جی پلاس

آدم حسابی و جنتلمن، مثل محرم نویدکیا!

سرمربی مس رفسنجان در نشست خبری بعد از بازی با استقلال بار دیگر رفتاری حرفه ای از خود نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در آغاز بازی های هفته 22 لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال تهران و مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی به تساوی 2- 2 رسیدند؛ این دیدار جذاب و پرگل اگر چه حاشیه های مختلفی داشت اما در پایان بازی و در نشست خبری، صحبت های محرم نویدکیا جلوه ای ویژه به این مسابقه بخشید.

نویدکیا که در دوران هدایت سپاهان نشان داده بود سعی دارد خطی و مشی متفاوتی نسبت به دیگر مربیان فوتبال ایران داشته باشد، همیشه با آرامش و اخلاق در نشست ها حاضر می شد و هیچ گاه درباره حریف سخن تندی نمی گفت. او در بازگشت به لیگ برتر و از زمان هدایت مس رفسنجان هم نشان داده این رویه را ادامه می دهد و قصد ندارد در فضای پر از تنش و توهین مربیان لیگ برتر وارد شود.

او بعد از بازی مقابل استقلال سخنان جالبی بر زبان آورد، از جمله اینکه سعی کرد با احترام از رقیب یاد کند، استقلال را شایسته پیروزی بداند و به هواداران رقیب احترام بگذارد.

او در بخشی از صحبت های خود درباره حواشی پیش آمده بین حامد لک و طرفداران استقلال گفت:« سعی می‌کنم منطقی جواب بدهم و نمی‌خواهم احساسی درباره بازیکنم حرف بزنم. شاید لک در ظاهر آدم تندی باشد، ولی بچه خوش قلبی است. تا وقتی به اینجا نیامده بودم فکر نمی‌کردم یک انسان می‌تواند خوش قلب باشد. یکی دو نفر از هواداران استقلال من را صدا کردند و گفتند ظاهراً لک چیزی گفته است که من عذرخواهی کردم. با لک صحبت کردم و گفت من با هواداران استقلال نبودم و با فرد دیگری بگو مگو کردم، اما اگر حرفی به هواداران زده باشد، من عذرخواهی می‌کنم.» این سخنان دقیقا چیزی است که شاید کم تر کسی در فوتبال ایران نمونه آن را به زبان آورده باشد، اینکه یک مربی بعد از تساوی، به جای تاختن به داوری و به حاشیه بردن بازی، سعی کند به طور منطقی هم جانب بازیکنش را بگیرد و هم در چارچوب ادب و احترام از هواداران رقیب عذرخواهی کند، موضوعی است که شاید کمتر مربی ای آن را انجام داده و مربیان مختلف در چنین شرایطی سعی در ایجاد حاشیه و صحبت علیه هواداران رقیب دارند اما نوید کیا بار دیگر با سخنان حرفه ای خود نشان داد دست کم فعلا قصد ندارد وارد فضای پرتنش مربیان فوتبال ایران شود و سعی می کند راه و روش خودش را در پیش بگیرد.

دیدگاه تان را بنویسید