محمدکاظم در گفت وگو با جی پلاس؛

کارشناس والیبال ایران: هرکسی جای عطایی بود زودتر می رفت

کارشناس والیبال ایران گفت: به نظر من دلیل اصلی کناره گیری بهروز عطایی حجمه و انتقادات زیاد به نحوه بازی کردن تیم بود که نتوانست تحمل کند و هر شخص دیگری هم بود خیلی زودتر از این استعفاء می کرد.

لینک کوتاه کپی شد

محمد محمد کاظم در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص شرایط تیم ملی والیبال ایران بعد از کناره گیری بهروز عطایی گفت: شرایط قبل از تورنمنت سهمیه المپیک سخت بود و اکنون سخت تر هم شده است. ما قطعا نیاز به یک تغییر و تحول اساسی داریم و هر چه این تغییرات زود تر انجام شود بهتر است. طبق صحبت‌هایی که مجموعه فدراسیون انجام داده ظاهرا بنا را بر جذب مربی خارجی گذاشته‌اند اما به طور حتم باید مربی بیاوریم که تمام وقت در کنار تیم باشد از طرفی لیگ را ببیند تا شناخت نسبی به بازیکنان پیدا کند و در کل بتوانیم از تجربیاتش استفاده کنیم.

او افزود: به نظر من به حدی فشار انتقاد روی تیم ملی بود که عطایی تحمل آن را نداشت. اگر این کار در لیگ ملت‌ها انجام می‌شد یک وقفه‌ای میان مسابقات وجود داشت و تصمیم درستی بود اما فکر می‌کنم دلیل اصلی کناره گیری بهروز عطایی حجمه و انتقادات زیاد به نحوه بازی کردن تیم بود که نتوانست تحمل کند و هر شخص دیگری هم بود خیلی زودتر از این استعفاء می‌داد.

محمد کاظم در مورد صحبت‌های داورزنی مبنی بر احتمال بازگشت سعید معروف به تیم ملی تصریح کرد: قطعا سعید معروف جزو نوابغ والیبال دنیا است و شکی در آن نیست اما ما چگونه باید از مهارت این بازیکن استفاده کنیم؟ این موضوع حتی مهم تر از حضور دوباره‌اش در تیم ملی است و  باید  اول ببینیم از معروف چه انتظاری داریم و چه کارایی از او می‌خواهیم بعد به سراغ دعوت کردن برویم. باید ببینیم می‌توانیم شرایط حضور سعید معروف را فراهم کنیم یا صرفا این که فقط تماس بگیریم و بگوییم در کنار تیم باش و او هم قبول کند که جالب نیست بنابراین نباید دوباره تصمیمات رعد و برقی بگیریم که بعدا بخواهیم بار منفی آن را سر بازیکن بریزیم.

محمد محمد کاظم کارشناس والیبال در پایان صحبت‌های خود گفت: همیشه گفتم ما نمی‌توانیم مانند تیم‌های تراز اول آنقدر تغییر و تحول انجام بدهیم آن هم در سالی که تمام امتیازها برای المپیک حساب می‌شود و نیاز به این همه تغییر در تیم نداشتیم از طرفی تحولی هم که ایجاد شد بی ثبات بود یعنی یک تورنمنت را با یک سری نفرات شروع می‌کردیم و تورنمنت بعدی حتی در ترکیب اصلی هم تغییراتی انجام می‌دادیم بنابراین تیم ملی ما هیچ موقع به ثبات نرسید. بازیکن جوان صرفا فقط در مسابقه بازی کردن تجربه بدست نمی‌آورد و باید کنار چند بازیکن با تجربه تر یک سری تکنیک‌ها را یاد بگیرد.

دیدگاه تان را بنویسید