گل محمدی: این همه اشتباه با VAR عجیب بود/ خطیر رفیق تاج است!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصمیمات داوری را به ضرر تیمش در دربی می داند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پس از داربی ۱۰۲ پایتخت که با نتیجه یک بر یک به پایان رسید، ‌اظهار کرد: در مجموع بازی خوب و جانداری بود. نیمه اول توانستیم جریان بازی را کنترل کنیم و گردش توپ خیلی خوبی داشتیم. یک تا دو موقعیت خیلی خوب هم به دست آوردیم و توانستیم این بازی را به خوبی مدیریت کنیم و به دروازه حریف برسیم.

او افزود: از ضربات ایستگاهی خوب استفاده کردیم اما متاسفانه به گل نرسیدیم و در نیمه دوم تیم حریف با پرس شدیدتری بازی کرد و شاید همان گونه که خودم از بچه‌ها انتظار داشتم پاس‌های بیش‌تری در زمین استقلال بدهند اما این اتفاق کم افتاد.

سرمربی پرسپولیس با بیان این که در نهایت توانستیم به گل برسیم، گفت: در جریان بازی موقعیت خاصی به حریف ندادیم و در فاز دفاعی خوب عمل کردیم و حریف روی توپ‌های بلند و اوت دستی‌ها قصد داشت فشار بیاورد اما بازیکنان‌مان توانستند خیلی خوب این جریان و تاکتیک حریف را کنترل کنند.

گل‌محمدی ادامه داد: در صحنه‌ای که هیچ اتفاقی رخ نداد و بازیکن حریف خودش را روی پای بازیکن تیم ما انداخت و زانویش را گرفت در حالی که زانویش درگیر صحنه نبود، پنالتی اعلام شد. بنیادی فر نزدیک صحنه بود و تصمیم خوبی گرفت، در آن جو و فشار اگر ۱۰ درصد احساس می‌کرد پنالتی است قطعا می‌گرفت. صحنه لازم نبود به VAR برود. نمی‌دانم این داوران عراقی را از کجا آورده‌اند؟ حالا از عراق آورده‌اند ولی این که چنین صحنه‌هایی را خیلی زود به VAR می‌بردند!

سرمربی تیم‌فوتبال پرسپولیس با بیان این که دقیقه ۶۰ بازیکن حریف باید اخراج می‌شد و حتی کارت زرد هم نگرفت اظهار کرد: این صحنه اخراج مستقیم داشت و تصمیمات کمک داور ویدیویی خیلی عجیب بود. در هر صورت از بنیادی‌فر هم انتظار می‌رفت چون خودش صحنه را دید. چرا تصمیمش را زیر سوال برد؟ روز خوبی برای داوری ما نبود و اگر قرار است VAR این‌گونه بیاد، همان نیاید خیلی بهتر است. زیاد هم تلاش نکنند که هزینه باشگاه‌ها را بالاتر ببرند و خودشان را به دردسر بیندازند چرا که بازی بدون VAR قشنگ‌تر است. این‌گونه دیگر خیلی نوبر بود. با وجود VAR این همه تصمیم اشتباه عجیب بود.

گل محمدی از اظهار نظر درباره حرف های نکونام خودداری کرد و گفت: من در مورد نظر دیگران صحبت نمیکنم. هرکسی نظر خودش را دارد و برای خودش قابل احترام است. صحبتهای ما بر اساس نظر کارشناسان و صحنه‌هایی بود که دیده شد. امروز دو امتیاز از ما گرفتند و یک امتیاز به حریف دادند.

وی درباره دلیل این مساله نیز گفت: دلیلش این است که ما احترام می گذاریم و رعایت می‌کنیم. ما حجب و حیا داریم و احساس می‌کنند هر بلایی سرشان می‌آوریم آنها حرف نمی‌زنند. ما هم مقصریم و باید از حقمان بیشتر دفاع کنیم.  باید شلوغ بازی کنیم چون این کارها متاسفانه در فوتبال ایران جواب می‌دهد. قبل از بازی در مورد داوری دربی‌های گذشته صحبت می‌کنند و این فشار بیخودی روی داور می‌آید. دوستان کمیته انضباطی هم باتوجه به رفاقتی که دارید یا نمی‌دانم که چه چیزی است، دوگانگی در رای  احساس متفاوتی به ما می‌دهد. اینکه چون مدیرعامل آنها با رییس فدراسیون رفاقت دیرینه و قدیمی دارند، نباید حق تیم‌های دیگر ضایع شود. از عضو کمیته انضباطی هم  نه اما باشگاه باید از حق ما و باشکاه دفاع کند. باشگاه باید داد بزند و هوار بزند، نه این که بی احترامی شود اما باید از حقمان دفاع کنند. این انتظاری است که از باشکاه و بازیکنان داریم. ما حجب و حیا داریم، شاید باید پررو تر باشیم، دوست ندارم از این کلمات استفاده کنم اما متاسفانه در فوتبال ایران جواب می‌دهد.

وی درباره نتایج بد اخیر پرسپولیس نیز گفت: دلایلی که وجود دارد برای من روشن است. اینجا جایش نیست که در موردش صحبت کنم و قبلا صحبت هایی شده. یک بحث دیگر این است که ما فشردگی زیادی در لیگ و آسیا داشتیم و باتوجه به مصدومیت و بیماری زیادی که داشتیم، جانمان گرفته شد. قبول دارم و انتظار من هم از تیم و بازیکنان بیشتر از این بود اما مشکلاتی که وجود داشت، باعث شد تا زورمان کم شود. شاید مثل پارسال نباشیم اما روند ما بعد از بازی نفت خوب شده است. ما چهار بازی تا نیم فصل داریم و متاسفانه بازی‌ها را دوباره فشرده کردند و دو سه روز تا تعطیلی نیم فصل را بدون هماهنگی ما متاسفانه کم کردند. برنامه فشرده برای تیم ما گذاشتند و این به تیم ما آسیب میزند اما باید ریکاوری کنیم و انرژی بیشتری بگذاریم.

دیدگاه تان را بنویسید