گزارش جماران

جنجال‌های جهان ورزش| گرانترین طلاق ها

اغلب ورزشکاران جزو اقشار ثروتمند جامعه هستند و معمولا طلاق هایشان میلیون ها دلار هزینه بر می دارد.

لینک کوتاه کپی شد

گزارش جماران؛ فرشته مقدم: روابط عاشقانه همیشه پایان خوشی ندارند و ممکن است زندگی مشترک به خاطر برخی مشکلات، رسوایی یا خیانت همسر به پایان برسند. در دنیای ورزش برخی از این جدایی ها میلیون ها دلار هزینه برداشته اند. اغلب در این طلاق های نیمی از دارایی ورزشکار به همسرش داده می شود و به همین خاطر بعضی از جدایی ها به بیش از  ۱۰۰ میلیون یورو نیز رسیده است. 

مایکل جردن 

یکی از گرانترین طلاق های تاریخ ورزش به نام مایکل جردن ثبت شده است. ستاره بسکتبال آمریکا در سال ۲۰۰۶ به صورت توافقی از همسرش خوانیتا وانوی جدا شد. جردن به مادر سه فرزندش (جفری مایکل، مارکوس جیمز و جاسمین) ۲۴۳ میلیون دلار داد. 

تایگر وودز

اعتیاد تایگر وودز به رابطه جنسی و خیانت هایش خیلی گران تمام شد. الین نوردگرن به خاطر بی وفایی گلف باز آمریکایی درخواست طلاق داد. این جدایی ۱۴۵ میلیون دلار برای وودز هزینه برداشت. 

تیری آنری

آنری پس از امضای قرارداد با بارسلونا در سال ۲۰۰۸ از کلر مری، مدل آمریکایی جدا شد. مهاجم فرانسوی و کلر در سال ۲۰۰۳ ازدواج کرده بودند. این جدایی برای آنری ۹ میلیون یورو هزینه برداشت. 

رومن ابراموویچ 

ابراموویچ زمانی که مالک چلسی بود دومین همسرش را طلاق داد. این اتفاق در سال ۲۰۰۷ رخ داد. ایرینا مالاندینا، مادر پنج فرزندش بود. مالک روس چهار خانه اش را به ایرینا داد که یکی از آن ها ۳۰ میلیون دلار ارزش داشت. در مجموع تخمین زده می شود این طلاق بین یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تا ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار هزینه برداشته است. 

لانس آرمسترانگ 

آرمسترانگ پیش از آن که به یکی از بزرگترین دروغگوهای تاریخ تبدیل شود و دوران ورزشی اش با محرومیت و رسوایی پایان یابد در سال ۲۰۰۳ از کریستین ریچارد جدا شد. این ازدواج تنها پنج سال دوام داشت. او به مادر سه فرزندش ۲۷ میلیون دلار داد. 

شکیل اونیل 

خیانت های احتمالی شکیل اونیل، ستاره بسکتبال آمریکا موجب شد شونی اونیل درخواست طلاق بدهد. اونیل موظف شد پس از طلاق به شونی ماهیانه ۲۹ هزار و ۵۰۰ دلار بدهد. 

نیک فالدو 

فالدو، یکی از بهترین گلف بازان تاریخ در ازدواج ناموفق بود.  در سال ۲۰۰۶ سومین همسرش از او طلاق گرفت. والری برچر پس از پنج سال زندگی مشترک درخواست طلاق داد. فالدو نزدیک ۴۰ میلیون یورو دارایی داشت و باید نیمی از آن را والری می داد اما در نهایت ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو به همسر سابقش داد.‌

الکس رودریگس

رودریگس، اسطوره بیسبال آمریکا پیش از ازدواج با جنیفر لوپز طلاق پیچیده ای با سینتیا اسکورتیس در سال ۲۰۰۸ داشت. پس از شش سال زندگی مشترک اسکورتیس درخواست طلاق داد. او مدعی شد رودریگس هیچ احساسی نسبت به خانواده اش ندارد (طلاق عاطفی رخ داده بود) و همچنین همسرش با زنان دیگر رابطه دارد. سینتیا ۲۵ میلیون دلار از این طلاق به دست آورد.

آرنولد شوارتزنگر

آرنولد، بدنساز افسانه ای در سال ۲۰۱۱ پس از ۲۵ سال زندگی مشترک با ماریا شریور از همسرش جدا شد. این اتفاق زمانی رخ داد که مشخص شد فرزند یکی از کارکنان سابقش پسرش است. به خاطر این که طلاق توافقی نبود دارایی های به صورت برابر تقسیم شد و ورزشکار آمریکایی مجبور شد ۲۰۰ میلیون یورو به ماریا بپردازد. 

مایک تایسون

تایسون، بوکسور جنجال آفرین آمریکایی و یکی از بهترین های تاریخ پس از تنها یک سال زندگی مشترک با رابین گوینز از او جدا شد. تایسون به خشونت و تعرض به همسرش متهم شد. در نهایت مجبور شد به رابین ۱۵ میلیون دلار بپردازد. 

گرگ نورمن 

نورمن، اسطوره گلف دنیا در سال ۱۹۸۱ با لورا آندراسی ازدواج کرد. پس از ۲۲ سال زندگی مشترک آن ها هم از جدا شدند. نورمن به خاطر این طلاق ۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو به لورا پرداخت کرد. 

دیدگاه تان را بنویسید