آتش زیر خاکستر بالا زد/ حمله تند نکونام به خطیر

جواد نکونام به دنبال لغو اردوی خارجی استقلال حملات تندی به خطیر و مدیران باشگاه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ جواد نکونام در خصوص اردوی لغو شده استقلال و وضعیت بازیکنان در نقل و انتقالات گفت: می‌خواهم توضیح بدهم چون مالک اصلی این تیم، هواداران هستند. کسانی که در سرما و گرما از تیم حمایت می‌کنند. اگر استقلال توانست در نیم فصل اول قهرمان شود، آن هم برای من و کادر فنی استقلال اصلا اهمیتی ندارد، به خاطر حضور هواداران و بازیکنان بود. از روز اول هم گفتم که اگر 13 بازیکن نیز داشتم، کارم را انجام می‌دهم

*فقط می‌خواهند قدرتشان را نشان دهند

وی ادامه داد: برخلاف صحبت‌هایی که تیم چهاردهم هم بشود برای ما مهم نیست ولی بیانیه امروز نشان داد که آنها منتظر هستند که سر ما را ببرند. نامه‌ای‌ که از هیات مدیره گرفتند بابت اینکه هر موقع خواستند سرمربی را اخراج کنند. این مشخص است و بازیکنان و هواداران استقلال نشان دادند که لیاقت صدرنشینی را دارند. توجه ویژه‌ای باید به استقلال داشته باشیم. اگر نیم فصل اول هم قهرمان شدیم، فقط به خاطر بازیکنان و هواداران است. کسی خواهش می‌کنم چیزی را به نام خودش ثبت نکند چون از روز اول ما دعوا داشتیم. بازیکنان اعتصاب می‌کردند چون پول ندادند و آنها می‌گفتند چون اعتصاب کردید به شما پول نمی‌دهیم. لج و لجبازی و جنگ و دعوا بود. آنها می‌خواهند فقط قدرتشان را نشان بدهند.

*علناً و رسمی گفتم که آقایان من اگر بازیکن نگیرم به دوبی نمی‌روم

سرمربی استقلال در خصوص اردوی دوبی اظهار داشت: بازی آخری که در تهران داشتیم، من علناً و رسمی گفتم که آقایان من اگر بازیکن نگیرم به دوبی نمی‌روم. قرار نبود اردویی در دوبی برگزار شود. یک پیشنهادی به من دادند و قرار شد 2 بازی دوستانه برگزار شود ولی وقتی بازیکن نگرفتیم، من خودم گفتم که نمی‌رویم. بعد جلساتی با مدیرعامل تیم برگزار شد که دوباره من درخواست اردوی خارج از کشور دادم. چند کشور را پیشنهاد دادم چون به تیم کمک می‌کرد. این موضوع هم منوط به خریدن بازیکن بود. 

*تا دیروز منتظر بودم اتفاقات خوب رخ دهد

وی ادامه داد: تیمی که 2 سال است با هم بازی می‌کند و همدیگر را می‌شناسند، بازیکن جدید است که باید بیاید و با رفتار، تاکتیک و شرایط تیم آشنا شود. و گرنه ما نیازی به اردو نداشتیم. ما نیاز به بازیکن داریم. من از دوشنبه هفته قبل که جلسه اول بود تا دیروز که منتظر بودم اتفاقات خوب رخ بدهد که اتفاقی نیفتاد. وقتی بازیکن نخریدیم، نمی‌شود!

نکونام اظهار داشت: من بعد از بازی آخر به استراحت رفتم. من 2 لیست دادم و گفتم که چه بازیکنانی می‌خواهم. اینکه چرا بازیکنی گرفته نشده را نمی‌دانم. فقط می‌دانم که چند نامه زدند مثلا می‌دانم که به باشگاه سپاهان نامه زدند و باشگاه سپاهان مخالف انتقال بود.

*ما نشستیم و می گوییم این بازیکن نمی آید

سرمربی استقلال اظهار داشت: من از شما سوال می‌پرسم مثلا تیمی بخواهد رونالدو را خریداری کند. به هر حال آن مسئولی که در آنجا نامه را می‌خواند جواب منفی می‌دهد ولی اگر آن مسئول با پول نقد به آنجا برود و بگوید من می‌خواهم این بازیکن را بخرم شرایط متفاوت می‌شود. الان مثلا تیم سپاهانی بازیکن عراقی را می‌خواست و مسئولانش به این کشور رفتند. ما با این حال نشستیم و می‌گوییم این بازیکن نمی‌آید و آن بازیکن نمی‌آید.

