ربیعی: نکونام شایسته ترین فرد برای هدایت استقلال است/ عقب نشینی نکردیم

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن معتقد است اگر اشتباهات فردی نبود، شاگردانش می توانستند مقابل استقلال پیروز شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ محمد ربیعی پس از تساوی یک - یک ذوب‌آهن مقابل استقلال در نشست خبری اظهار داشت: در ابتدا به تیم استقلال، کادر فنی، بازیکنان، مدیریت و هواداران قابل احترام این تیم خسته نباشید می‌گویم. از هواداران‌مان نیز تشکر می‌کنم و به بازیکنانم خدا قوت می‌گویم. همچنین باید از تیم داوری قدردانی کنم که مسلط به بازی بودند و بازی را بی‌نقص اداره کردند. می‌دانستم استقلال تیم باکیفیتی است و مهره‌های خوبی دارد. محورهای تهاجمی استقلال را می‌شناختیم و می‌دانستیم کمتر موقعیت به حریفان می‌دهد. آنها روی ضربات ایستگاهی با توجه به پنج بازی اخیر خطرناک بودند. به موازات استقلال ما نیز برنامه‌های خودمان را داشتیم. بازی پایاپای بود، ولی باید از تیمم تشکر کنم که 90 دقیقه عقب‌نشینی نکرد و خیلی پرفشار بازی کرد.

وی افزود: می‌دانستیم برابر استقلال باید در یک جاهایی احتیاط کنیم. در برخی از دقایق بازی خیلی راحت توپ را از دست دادیم و اگر از دست نمی‌دادیم روی موج‌های دوم و سوم خطرناک می‌شدیم. پس از اینکه گل خوردیم تغییر آرایش و تعویض‌هایی انجام دادیم که به گل هم رسیدیم. بازی در مجموع، خوب و تاکتیکی بود و در نهایت هر دو تیم توانستند خودشان را در کورس بالای جدول نگه دارند. با اینکه دوست دارم توقع از ذوب‌آهن بالا برود، ولی توقع از این تیم چنین چیزی نبود. با این حال، دوست داشتم بازیکنانم رؤیای بزرگی در سر داشته باشند و بجنگند. امروز توانستیم فعل خواستن را مقابل استقلال صرف کنیم و حتی می‌توانستیم برنده دیدار برابر تیمی قدرتمند باشیم. خوشحالم کم کم توانسته‌ایم یک آشتی را در بین هواداران شاهد باشیم. بارها گفته‌ام هواداران ولی نعمت ما هستند و امیدوارم در دیدارهای بعدی همین اشتیاق و حمایت وجود داشته باشد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان درباره اینکه با تعویض‌هایش روند بازی را تغییر داد، خاطر نشان کرد: در مورد تغییرات حداقل جزو مربیانی هستم که سعی می‌کنم برنامه‌ریزی این را داشته باشم که وقتی عقب می‌افتیم یا جلو، چه تغییراتی ایجاد کنیم. این بار جواب داد و شاید در دیدارهایی مثل تقابل با مس رفسنجان جواب ندهد. امروز ریسک ما نشست و این در فوتبال طبیعی است.

ربیعی در واکنش به طرح این موضوع که پرتاب‌های اوت نادر محمدی خیلی یکنواخت شده بود، گفت: بله قبول دارم، اما استقلال هم از پرتاب اوت استفاده می‌کرد. شاید این مسئله بازی را کُند کند، اما وقتی با توجه به بضاعت تیم چنین چیزی داریم و می‌توانیم استفاده کنیم، به خصوص در موقعیت و باکس دوم که نیاز به حمله داریم، چرا از آن بهره نبریم؟ خیلی از تیم‌ها از پرتاب اوت استفاده می‌کنند و به خاطر دارم استقلال مقابل هوادار و شمس آذر قزوین از روی اوت دستی گل زد. این در حالی است که از اوت دستی به‌عنوان یک تاکتیک استفاده می‌شود و باید به آن احترام گذاشته شود.

