جی پلاس؛

قانون های خاص فوتبال که شاید ندانید| قسمت هجدهم: از دراپ بال به گل!

فوتبال در کنار قوانین عام و معروف خود، قانون هایی عجیب و کمتر شنیده شده هم دارد. ما قصد داریم در چند گزارش، به معرفی قانون های خاص فوتبال بپردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ هواداران فوتبال با قانون های معروف و شناخته شده این رشته ورزشی کاملا آشنا هستند. احتمالا دیگر مسائلی چون آفساید، هند و خطای پنالتی مفاهیم پیچیده ای برای آن ها نباشد. اما قوانین کمتر شناخته شده فوتبال چطور؟ قوانینی که شاید افراطی ترین هواداران فوتبال هم کمتر درباره آن بدانند. 

حتما در مسابقه فوتبال همه دیده اند که داور گاهی و در مواردی، برای از سر گیری بازی از روش دراپ بال استفاده می کند و توپ را به این طریق در اختیار تیمی که مستحق آن است قرار می دهد. با این حال نکته ای که در اینجا قابل توجه است این است که توپ به طور مستقیم از طریق دراپ بال نمی تواند وارد دروازه شود چرا که پس از به جریان افتادن بازی در پی دراپ بال، توپ دستکم باید به دو نفر برخورد داشته باشد. بنابراین ضربه مستقیم از موقعیت دراپ بال به درون دروازه، مردود است. این قانون از این جهت وضع شده است که تیمی به شکل غیرمنصفانه، در پی به جریان افتادن مجدد بازی از طریق دراپ بال به سود و منفعتی دست نیابد. چرا که این قانون در پی این است که کمک کند تا بازی به شکلی عادلانه از سر گرفته شود نه این که موقعیتی برای گل زدن در اختیار تیم ها قرار بگیرد.

اگر بازیکنی به طور مستقیم، توپ حاصل از دراپ بال را به سمت دروازه حریف شوت کند و توپ بدون برخورد با هیچ بازیکن دیگری وارد دروازه حریف شود، این گل رد می شود و یک ضربه دروازه به سود حریف اعلام می شود. حالا اگر این شوت به سمت دروازه خودی زده شود و توپ وارد دروازه تیم خودی شود، یک ضربه کرنر به سود حریف اعلام می شود. 

دیدگاه تان را بنویسید