جی پلاس؛

اندر شباهت ورزشگاه آزادی با خودروی داخلی!

ارکان باشگاه استقلال بعد از کامبک امیدوارکننده اصرار به استفاده از ورزشگاه آزادی در بازی های خانگی دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ استقلال در شب درخشش محمدی بازی 2-0 باخته به هوادار را با پیروزی 3-2 عوض کرد. پس از این بازی از کادرفنی و بازیکن گرفته تا مدیر و مشاور از لزوم بازی در آزادی صحبت کردند. این در حالی است که همه می دانند ورزشگاه آزادی در حال حاضر به دلایل مختلف که بارها درباره آن صحبت شده است، کیفیت لازم را ندارد و حتی می تواند منجر به مصدومیت بازیکنان شود.

به نظر می رسد ورزشگاه آزادی در حال حاضر به گونه ای است که همه می دانند بی کیفیت است اما باز اصرار به استفاده از آن را دارند تا از این که هست هم بدتر شود. این علم به بد بودن یک چیز و در عین حال صف کشیدن و اصرار برای استفاده از همان چیز بی شباهت به خودروهای تولید داخل نیست. خودروهایی که دیگر همگان به استانداردهای پایین آن واقفند اما برای خرید همان خودروها چنان صف می بندند که کار به قرعه کشی و اولویت واگذاری و ... می رسد!

 من شخصا چمن ورزشگاه آزادی را در هر دو بازی پرسپولیس - النصر و نساجی - الهلال از نزدیک دیدم و بررسی کردم که در هر دو مورد به شدت بی کیفیت بود. (بازی النصر به مراتب بدتر از بازی الهلال) حال این چمن که عالم و آدم به تعمیر و مرمت آن واقف هستند تا پایان فصل مرتبا هفته ای دو بار توسط استوک لگدکوب شود چه خواهد شد.

البته که اصرار باشگاه ها به برگزاری بازی در آزادی به دلیل احتمال بیشتر کسب سه امتیاز در آن است. به هر حال بازی کردن در آزادی برای تیم های کوچکتر خودش بار روانی دارد اما هر چه هست اصرار به استفاده از چیزی که بی کیفیت است می تواند همان سر استقلال بیاورد که سر مصدومان پرتعداد پرسپولیس. بماند که سرخپوشان خارج از آزادی هم مصدوم داده اند و مشکل تیم شان احتمالا چیزی فراتر از چمن بد است. 

البته که حق استفاده از ورزشگاه خانگی و برخورداری از حمایت تماشاگران مساله مهمی است و نمی توان از آن به سادگی گذشت اما دو تیم پرسپولیس و استقلال نه فقط در تهران بلکه در سراسر کشور طرفداران زیادی دارند. جو ورزشگاه سردار آزادگان قزوین که پرسپولیس مقابل پیکان بازی کرد چیزی کم از ورزشگاه آزادی نداشت و پرسپولیسی های پرشماری روی سکوها حاضر بودند. چه خوب است که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال این فرصت یا به نوعی توفیق اجباری را غنیمت شمرده و دل هواداران شهرستانی خود را نیز شاد کنند.

دیدگاه تان را بنویسید