط با پرونده دوپینگ گسترده و سازمان یافته در ورزش روسیه قرار دارد، پیش از حضور در این انتخابات باید توسط مسئولین مربوطه احراز صلاحیت شود.

منبع: وبسایت برنامه نود

دیدگاه تان را بنویسید