5 چالش بزرگ زیدان برای ماندن در رئال

رئال مادرید روزهای خوبی را با زیدان پشت سر می گذارد و این مربی فرانسوی روی نوار خوشبختی گام برمی دارد اما در رئال هر لحظه احتمال به وجود آمدن بحران وجود دارد. زیدان برای ماندن در رئال 5 چالش بزرگ پیش رو دارد که در این گزارش به آنها می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بعد از تجربه ناموفق در تیم دوم رئال مادرید کسی انتظار نداشت که زیدان بتواند در تیم نخست موفق ظاهر شود و در فصل نخست حضورش قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. رئال بعد از نوسان زیادی که داشت به تیمی شکست ناپذیر با زیدان تبدیل شده و هواداران خود را به کلی امیدوار کرده است.

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، جام جهانی باشگاهی و سوپر جام اروپا و همچنین صدرنشینی در فصل جاری رقابت های لالیگا  با شکست دادن قاطعانه اتلتیکو مادرید در ویسنته کالدرون و تساوی ارزشمند برابر بارسلونا در نوکمپ نشان می دهد که رئال با زیدان روزهای درخشانی را پشت سرمی گذارد و به آرامش رسیده است.

با وجود آنکه زیدان روی نوار خوشبختی گام برمی دارد اما همه او هم همه به خوبی می دانند که هیچ مربی در رئال تضمین شده نیست. سرمربی فرانسوی رئال مادرید برای باقیماندن در رئال 5 چالش بزرگ را پیش رو دارد که در این گزارش به آنها می پردازیم:

1- قهرمانی در لالیگا قبل از هر چیز

مادریدیها با وجود اختلاف 3 امتیاز با بارسلونا با وجود یک بازی کمتر هنوز اطمینانی به قهرمانی در لالیگا ندارند چرا که به خوبی می دانند که بارسلونا توان پیروزی در هر بازی را دارد. رئال در سه فصل اخیر از شانس های اصلی قهرمانی در لالیگا بوده اما در نهایت به خاطر دلایلی مثل آسیب دیدگی، اختلافات داخلی و نوسان قهرمانی را از دست داده اند.

 از زمانی که پپ گواردیولا هدایت بارسلونا را برعهده گرفته رئال مادرید تنها یک بار قهرمانی در لالیگا را به دست آورده است. در آن فصل اگر نبوغ اوزیل و کریستیانو رونالدو نبود و رئال آن پیروزی ارزشمند را در نوکمپ به دست نمی آورد بازهم احتمال داشت که رئال جام قهرمانی را از دست دهد.

در فصل جاری هر نتیجه ای غیر از قهرمانی در لالیگا زیدان را هم در آستانه اخراج قرار خواهد داد و این مربی جوان فرانسوی اگر می خواهد که برای فصل بعد هم در رئال بماند به جام نیاز دارد به ویژه قهرمانی در لالیگا.

2-مهار کردن بحرانی که هنوز فرانرسیده است

زیدان هنوز خوش شانس است چرا که بحران واقعی را در رئال ندیده است. سه مربی قبل از او یعنی مورینیو،آنچلوتی و رافائل بنیتس با یک بحران جایگاه خود را در رئال از دست دادند. مورینیو با بحران کاسیاس، آنچلوتی با بحران جدایی دی ماریا و بنیتس هم با ناراحتی رونالدو و جنجالی که بعد از جشن تولد این بازیکن پرتغالی به وجود آمد از هدایت رئال مادرید اخراج شدند و وضعیت تیم بحرانی شد.

بحران لازمه رئال مادرید است و با هر مربی چنین چیزی وجود داشته است. با وجود آنکه بازیکنان رئال مادرید با زیدان در آرامش به سر می برند اما ممکن هر لحظه این آرامش به هم ریزد و در دوران مورینیو و آنچلوتی هم چنین وضعیتی وجود داشته است.

بحران فرا می رسد و تیم را در برمی گیرد؛ رسانه ها به آن بال و پر می دهند و فلورنتینو پرس هم به ناچار دخالت می کند. مربیان قبل از زیدان نتوانستند چنین شرایطی را اداره کنند. اگر زیدان هم نتواند در پایان فصل نتیجه نگیرد وضعیت او بحرانی می شود و در نهایت هم اخراج خواهد شد.

