گزارش جماران

جریمه "اظهارات غیرمسئولانه" در فوتبال ایران گران تر از دیه کشتن یک انسان!

سازمان لیگ که به دنبال کاهش تنش میان تیم ها بود با وضع یک قانون و صدور یک دستور العمل جریمه اظهارات غیرمسئولانه مربیان و بازیکنان را دو میلیارد تومان در نظر گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

گزارش جماران؛ شبنم روحی: بعد از مصاحبه های پرتعداد و البته بعضا توهین آمیز سرمربیان و دیگر عوامل تیم های لیگ برتر فوتبال ایران سازمان لیگ تصمیم گرفت دستورالعملی صادر کند که از این پس مربیان و بازیکنان با اظهارات غیرمسئولانه با جریمه میلیاردی مواجه شوند.

اولین ترکش کوبنده این دستورالعمل گریبان عبدالله ویسی سرمربی فولاد خوزستان را گرفت که به خاطر مصاحبه با عنوان "ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند، شورای امنیت وسط بیاید! (کلیک کنید)" دو میلیارد تومان جریمه شد؛ البته او ابتدا تصور می کرده 20 یا 200 میلیون تومان باید پرداخت کند!

در حکم او آمده که مبلغ جریمه نقدی باید ظرف مدت یک هفته پرداخت شود. ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است. 

ویسی در جدیدترین مصاحبه خود درباره این موضوع گفت: من اصلا باورم نمی شد که دو میلیارد تومان است! مگر سازمان لیگ مرجع قانونی است که به من حکم داده است؟! من ابتدا تصور می کردم کمیته انضباطی این جریمه را در نظر گرفته که باید از آقای حسن زاده عذرخواهی کنم. من در لغت نامه دهخدا و بقیه کتاب ها جست وجو کردم تا معنای کلمه "رصد" را پیدا کنم. رصد یعنی "پاییدن". آیا گفتن این کلمه 2 میلیارد جریمه دارد؟! اینکه بگویم اگر نمی توانید اداره کنید حفاظت اطلاعات و شورای امنیت دخالت کنند جریمه دارد؟! حکم من صادر شده و بعد باید به سازمان لیگ بروم! من اگر متهم به قتل هم باشم اول به دادگاه می روم، بعد پرونده به دیوان عالی کشور و بعد جریمه من اعلام می شود اما من هنوز کمیته انضباطی هم نرفتم. هیچ توضیحی هم از من نخواستند و حکم دادند. کل قرارداد من با فولاد خوزستان یک و نیم میلیارد تومان است و باید 2 میلیارد جریمه بدهم! اگر من انسان بکشم که بدترین کار دنیا است باید 800 میلیون بدهم چطور باید برای این مصاحبه 2 میلیارد بدهم؟! من لازم باشد تا AFC و FIFA  هم می روم.

 

به گزارش جماران؛ با وجود اینکه گذاشتن قوانین بازدارنده و جریمه های سنگین می تواند راهی برای برون رفت لیگ ایران از شرایط اخلاقی فعلی و پایان انگ ها و تهمت به رقبا و داوران باشد اما سوال اینجاست که اگر به جای عبدالله ویسی، مربیان سرشناس تر به خصوص تیم های استقلال، پرسپولیس و سپاهان بودند نیز به این سرعت چنین جریمه ای برای او درنظر گرفته می شد؟! درواقع این زهرچشم فقط مختص تیم های پایین جدولی یا ضعیف تر از نظر تاثیرگذاری اعتراض هایشان به ارکان فدراسیون و ... است؟! آیا قانون بازدارنده بهتری که جریمه اش چیزی جز پرکردن جیب سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باشد به فکر مسئولان نرسیده است؟! به قول عبدالله ویسی چطور می شود که اظهارات غیرمسئولانه در لیگ برتر فوتبال ایران گران تر از دیه کشتن یک انسان (مبلغی در حدود یک میلیارد و دویست) باشد!

 

دیدگاه تان را بنویسید