جی پلاس؛

بازگشت قلعه نویی به پای فینال بعد از 10 سال؛ این بار می‌تواند؟

امیر قلعه نویی حالا در آستانه یک تاریخ سازی بزرگ قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ 10 سال پیش و درست در روزهایی که استقلال پر ستاره آن دوران به رهبری امیر قلعه نویی، تمام حریفان داخلی و آسیایی را یکی پس از دیگری از مقابل بر می داشت، آبی ها با هدایت این مربی توانستند پس از سال ها ناکامی در لیگ قهرمانان، طعم صعود به مرحله نیمه نهایی آن رقابت ها را بکشند. آن هم در شرایطی که هنوز تفکیک بین مناطق شرق و غرب قاره در مرحله حذفی برقرار نبود و استقلال با پیروزی مقابل بوریرام تایلند در یک چهارم نهایی، در نیمه نهایی حریف اف سی سئول کره جنوبی شد.

بسیاری بر این باورند که اگر قانون فعلی حاکم بر لیگ قهرمانان مبنی تفکیک مناطق شرق و غرب در آن زمان برقرار بود، استقلال در غرب آسیا رقیبی نداشت و می توانست حتی فینالیست هم بشود اما ترمز تیم قلعه نویی با ستاره هایی نظیر فرهاد مجیدی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، سیدمهدی رحمتی، خسرو حیدری و... در نیمه نهایی مقابل اف سی سئول قدرتمند کشیده شد و قلعه نویی و آبی پوشان نتوانستند رویای ستاره سوم را محقق کنند.

حالا بعد از 10 سال، قلعه نویی یک بار دیگر در نیمه نهایی قاره آسیا حضور دارد. این بار به همراه تیم ملی در جام ملت های آسیا. او خودش هم خوب می داند که اگر این بار فرصت فینالیست شدن و به تبع آن قهرمانی را از دست بدهد، شاید دیگر فرصت جبرانی نباشد. او حالا این شانس را دارد که ناکامی های پرتعداد قاره ای خود را به لطف تیم ملی پرستاره ایران جبران کند و طلسم قهرمان نشدن 47 ساله ایران در آسیا را هم بشکند. آیا می تواند؟

دیدگاه تان را بنویسید