*خودشان گفتند برویم قلی زاده و جهانبخش را بخریم!

وی ادامه داد: من یک سوال می‌پرسم. ایشان خودشان به من گفتند که برویم علی قلی زاده و علیرضا جهانبخش را بخریم. من اصلا تعجب کردم و پرسیدم که شما مگر پول دارید؟ گفت باید ما ستاره بخریم و من هم گفتم موافقم. او گفت که اول فصل با آنها صحبت کردم ولی گفتند که نمی‌خواهند به ایران بیایند ولی الان صحبت‌هایی انجام دادیم و برای همین من اسامی آنها را در لیست گذاشتم.

*حداقل یک بار بنشینند و با این بازیکنان صحبت کنند

سرمربی استقلال گفت: 2 نفر از بازیکنانی که در لیست اول من هستند به قول دوستان کهکشانی است، در ایران حضور دارند که اگر آنها را اول فصل می‌خریدید مشکلی نداشتیم. بازیکنانی که گفتم، بازیکنانی قابل مذاکره بودند. حداقل یک بار بنشینند و با این بازیکنان لژیونر صحبت کنند. آخر سر نمی‌آمدند ولی ما این زحمت را به خودمان ندادیم. آنها چه کار کردند که نکونام این لیست را داده و آن بازیکن را خواسته و آن غیر معقول است.

* اول فصل هم من لیست دادم و شما نخریدید

وی ادامه داد: استقلال تهران که باشگاه بزرگی است و 2 بار قهرمان آسیا شده باید چه بازیکنی جذب کند. مثلا رئال مادرید از کجا بازیکن می‌خرد؟ از بهترین‌های اروپا. چون بهترین تیم لالیگاست. آیا رئال مادرید می‌رود یک بازیکن مازاد در لالیگا را بخرد؟ یا منچستر سیتی یا منچستر یونایتد. هر باشگاه بزرگی را که بگویید. ما هم یک باشگاه بزرگ از ایران هستیم. ما هم بازیکن بزرگ باید بگیریم. مگر تیم‌های دیگر بازیکن بزرگ نمی‌گیرند؟ اول فصل چه تیمی بازیکن بزرگ نگرفت؟ اول فصل هم شما نخریدید، من که لیست دادم. 

*گفتم پول هست، گفتند بله

نکونام گفت: ما اول فصل که بازیکن نگرفتیم. وسط فصل هم گفتید که ما ستاره می‌گیریم و سقف را سوراخ می‌کنیم. چه شد؟ لیست اول که آنجوری. لیست دوم هم هیچ اتفاقی نیفتاد. باز هم تکرار می‌کنم که خود او به من زنگ زد و گفت قلی زاده و جهانبخش را بخریم چون نیاز داریم ستاره بگیریم. من گفتم پول هست و گفتند بله. 

*استون اورونوف که بازیکن آزاد هم هست را می‌خواستم

نکونام اظهار داشت: من بازیکن آزاد به نام استون اورونوف را می‌خواستم. چرا نمی‌گیرند؟ بگیرند دیگر! من که اصلا او را نمی‌شناختم. من فقط فوتبالش را دیدم و خوشم آمد و گفتم بگیرید. بازیکن آزاد هم است. چرا نمی‌گیرند؟

*یک بازیکن اسپانیایی پیشنهاد دادم، گفتند گران است!