وی درباره اینکه ذوب‌آهن تنها تیمی است که تا اینجای کار یقه پرسپولیس و استقلال را گرفته است و امروز هم با توجه به اینکه در ابتدای فصل گزینه سرمربیگری استقلال بود به نوعی انگیزه زیادی داشت، گفت: از لطف‌تان تشکر می‌کنم، ولی در رابطه با موضوع دوم خدا وکیلی نه. من برای نیمکت‌های مقابل نهایت احترام را قائل هستم. در برنامه تلویزیونی نیز گفتم برای فصلی که در آن قرار داریم جواد نکونام شایسته‌ترین فرد برای هدایت استقلال است. استقلال باشگاه بزرگی است و هواداران بزرگی دارد و امیدوارم با نکونام سرافراز باشند. ذوب‌آهن در مسیری قرار گرفته است که خواسته یا ناخواسته جلو می‌رود، مسیری که برای ملوان نیز می‌بینم. شما از مشکلات ما آگاهی ندارید. ما بازیکنانی داشتیم که 23 ساله هستند. این جوان‌ها رشد کنند، برای همین ذوب‌آهن و کشور افتخارآفرینی خواهند کرد. برای استقلال نیز آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در مورد اینکه تیمش در ابتدای بازی خوب پرس می‌کرد، اما رفته رفته تاکتیک آن به پرتاب اوت دستی تبدیل شد، تأکید کرد: با این موضوع موافق نیستم. در پرتاب اوت دستی در هفته سوم یا چهارم بود که اوت دستی را از دست دادیم و حریف به گل رسید. ما یکی دو مورد هم پرتاب اوت کوتاه داشتیم. به همه نظرات احترام می‌‌گذارم، ولی تشخیص ما این بود که با این فشار می‌توانیم حریف را به عقب بکشانیم. قطعاً جایی که نیاز باشد از این تاکتیک استفاده خواهم کرد.

ربیعی در پاسخ به این پرسش که چقدر به کسب سهمیه آسیا فکر می‌کند، خاطر نشان کرد: خداوکیلی هدف‌گذاری ذوب‌آهن طبق صحبت با مدیر کارخانه این بود که نسبت به سال گذشته ارتقا ایجاد کنیم. برای خودم همین هدف‌گذاری بود، ولی اگر تبدیل به اتفاق بهتری شد که چه بهتر.

وی راجع به مشکلات ذوب‌آهن و گفت‌وگویی که با مدیر کارخانه انجام داده بود، گفت: جایی که پسندیده باشد همان جایی است که با مدیر کارخانه یا مدیرعامل باشگاه صحبت کردیم. دوست ندارم فعلاً در نشست خبری صحبت کنم، چون نیما نکیسا و همکاران‌شان در تلاش هستند مشکلات را حل کنند. بیشتر تیم‌ها مشکلات مالی دارند و این مشکلات برای امسال نیست. وقتی می‌بینم در حال تلاش هستند پسندیده می‌بینم که در جلسات هیئت مدیره یا با مدیرعامل و مدیر کارخانه، مشکلات را مطرح کنیم. به تیمم اجازه نمی‌دهم ذهنش را درگیر این مسائل کند. از مدیران باشگاه و نکیسا نیز تشکر می‌کنم. باید حدود یک ماه و نیم پیش به بازیکنان پرداختی صورت می‌گرفت که فعلاً چک داده‌اند. بنابراین، احترام می‌گذارم و تشکر می‌کنم، ولی رقابت با تیم‌های متمول سخت است.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره برنامه‌ریزی لیگ و تأثیرگذاری آن روی روند تیم‌ها اظهار داشت: اول این را بگویم دغدغه‌های سازمان لیگ را برای برگزاری مسابقات می‌دانم، ولی سخت است هر 10، 12 روز بازی کنیم و بازیکن از ریتم در می‌آید. تیمی مثل ما برای برگزاری بازی تدارکاتی مشکل دارد و از ریتم هفتگی در می‌آید. مجبور هستیم به بازیکنان دو سه روز استراحت بدهیم. امیدوارم سه چهار هفته پایانی نیم‌فصل برگزار شود.

ربیعی در واکنش به درگیری یکی از تصویربرداران با جواد نکونام که رفتار خوبی با او نداشت، گفت: بابت تغییر کیفیت تصویربرداری که خیلی مهم است تشکر می‌کنم، به خصوص برای آینده که قرار است VAR داشته باشیم نیاز به این دوربین‌ها داریم، اما در رابطه با بحثی که مطرح کردید من پاسخگوی خوبی برای این سؤال نیستم.

 

دیدگاه تان را بنویسید