3-فصل جابجایی تابستانی

اگر زیدان به فصل جابجایی تابستانی برسد یعنی اینکه او با رئال مادرید جام به دست آورده و سران باشگاه را راضی کرده است.

در دوران فلورنتینو پرس به ندرت با مربی روبرو می شویم که دو فصل موفقیت آمیز را پشت سرگذاشته باشد. روزهای سختی برای زیدان پیش بینی می شود. او فصل قبل موفق بوده و این احتمال زیاد است که نفرین پرس هم او را در بربگیرد. زیدان اگر می خواهد در رئال بماند باید در فصل جاری قهرمانی در لالیگا و یا لیگ قهرمانان را به دست آورد تا در تابستان فصل جابجایی بتواند تغییراتی اساسی در تیم به وجود آورد.

4–  دوران بعد از رونالدو،پپه و مودریچ

رئال مادرید به مرحله پوست اندازی مهمی رسیده است و سه بازیکن این تیم در آستانه جدایی هستند چرا که به سالهای پایانی فوتبال خود نزدیک می شوند.

باشگاه رئال علاقه ای برای تمدید قرارداد پپه ندارد و با پیشنهاد مهم یک باشگاه چینی مواجه شده است. مودریچ 32 ساله شده و آسیب دیدگی های او زیاد شده است. او یکی از تاثیر گذارترین بازیکنان رئال است و انتخاب جانشینی شایسته برای او بسیار سخت است. رئال در غیاب مودریچ بسیار شکننده بازی می کند و هر بار این بازیکن کروات مصدوم شده تن رئال هم بدجوری لرزیده است.

اما کریستیانو رونالدو با وجود آنکه آمار و ارقام درخشان او ادامه دارد اما به مانند سابق در میدان جنب و جوش لازم را ندارد.او 32 سال سن دارد و طبیعی است که با روزهای جوانی خود فاصله داشته باشد. چالش بسیار بزرگ زیدان این است که بتواند جانشینی شایسته برای رونالدو پیدا کند.

رونالدو اصلا دوست ندارد که در رئال نفر دوم باشد اما سن و سال در فوتبال بسیار مهم است و به هیچ بازیکنی رحم نمی کند. زیدان باید رونالدو را تفهیم کند که زمان حضور 90 دقیقه ای او در میدان به پایان رسیده است و می تواند در دقایق پایانی تعویض شود.

زیدان اگر می خواهد در رئال مادرید باقی بماند باید جانشینان شایسته ای برای این سه بازیکن خود انتخاب کند. رئال در غیاب این سه بازیکن روزهای سختی پیش رو خواهد داشت.

5-آسیب دیدگی و ضعف بنزما

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که رئال مادرید با زیدان و آنچلوتی و حتی مورینیو و بنیتس تجربه کرده آسیب دیدگی های زیادی بازیکنان این تیم است تا جایکه رسانه های اسپانیایی عنوان بیمارستان رئال را برای تشریح وضعیت آسیب دیدگی بازیکنان این تیم انتخاب کردند.

آسیب دیدگی از مشکلات اصلی رئال است که با زیدان هم ادامه پیدا کرده و این مربی فرانسوی برای باقی ماندن در کهکشانیها باید این مشکل را حل کند.

و اما یکی دیگر از مشکلات اصلی تیم زیدان هموطن او یعنی کریم بنزما است که هجمه زیادی علیه این بازیکن وجود دارد. زیدان اعتقاد زیادی به بنزما دارد. این مهاجم فرانسوی در بعضی از بازیها ناامید کننده ظاهر می شود و بی انگیزه و بدون جنب و جوش است.

هواداران رئال مدتها است که مخالف قرار گرفتن بنزما در ترکیب اصلی هستند و دوست دارند که زیدان به مهاجمی مانند موراتا بازی دهد و یا واسکز را در ترکیب اصلی قرار دهد با این حال اعتقاد زیاد این مربی فرانسوی به بنزما باعث شده تا همچنان او را در ترکیب اصلی قرار دهد.

زیدان برای فعال کردن خط حمله رئال باید بتواند جانشین شایسته ای برای بنزما انتخاب کند تا فضای موجود در برنابئو را آرام کند و طراوت را به خط حمله رئال برگرداند.

منبع: شفقنا

دیدگاه تان را بنویسید