صحبت های ژاوی و آنچلوتی قبل از الکلاسیکوی شنبه

سرمربیان بارسلونا و رئال مادرید در کنفرانس خبری پیش از دیدار عصر شنبه حاضر شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ عصر شنبه و از ساعت 17:45 به وقت تهران، تیم های بارسلونا و رئال مادرید حساس ترین دیدار هفته یازدهم رقابت های لالیگا را در ورزشگاه المپیک شهر بارسلون برگزار خواهند کرد. پیش از این دیدار، سرمربیان دو تیم در کنفرانس خبری شرکت کردند که در ادامه صحبت های ژاوی و آنچلوتی را می خوانید.

ژاوی هرناندس سرمربی بارسلونا در خصوص دیدار فردا مقابل رئال گفت: حضور در الکلاسیکو معنای زیادی دارد، زیرا همه می خواهند در آن بازی کنند. این یک فرصت عالی است و ما در حال رسیدن به زمان خوبی هستیم و احساس خوبی داریم. همه چیز را می توان بهبود بخشید. ما این مسابقه را پس از دو پیروزی برگزار می کنیم و می خواهیم در این مسابقه پیروز شویم تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم.

درباره وضعیت مصدومان بارسا: من از شرایط آن ها تعجب کردم. بازیکنانی که فکر می‌کردیم نمی‌رسند، در تمرین حضور پیدا کردند. آنها احساس بهتری دارند و فردا وضعیت آنها را خواهیم دید. همه دوست دارند بازی کنند و این عالی است. لواندوفسکی هم وضعیت خوبی دارد و من فردا تصمیم می گیرم.

آیا پدری هم به بازی می رسد؟: همه حس خوبی دارند و می خواهند در مسابقه حضور داشته باشند، اما کادر فنی و کادر پزشکی نمی خواهند هیچ بازیکنی را مجبور به بازی کنند. آنها به خاطر تعهد به تیم می خواهند بازی کنند، اما باید ببینیم چه می شود و فردا تصمیم می گیریم.

چه کسی وینیسیوس را مهار خواهد کرد؟: ما کانسلو را داریم که وینیسیوس را متوقف کند. فردا خواهیم دید و چندین گزینه خواهیم داشت و تصمیم می گیریم.

هواداران؟: انتظار می رود فرا استادیوم پر شود. این مسابقه ای است که هواداران آن را از دست نخواهند داد.

برنامه بارسا در الکلاسیکو؟: در دفاع باید مراقب باشیم. برنامه ما تغییر نمی کند. باید شجاع باشیم و توپ را کنترل کنیم.حملات مادرید به یک شکل انجام می شود. بنابراین ما باید خیلی بیشتر مراقب باشیم. در عین حال اما به حمله ادامه خواهیم داد. ما باید شجاع باشیم و سبک بازی خود را تغییر ندهیم.

شرایط رئال مادرید؟: رئال مادرید نسبت به پارسال تغییر کرده است. آنها با دو یا سه مهاجم بازی می کنند. آن ها یک تیم قوی با ویژگی های زیادی هستند که باید مورد مراقبت قرار گیرند.

داور بازی؟: معتقدم انتخاب داور قبلا انجام شده است و هر چه کمتر در مورد آن صحبت کنیم بهتر است. من همیشه گفته ام که به صداقت داوران اعتقاد دارم.

شانس برد دو تیم؟: برای هر دو یکسان و 50-50 است. شما نمی توانید چیزی را پیش بینی کنید. طبق تجربه من الکلاسیکو قابل پیش بینی نیست.

لواندوفسکی و دی یونگ فردا بازی می کنند؟️: اگر 100% آماده باشند مشکلی برای بازی کردنشان پیش نمی آید.

شرایط ژائو فلیکس؟: من نمی دانستم که او تا به حال به رئال مادرید گل نزده است. فردا لحظه خوبی برای او و همه است. ژائو به خوبی با چیزی که ما از او می خواهیم سازگار است. این موقعیتی عالی برای اوست. او در موقعیت ایده آل خود و موقعیتی که در آن احساس راحتی می کند بازی می کند.

رقابت بارسا و رئال؟: مطمئنا یکی از بزرگترین رقابت هاست. بزرگترین بازی در سطح باشگاهی قطعا الکلاسیکو خواهد بود. همه بازی را تماشا خواهند کرد. الکلاسیکو فرصتی عالی برای انجام کارهای بزرگ است. این ها مسابقاتی است که ما همیشه در دوران کودکی آرزویش را داشتیم.

مقایسه ژائو فلیکس و بیلینگهام؟: بلینگهام یک بازیکن کلیدی در رئال مادرید است. او به خوبی به فضاها حمله می کند و به عمق می رود. ژائو فلیکس هم همینطور است، او بازیکنی است که تفاوت ایجاد می کند. هر دو می توانند برای تیمش حیاتی باشند.

همچنین کارلو آنچلوتی سرمربی تیم رئال مادرید در کنفرانس خبری پیش از دیدار حساس مقابل بارسلونا گفت: تیمم را با انگیزه می بینم. این یک مسابقه مهم و ویژه است. این اولین ال‌کلاسیکوی فصل خواهد بود اما احتمالا موارد بیشتری در ادامه وجود خواهد داشت: سوپرجام، بازی برگشت، جام حذفی، لیگ قهرمانان. این اولی است و شرایط ما خوب است.

درباره شرایط بلینگام: او فردا بازی می کند، چون حالش خوب شده و بهبود یافته است. مشکل او کوفتگی عضلانی بود که برطرف شد. من مجبور نیستم به او توضیح دهم که ال‌کلاسیکو چیست چون همه دنیا آن را می دانند. این یک بازی جهانی است.

چه کسی قرار است دفاع چپ باشد؟: کاماوینگا آنجا خوب کار کرده است. مندی یک مزیت دارد زیرا در بازی برابر براگا استراحت کرد. من به همه اعتماد دارم. من کاملا می دانم که بازیکنان شروع کننده و ذخیره اهمیت یکسانی دارند. اینکه چه کسی در شروع بازی می کند، چندان مهم نیست.

آیا اهمیت بازی فردا فراتر از دیگر بازی هاست؟: ال‌کلاسیکو خیلی مهم است، اما فصل بسیار طولانی است و اینکه بگوییم این بازی سرنوشت لیگ را تعیین می کند، اغراق کرده ایم. این یک فصل بسیار بسیار طولانی است. لیگ بسیار رقابتی خواهد بود.

چگونه نیمکت‌نشینی در بازی فردا را برای بازیکنی مثل مودریچ توضیح می دهید؟: همه آنها حرفه ای هستند و توضیح نمی خواهند. من معمولاً به کسانی که بازی نمی کنند، در این مورد توضیح نمی دهم. جای نگرانی نیست.

چه چیزی شما را بیشتر در مورد بارسلونا نگران می کند؟: به طور کلی بارسا تیم بزرگی است، هم در حمله و هم دفاع. امسال جوانان با کیفیت زیادی وارد این تیم شدند. ما انتظار داریم فردا بارسا همان بارسای همیشه باشد.

کارواخال را چگونه می بینید؟: ما در سال های گذشته فراموش کردیم که او چقدر خوب ضربه سر می زند. امسال می تواند جلو بیاید و سر بزند. فرم او نیز خوب و مطلوب است.

ژاوی گفته بازی فردا 50-50 است، موافقید؟: شانس برد در ال‌کلاسیکو، مانند دربی، همیشه برابر است. یک مبارزه بسیار بسیار نزدیک و رقابتی خواهیم داشت. امیدوارم مردم از آن لذت ببرند.

آیا تصمیم فلورنتینو پرز برای نرفتن به ال‌کلاسیکو را درک می کنید؟: آنچه من می دانم این است که تصمیماتی که رئیس می گیرد به نفع باشگاه است.

چقدر برای آکادمی لاماسیا بارسا ارزش قائل هستید؟: فرمین، لامین یامال و دیگر جوانان لاماسیا بازیکنان خیلی خوبی هستند، اما ما هم جوانانی داریم که تماشایی هستند. بلینگام، شوآمنی، کاماوینگا و افرادی از تیم جوانان.

پست ایده آل برای کاماوینگا چیست؟: هافبک دفاعی. او البته با هر پستی سازگار می شود، اما بهترین آن جلوی مدافعان است.

چه ترکیبی از رقیب را انتظار دارید؟: نمی‌دانم. برای من مهم این است که بلینگام بازی می‌کند، این که او 100 درصد آماده است. ما نقش خود را بازی می‌کنیم و روی کاری که باید انجام بدهیم تمرکز می‌کنیم.

نظر شما در مورد خیل مانسانو، داور بازی، چیست؟: او یکی از بهترین داوران اروپاست. من او را به خوبی می شناسم. بهترین داور برای این بازی.

چرا بازیکنان جوان در بارسا راحت‌تر از رئال مادرید ارتقا می یابند؟: پاسخ دادن به این سوال دشوار است. آنها مصدومیت های زیادی داشته اند و این باعث شده است که فرصت های خوبی برای جوانان تیم فراهم شود. طبعا اگر بازیکنان زیادی در طول فصل مصدوم شوند، باید از تیم جوانان کمک بگیرید. آلوارو رودریگز، ماریو مارتین، نیکو پاز و گونزالو بسیار نزدیک به تیم اول ما هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید