دبیر فدراسیون بسکتبال: از بائرمن غرامت می‌گیریم

دبیر فدراسیون بسکتبال از شروع اقدامات بخش حقوقی این فدراسیون خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، درک بائرمن که ابتدای تابستان امسال قرارداد ۴ ساله با فدراسیون ایران امضا کرد، امروز رسما به عنوان سرمربی "اس.اولیور وورزبوزگ" آلمان معرفی شد. فدراسیون بسکتبال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بائرمن به دلایل خانوادگی با تیم ملی ایران قطع همکاری کرده است. علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال و مسئول عقد قرارداد با این سرمربی در تابستان در گفت‌وگو با سایت نود درباره این اتفاق گفت:

ما هم از دیروز با خبر شدیم. ایشان روز گذشته ایمیلی به فدراسیون زدند که تصویر آن را امروز در سایت فدراسیون منتشر کردیم. در این ایمیل توضیح دادند که مشکل خانوادگی دارند و نمی‌توانند به ایران برگردند. گویا همزمان با یک تیم آلمانی هم قرارداد امضا کرده‌اند.

فدراسیون بسکتبال پیش از این بارها تاکید کرده که براساس قرارداد بائرمن با فدراسیون، او بدون اجازه ایران اجازه فسخ قرارداد و امضای قرارداد با تیم دیگری ندارد. توفیق در این‌باره گفت:

بله ایشان قرارداد ۴ ساله‌ دارند. متاسفانه امروز خواندم که نوشته بودند قراردادشان سه ماهه بوده که ادعای عجیبی بود. هیچ مربی آماتوری قرارداد سه ماهه امضا نمی‌کند چه برسد به یک مربی حرفه‌ای. زمانی که بحث عقد قرارداد ایشان مطرح بود، بندی به قرارداد ایشان اضافه کردیم که براساس آن هیچ کدام از دو طرف اجازه فسخ قرارداد ندارند. قرارداد ایشان می‌گوید هر طرف بخواهد فسخ کند باید غرامت بدهد. اتفاقا ایمیلی که ایجنت بائرمن به ما زده درباره همین موضوع است. ایشان به همین بند اشاره و اعلام کرده موضوع را بررسی کنیم. بخش حقوقی فدراسیون از همین امروز پیگیر این موضوع خواهد بود. باید غرامت براساس قرارداد محاسبه و به طرف مقابل اعلام شود.

دبیر فدراسیون بسکتبال درباره برنامه‌های فدراسیون بعد از قطع همکاری با بائرمن گفت:

همین امروز رئیس فدراسیون دستور تشکیل جلسه کمیته فنی را داده و این کمیته در اسرع وقت تشکیل می‌شود. در این کمیته باید تصمیم گیری شود.

گفته می‌شود بائرمن به دلیل مشخص نبودن وضعیت آینده رئیس فدراسیون بسکتبال از ایران رفته. توفیق در این‌باره گفت:

رئیس فدراسیون در حال پیگیری برنامه‌های بلندمدت هستند. همین امروز جلسه‌ای درباره استعدادیابی بانوان داشتیم و برنامه‌ ۴ ساله‌ای که در این‌باره داریم پیگیری شد. تا امروز چیزی درباره رفتن مشحون مطرح نشده است.

منبع: وبسایت برنامه نود

 

دیدگاه تان را بنویسید