جی پلاس؛

رابطه شکرآب دبیر و یزدانی بزرگ!

به نظر می آید که پدر حسن یزدانی دل خوشی از اظهارات اخیر رئیس فدراسیون کشتی در مورد پسرش ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ حسن یزدانی پس از این که فینال مسابقات جهانی را به دیوید تیلور واگذار کرد، توانست در بازی های آسیایی صاحب مدال طلا شود اما پس از آن مجددا با مشکلی جدید مواجه شد و آن هم جراحی کتفش بود. جراحی ای که یزدانی چاره ای جز انجامش نداشت و حالا همین عمل جراحی به سوژه ای برای اختلاف ها و کنایه زدن ها تبدیل شده است.

پس از این که یزدانی عمل جراحی کتف آسیب دیده اش را انجام داد و به گفته پزشکان عمل موفقیت آمیزی هم بود، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در خصوص این اتفاق گفت: در 20 سال گذشته هیچ پزشکی نتوانسته در بخش کتف، یک قهرمان را به میدان برگرداند. خود من یکی از آن‌ها بودم...کتف یزدانی از دو جا پاره شده بود. با این حال، یک مدال جهانی گرفت و در بازی های آسیایی هم با میل خودش آمد. با این کتف دیگر نمی‌توانست ادامه دهد و به خاطر فشار تمرینات کتفش حتما بیرون می زد. به‌خاطر همین تصمیم گرفت عمل کند و امیدوارم اولین ورزشکاری باشد که در ایران کتفش عمل شده و توانسته باز گردد.

دبیر به عنوان رئیس فدراسیون و به عنوان کسی که خود درگیر چنین مصدومیتی بوده، این اظهارنظر را انجام داده اما به نظر می آید حرف های آقای رئیس، اصلا به مذاق پدر حسن یزدانی خوش نیامده است. او که ظاهرا در مقام سخنگوی پسرش عمل می کند و در جاهایی که خود حسن ترجیح می دهد حرفی نزند، او وارد عمل می شود، این بار هم وارد چالش جدیدی با رئیس فدراسیون کشتی شده است.

پدر حسن یزدانی در حاشیه مراسم تجلیل از مدال آوران بازی های آسیایی هانگژو در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص صحبت های دبیر پیرامون وضعیت مصدومیت یزدانی و آینده این کشتی گیر گفت: دکتر[دبیر] لطف دارند و صاحب اختیارند. بهتر از ما اطلاعات دارند. ما که ورزشکار نیستیم. تجربه نداریم. 

این مدل کنایه زدن ها و صحبت ها کردن ها از سوی پدر یزدانی علیه علیرضا دبیر، دارای سابقه است و اولین بار نیست که اتفاق می افتد. آنچه اما مسلم است این است که چنین مدلی از تقابل، قطعا باعث می شود که ارتباط بین افراد از حالت حرفه ای و محترمانه خارج شود و اگر چنین اتفاقی بیفتد، کشتی ایران است که اول از همه ضرر می بیند و دود چنین حواشی ای به چشمش می رود. در حال حاضر حسن یزدانی باید دوران نقاهت بعد از عمل خود را پشت سر بگذارد و طبیعتا وظیفه فدراسیون کشتی هم این است که تمام امکانات پزشکی و ورزشی را برای او فراهم کند تا طی ماه های آینده، وضعیت او برای بازگشت به تشک کشتی مورد ارزیابی قرار بگیرد و در این میان هر بحث و جدل و حاشیه اضافه ای، قطعا کمکی به قهرمان مصدوم کشتی ایران نمی کند.

دیدگاه تان را بنویسید