جی پلاس

اپیدمی دعوا و کتک کاری در کُشتی؛ این ورزش دیگر «پهلوانی» نیست!

این روزها ادامه دعوا و درگیری در مسابقات کشتی باعث انتشار تصاویری ناخوشایند از ورزش اول کشور شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ امیررضا احمدی- ورزش اول کشور، ورزش پهلوانی، گود مقدس و خیلی از این کلمات که روزگاری با اغراق فراوان به ناف کشتی و کشتی گیرها بسته می شدند، این روزها دیگر رنگ باخته اند؛ روزگاری وقتی کسی وارد دایره طلایی می شد ابتدا به او سعه صدر و احترام به دیگران را یاد می دادند، بعد فن و بند کشتی را!

امروز اما آتش دعوا و درگیری و حرکات ناخوشایند به قدری در کشتی بالا گرفته که بعید است دیگر کسی بتواند اسم آن را ورزش پهلوانی بگذارد؛ در هفته های اخیر در جریان مسابقات مختلف کشتی دعوا و بزن بزن های مختلف باعث شده تا هر بار اخبار این رشته به شکلی به تیتر یک تبدیل شود و حالا در تازه ترین مورد، تشک لیگ برتر کشتی آزاد در مازندران به رینگ بوکس تبدیل شد تا همچنان مشخص شود فدراسیون کشتی نتوانسته برای کاهش این تنش ها اقدامات موثری انجام دهد.

در یک سال اخیر بارها مسابقات مختلف استانی آبستن حوادث و درگیری هایی بود که نمی توان چندان روی آن زوم کرد چون در یک فضای کوچک استانی، وقوع چنین اتفاقاتی اجتناب ناپذیر است هرچند نباید به عادت تبدیل شود اما اپیدمی شدن این موضوع در مسابقات سطح کلان همچون رقابت های قهرمانی کشور و لیگ برتر، می تواند یک زنگ خطر باشد برای نهادینه شدن رفتارهایی که به هیچ وجه نه زیبنده ورزش است، نه در شان کشتی و کشتی گیر!

هفته گذشته در جریان رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی کشور در شیراز درگیری های عجیبی رخ داد، در همان روزها مسابقات قهرمانی استان مازندران در کشتی آزاد که می توان گفت هم سطح رقابت های کشوری است شاهد درگیری های عجیبی بود، و حالا در تازه ترین مورد بار دیگر این درگیری ها در لیگ برتر کشتی آزاد رخ داد.

در جریان مسابقه تیم های بانک شهر و دانشگاه آزاد، بعد از برتری مهدی هاشمی مقابل محمد علی تبار در وزن 125 کیلوگرم، درگیری عجیبی رخ داد و به یکباره تشک مسابقه به محل دعوا و کتک کاری تبدیل شد تا بار دیگر مشخص شود فدراسیون کشتی و سازمان لیگ نه تنها نتوانسته اند قوانین و مجازات بازدارنده ای برای جلوگیری از این قبیل درگیری ها وضع کنند، بلکه گاها سهل انگاری آن ها باعث شده تا اتفاقا آتش این حواشی شعله ور تر شود. دعوا و درگیری هایی که چهره ای خشن را از ورزش اول کشور به نمایش می گذارد و حقیقتا اگر این روال ادامه پیدا کند، می توان به صراحت گفت که این ورزش، دیگر «پهلوانی» نیست!

دیدگاه تان را بنویسید