کارشناسی داوری پرسپولیس و سپاهان

کارشناس داوری درباره قضاوت حیدری در بازی پرسپولیس و سپاهان صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، هادی دزفولی با اشاره به دیدار فیزیکی و سخت دو تیم پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر فوتبال ایران، به ایرنا گفت: متاسفانه در دیداری که بیش از ۴۰ خطا داشت داور نتوانست به خوبی قضاوت کند و بازی از دست بیژن حیدری در رفت. اعتقاد دارم حیدری قضاوت خوبی در این بازی نداشت و یک پنالتی که بر روی آل‌کثیر اتفاق افتاد را ندید و نگرفت.  اینکه داور تا این حد با خشونت با بازیکنان صحبت می‌کند درست نیست، کار او قضاوت است و باید شخصیت داوری را حفظ کند اما او امشب از فاکتورهای داوری فاصله داشت. حیدری در کل قضاوت خوبی نداشت و روند بازی از دست او خارج شده بود.

دزفولی در مورد اخراج عالیشاه گفت: برخی داوران اشتباه می‌کنند و برخی دیگر به دلیل عدم اشراف و آگاهی مرتکب این اتفاق می‌شوند، در صحنه اخراج عالیشاه داور اشتباه کرد و فریب بازیکن سپاهان را خورد. حرکت عالیشاه و دستی که روی صورت بازیکن سپاهان گذاشت به هیچ عنوان مستحق اخراج نبود و تنها می‌توانست به او کارت زرد بدهد اما به اشتباه اخراج کرد.

وی در واکنش به این سوال که چرا کمک داور با وجود نزدیک بودن به این صحنه دخالتی نکرد و به داور اطلاعات درست را نداد، یادآور شد: متاسفانه برخی از کمک داوران در چنین مواقعی ترجیح می‌دهند سکوت کرده و تصمیم را به داور واگذار کنند که اشتباه است و شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.

 

ابراهیم میرزابیگی درباره قضاوت بیژن حیدری در دیدار پرسپولیس - سپاهان به تسنیم گفت: با توجه به اینکه بازی دو تیم خیلی کیفیت نداشت، اما قضاوت داور بازی هم در بی‌کیفیتی بازی تأثیرگذار بود. حیدری خیلی از برخوردها و صحنه‌هایی که خطا نبود را بی‌جهت سوت زد و به اشتباه بازی را متوقف کرد. هر بازیکنی که به زمین می‌خورد داور سوت می‌زد در حالی که در خیلی از صحنه‌ها می‌توانست دستور به ادامه بازی بدهد و قضاوت بهتری داشته باشد. حیدری در چند صحنه هم به اشتباه کارت زرد داد. در صحنه اخراج، علاوه بر عالیشاه باید بازیکن سپاهان (برایان دابو) هم اخراج می‌شد. علاوه بر او، سیاوش یزدانی هم چندین بار بازیکنان پرسپولیس را هُل داد، اما داور با او برخوردی نکرد.

کارشناس داوری فوتبال گفت: در دقیقه 14، زانوی بازیکن سپاهان به سر یک بازیکن پرسپولیس برخورد کرد که باز هم خطایی اعلام نشد. همچنین در دقیقه 39 ضربه رضاییان پس از برخورد با دستان بیرانوند به بیرون از زمین رفت و داور باید کرنر می‌گرفت، اما به اشتباه ضربه دروازه زده شد. در ادامه در دقیقه 61 هم حیدری باید به یک بازیکن سپاهان اخطار می‌داد که این اتفاق نیفتاد. در یک صحنه دیگر نیز کمک داور اول بازی به اشتباه آفساید ترابی را اعلام کرد.

میرزابیگی در پایان گفت: نکته قابل تأمل در این بازی این بود که بازیکنان بیش از حد اعتراض می‌کردند، در صورتی که داور می‌توانست با تذکر از اعتراض‌های بیش‌ از حد بازیکنان جلوگیری کند.

دیدگاه تان را بنویسید