جی پلاس

کشتی آزاد قهرمانی آسیا؛ محمدیان جایگزین قاسم‌پور شد

محمدحسین محمدیان در مسابقات قهرمانی آسیا کشتی‌ خواهد گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین در بیشکک قرقیزستان برگزار خواهد شد که پیش از این قرار بود کامران قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم نماینده ایران باشد.

قاسم‌پور پس از آنکه حضور در جهانی ۲۰۲۳ را به دلیل مصدومیت از دست داد، تصمیم گرفت در سال المپیک شانس خود را برای حضور در وزن المپیکی ۹۷ کیلوگرم امتحان کند و در تورنمنت رنکینگ کرواسی سوم شد. در ادامه قرار بود او به قهرمانی آسیا اعزام شود اما چند روز پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد بدنش کشش حضور در این وزن را ندارد و به این ترتیب باید شاهد بازگشت او به وزن ۸۶ کیلوگرم باشیم.

بر همین اساس، لیست اولیه مسابقات قهرمانی آسیا در سایت اتحادیه جهانی نیز تغییر کرد و محمدحسین محمدیان در این وزن به روی تشک خواهد رفت. محمدیان در مسابقات قهرمانی کشور با شکست مقابل امیرعلی آذرپیرا نایب قهرمان شد که حالا با اعزام آذرپیرا به مسابقات گزینشی المپیک، محمدیان جانشین قاسم‌پور شده و راهی مسابقات قاره‌ای می‌شود.

گفتنی است محمدیان که سابقه کسب 2 طلای آسیا را در سال های 2015 و 2022 دارد، در این مسابقات باید با رقبای سرسختی از جمله احمد تاج الدینوف، کشتی گیر روسی الاصل بحرین و قهرمان جهان در سال 2023، و رضابک آیتموخان قهرمان وزن 92 کیلوگرم جهان برود که او هم به تازگی به این وزن المپیکی کوچ کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید