کنایه دوباره دبیر به جدیدی؟/ به آدم های کوچک باج نمی دهم

رئیس فدراسیون کشتی به ابطال انتخابات واکنش نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ علیرضا دبیر درباره رأی ابطال انتخابات فدراسیون کشتی اظهار داشت: دادگاه عمومی ورود پیدا کرده و حکمی داده است. قوه قضاییه محترم است و حتماً کار را دنبال و اعتراض می‌کنیم. روحیات من هم به گونه‌ای است که به آدم‌های بی‌ربط باج نمی‌دهم، اما رأی قوه قضاییه را حتماً دنبال و از آنها هم تشکر می‌کنم. اینها می‌خواستند بازی را شروع و به اتحادیه جهانی بکشانند و حواس ما هم جمع است و اجازه ندادیم. با همان اساسنامه سه انتخابات برگزار و دوستان خودشان و من در دوره قبل با همین اساسنامه انتخاب شدند. همین دوستان با هم صفر رای نداشتند و هیچ‌کدام‌شان در مجمع نبودند و کسی که در مجمع نبوده است حق اعتراض ندارد. اصلاً صبح انتخابات بگذارند و بگویند صبح نباش دست آنها را می‌بوسم و می‌گویم خدا خیرتان دهد. آن چیزی را که تکلیف من است، عمل می‌کنم. این اساسنامه شش هفت سال مرجع تصمیم‌گیری فدراسیون کشتی بوده و اگر این جور است، همه چیز اشتباه بوده است.

مسئولان ورزش از عملکرد کشتی راضی بودند اما من راضی نبودم

وی راجع به عملکرد تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: سال 2002 و سر همین بازی‌های آسیایی و جهانی ضرب خوردم و فقط نگران همین مسئله بودم و دلم راضی به رفتن تیم اصلی نبود، اما تنها به خاطر عملکرد کلی کاروان و کشورمان موافقت کردم. با هفت هشت روز تمرین کسب پنج مدال طلا عملکرد بدی نبود. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک راضی بودند، اما من راضی نبودم و زیاده‌خواه هستم. از مسابقات جهانی وزنه‌برداری تا بازی‌های آسیایی یک ماه فاصله بود، اما ما شش هفت روز فاصله جهانی تا بازی‌های آسیایی را داشتیم.

کیومرث هاشمی خیلی توجیه است و در دیدار با کشتی‌گیران بار را از دوش آنها برداشت

رئیس فدراسیون کشتی در مورد مسئله بودجه و چانه کوچک ورزش یادآور شد: هند را مثال می‌زنم. یک بار در سال 2008 یا 2012 گفتم هند در حال گرفتن دنیا به خصوص در کشتی است که همه به من خندیدند. اقتصاد رابطه مستقیم با ورزش، هنر و فرهنگ دارد. در بازی‌های آسیایی بعدی در ژاپن هند حتماً سوم خواهد شد و چهار سال بعد از آن جای ژاپن را خواهد گرفت. اگر خود را جمع نکرده بودیم در کشتی ما را هم گرفته بود. در نونهالان و نوجوانان یکی دو بار ما را بردند. مجلس و دولت باید به این دیدگاه مهم برسند. اینکه دنیا را با چه عینکی ببینیم خیلی مهم است. امیدوارم به این فهم برسند که ورزش مهم است تا دیگر نگویند بودجه ورزش 30 درصد بالا رفت. اعزام‌ها که کمتر شود باخت‌های ما در بازی‌های آسیایی و المپیک خواهد بود. یک دیدگاه، دیدگاه بالاست که متوجه شوند و یک دیدگاه در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است. ما 53، 54 رئیس فدراسیون داریم که خیلی‌ها شلوغ می‌کنند این مدال را می‌گیریم و آن مدال را می‌گیریم. صالحی امیری یک فهمی داشت و به او می‌گفتم در توکیو متوجه خواهید شد. در هر سالن باخت‌ها را می‌دیدند و در سالن کشتی بالا رفتن پرچم را. اگر رشته‌های تیراندازی و دوومیدانی مدال بگیرند بار از روی دوش برخی رشته‌ها برداشته خواهد شد. کیومرث هاشمی خیلی توجیه است و در دیدار با بچه‌ها گفت اصلاً مدال نگیرید و بار را برداشت.

دبیر تصریح کرد: یک جاهایی مردم پول کم باشد ناراحت نیستند و از نوع توزیع پول ناراحت هستند. آنها که ماشین ندارند یارانه ماشین آنها چه می‌شود؟! اگر کشتی مدال‌آوری می‌کند در بودجه ببینند. دیدگاه کیومرث هاشمی و الان کمیته ملی المپیک خدا را شکر متفاوت است.

 

دیدگاه تان را بنویسید