سرمربی استقلال گفت: من یک بازیکن اسپانیایی را خودم پیشنهاد دادم. گفتند نه آقا این گران است! اگر قرار باشد که بازیکن نگیریم که دیگر هیچ! حالا ما بازیکن خوب هم نگرفتیم. بقیه بازیکنانی را که می‌توانیم بگیریم را هم نمی‌گیریم. بعد من بروم اردو چه کار کنم؟ فردا بنشینند و بگویند تیم رفته اردو و ما همه چیز را فراهم کردیم؟ ما تیم‌مان بازیکن نیاز دارد. ما سعید مهری را از دست دادیم. سعید مهری اول فصل با مدیریت جدید قرارداد بست. چطور از باشگاه جدا شد؟ چه اتفاقی افتاد؟ 

*یامگا تا آخر فصل نمی‌تواند برای ما بازی کند

وی ادامه داد: کوین یامگا آسیب دیده و تا آخر فصل نمی‌تواند برای ما بازی کند. ما چه کار کنیم؟ سیلوا را گرفتیم. سیلوا را چطور گرفتیم؟ سیلوا 850 هزار دلار طلب دارد از استقلال. من می‌توانستم بگویم دفاع وسط می‌خواهم و یک دفاع وسط دیگر بگیرید ولی همکاری کردم. گفتم ما سیلوا را می‌گیریم و به واسطه آن 850 هزار دلار بیاید برای ما بازی کند. می‌توانستم بگویم من یک دفاع دیگر می‌خواهم و مثل آنها لج و لجبازی می‌کردم. می‌توانستم بگویم که 850 هزار دلار به او بدهند و یک بازیکن دیگر بگیرند و پولش را نیز که باید باشگاه بدهد. می‌توانستم این کار را بکنم ولی گفتم که بازیکن باکیفیتی است، به درد تیم هم می‌خورد و بیاید به نفع تیم کار کند. گفتم باشگاه به جای اینکه پول بازیکن دیگر بدهد، بماند برای آینده که بازیکن دیگر خریداری کنیم.

*تیکدری را می‌خواستم ولی تا الان هیچ

نکونام در خصوص وضعیت انتقال تیکدری اظهار داشت: من در جریان نیستم. فقط می‌دانم که پریروز به من گفتند که انجام شده است و تمام می‌شود. حالا دیگر بعدش چه اتفاقی رخ داده و اینکه آیا می‌شود یا نمی‌شود را نمی‌دانم چون به من نه نامه ای زدند نه چیز دیگری. البته خداراشکر من هر نامه ای به آنها می‌زنم جوابم را نمی‌دهند. فقط جواب لفظی می‌دهند. من تیکدری را می‌خواستم ولی تا الان که دارم صحبت می‌کنم هیچ. کوین یامگا رفته، سعید مهری رفته و حداقل کاری که باید بکنیم این است که 2 بازیکن خوب بگیریم که بتوانیم جای آنها را پر کنیم. تازه سوال من این است که سعید مهری که قراردادش را با مدیریت جدید بسته چطور جدا شده است؟ مگر می‌شود؟ خودِ سعید مهری آمد پیش من و گفت می‌خواهم بروم. به او گفتم که اگر بازیکن گرفتیم اجازه می‌دهم و کمک می‌کنم چون دوست داری در فوتبال اروپا بازی کنی. بازیکن نگرفتیم و من نمی‌دانم چه شد یک مرتبه رفت؟

* باشگاه هیچ بازیکنی به ما معرفی نکرده است

نکونام در مورد وضعیت بازیکنان خارجی و اینکه فهرستی باشگاه به او داده گفت: باشگاه هیچ بازیکنی به ما معرفی نکرده است فقط آقای خطیر در واتس آپ بازیکنان خارجی می فرستاد می گفت این ها را نگاه کنید اما ما اورنوف را رسمی نامه زدیم که می خواهیم چرا جذبش نکردند؟ 

*من نمی‌توانم برای چهاردهمی بجنگم

وی در مورد اینکه مگر قرار نیست شما به باشگاه بازیکن معرفی کنید چرا مدیرعامل به شما معرفی می‌کند، گفت: این ها را ورود نمی‌کنم. ببینیم چه اتفاقاتی می افتد؟ می گذاریم برای آینده. دوسه بازیکن تیم ملی عراق هستند که با کیفیت هستند را جذب کنید می‌گویند بگذارید جام ملت‌های عراق تمام شود بعد اقدام می کنیم! می گویم ما هفته آینده بازی داریم. اینجا استقلال است نمی شود اینگونه! من نمی توانم برای چهاردهمی بجنگم. تیم صدرنشین شد کسی تقدیری از بازیکنان انجام داد؟ آیا کسی تشکر کرد؟ اصلا اینجوری نیست. من در نساجی بودم بعد از 24 سال به لیگ برتر آمدیم آن زمان به بازیکنانم می گفتم باید رتبه ما تک رقمی شود آخر فصل.  آن زمان می توانستیم 6 بازیکن جذب کنیم.

*با مدیرعامل و سرمربی پرسپولیسی تیم در رستوران جلسه می‌گذارند

سرمربی استقلال در مورد اینکه بعد از قهرمانی در نیم فصل باشگاه فعالیتش را کمتر کرد، شاید اگر فشار هوادار بود و شما نتیجه نمی‌گرفتید بهتر باشگاه کار می کرد،  گفت: من فکر را نمی توانم بخوانم که چه تفکراتی  پشت این اتفاقات هست. تمام جلساتی که بعد از کشمکش داشتیم و تمام کوتاهی که دوستان نسبت  به هواداران  و استقلال و  اینکه بازیکن می گیریم و سقف قرارداد را سوراخ می کنیم اما بازبرگشته ایم به اول فصل.  داستان ها شروع شده، می گویم این بازیکن را می خواهیم نمی شود، آن را می خواهیم می گویند نمی شود! بازیکنی هست که می توانیم پول آپشن قراردادش را بدهیم و به تیم ما بیاید  اینکه زیاد و کم است را من نمی‌توانم تعیین کنم. اما با مدیرعامل و سرمربی پرسپولیسی تیم در رستوران جلسه می‌گذارند و آنها نیز می گویند نمی‌شود! مگر این افراد دنبال استقلال هستند؟! چون پرسپولیسی هستند. اما بازیکن بند قرارداد دارد می تواند پولش را بدهند و بازیکن را جذب کنند.

*چطور تیم‌های دیگر می توانند بازیکن یک میلیون دلاری جذب کنند

وی در مورد اینکه منظورش مهدی اسلامی است،گفت: اسمی از کسی نمی‌آورم. چون مسایلی بین من و مدیریت هست و نمی توانم خیلی چیزها را باز کنم اما سوالم این است که چطور تیم های دیگر می توانند بازیکن یک میلیون دلاری و 800 هزار دلاری جذب کنند؟ نیم فصل اول برای ما بازیکن نگرفتید. چرا الان نمی توانیم بازیکن بگیریم؟

*در فوتبال بازیکن داخل زمین رامی شمارند نه دروازه بان ها!

نکونام در مورد اینکه جلساتش با مدیریت استقلال در چه موردی بوده گفت: فقط بازیکن بوده هیچ چیز دیگری نبوده! اسامی بازیکنان را روی تخته نوشتم او عکس گرفته. واقعا خنده دار است که این بازیکنان جذب نشود. چرا باید اردو بروم اردو برای پیش فصل است. برای برگزاری دو مسابقه دوستانه و هماهنگی برویم اردو! تیم ما هماهنگ است. بازیکنان ما در نیم فصل اول هماهنگ بوده. بازیکن هم ندارم. سعید مهری و یامگا را از دست داده ام. 2 بازیکن تیم ملی  را هم  در اختیار ندارم. دو بازیکن هم سرما خورده اند بعد می‌گویند ما 20 بازیکن داریم. در فوتبال بازیکن داخل زمین رامی شمارند نه دروازه بان ها را چون زمانی که تمرین می کنید. ما فوتبالی ها بازیکنانی که در زمین هستند را حساب می کنیم. ما چند نفر هستیم. سلیمی و بابایی تازه خوب شده اند. دو بازیکن هم در تیم ملی داریم. باچند بازیکن باید بروم اردو؟ دقیقه 60 باید بازیکنان جوان و امید را باید به زمین بفرستم. بعد می‌گویند در اردو بازیکنان مازاد رانبر! من گفتم دو بازیکن از فهرستم را بگیرید آیا این خواسته زیادی است؟ آیا بازیکنان عجیب و غریبی خواسته ام؟ لیست اول را دادم گفتند کهکشانی خودمان استقلال را کوچک می‌کنیم. استقلال باید بازیکن بزرگ بگیرد. ما 6 بازیکن تیم ملی در استقلال بودیم. ایرانیها و خارجی ها همگی در حد تیم ملی بودند. این باشگاه بزرگ است و دو قهرمانی آسیا دارد.

*در مورد ورزشگاه ورود نمی‌کنم

سرمربی استقلال در پاسخ به سوال خبرنگار که مدیران استقلال اهداف بلند پروازانه دارند و می‌خواهند ورزشگاه تاسیس کنند ولی در خرید بازیکن ناتوانند، اظهار داشت: در مورد ورزشگاه من ورود نمی‌کنم چون مربوط به مدیریت است. امیدواریم که این اتفاق بیفتد چون باعث افتخار است. هر موقع ورزشگاه تاسیس شود باعث افتخار منِ استقلالی است. در بازیکن گرفتن که دیدید چه اتفاقی افتاد. در نیم فصل همه چیز به نیم فصل دوم موکول شد و حالا نیز لیست کهکشانی‌ها اسم گذاشتند و تیم‌های دیگر می‌روند بازیکن تیم ملی قطر و آقای گل لیگ آمریکا را می‌گیرند. برای ما می‌شود کهکشانی و هیچ کدام را هم مذاکره نمی‌کنیم!

*خواهشاً استقلال را کوچک نکنید

وی اظهار داشت: لیست دوم را هم که می‌دهیم می‌گویند بازیکنان قرارداد دارند. پس چه کار کنیم؟ نیم فصل اول می‌گرفتید که ما دچار این مشکل نشویم. ما الان بازیکن از دست دادیم و بازیکن می‌خواهیم. استقلال هم باشگاه بزرگی است و بازیکن تراز اول می‌خواهد. استقلال تیم معمولی نیست و خواهشاً استقلال را کوچک نکنید. باشگاه بزرگ بازیکن بزرگ می‌خواهد. بازیکنی که کیفیت خودش را نشان دهد و هوادار لذت ببرد. سال 91 و 92 که من اینجا بازی می‌کردم، بروید ببینید چه بازیکنانی را استقلال قرارداد بست؟

*به خاطر هواداران سکوت کردم تا آرامش در تیم باشد

نکونام در پاسخ به سوال خبرنگار که همه فکر می‌کردند تقابل او با مدیریت فروکش کرده ولی با بیانیه امروز که عملاً علیه سرمربی استقلال بود چه تاثیری روی تیم می‌گذارد، گفت: اینکه چه اتفاقی افتاده و کار به اینجا کشیده من توضیح مختصر بدهم. من وقتی بازی آخرمان را انجام دادیم با آنها صحبتی نکردم ولی می‌دانستم چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. لیست اول و دوم را دادم و دیدید که چه اتفاقی افتاد. شروع کردند علیه من صحبت کردن و کار انجام دادن. با این حال من سعی کردم که باشگاه بزرگ استقلال را بزرگ نگه دارم و بازیکن بزرگ برای تیم بگیرم ولی آنها نمی‌خواستند انجام بدهند. الان هم یکسری تحرکات انجام می‌شود که بازیکن نگیرند. بیانیه مشخص می‌کند که باشگاه و افراد حاضر در باشگاه چقدر به من علاقه دارند. اینکه بخواهند چیزی را به من بگویند می‌توانند مستقیم بگویند ولی در این مدت به خاطر هواداران سکوت کردم تا آرامش در تیم باشد. دیدید که آنها دوست دارند یک بمب در این کشتی استقلال بیاندازند و خودشان از کشتی بیرون بروند و ما را در کشتی خفه کنند. این اتفاقات نشان می‌دهد که باشگاه استقلال را به اندازه ای که هر 2 طرف باید دوست داشته باشند، دوست ندارند. مهمتر از آن خیلی صریح و شفاف بگویم که با من مخالف هستند. هوادار می‌داند که این دوستان، دوست ندارند که من در استقلال موفق شوم. شرایطی که به وجود آوردند، صحبت‌هایی که انجام دادند مشخص می‌کند که به دنبال موفقیت استقلال نیستند. موفقیت استقلال کاملاً مشخص است، قهرمانی و بازیکن گرفتن. موفقیت استقلال به هیچ چیز دیگری گره نخورده است.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه صحبت از حضور حجازی در هیات مدیره استقلال است، گفت: هیچ صحبتی نشده. آنقدر که درگیر بازیکنان بودیم که بتوانیم لیست را پر کنیم. این تصمیم باید جلوتر برود تا صحبت بشود.

 

دیدگاه تان را بنویسید