جی پلاس؛

فدراسیون سرمربی تیم ملی والیبال را لو داد؟!

جانلورنزو بلنجینی گزینه مورد علاقه فدراسیون والیبال ایران برای نشستن روی نیمکت تیم ملی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بالاخره اتفاقی که دیر یا زود همه منتظرش بودند رخ داد و بهروز عطایی پس از استمرار در کسب نتایج ضعیف، نیمکت تیم ملی والیبال را ترک کرد. آش نتایج بد عطایی آنقدری شور بود که او درست در میانه مسابقات انتخابی المپیک و هزاران کیلومتر دور تر از ایران مجبور شد که از هدایت تیم ملی استعفا دهد.

ایران با عطایی روزهای تلخی را گذراند. از مسابقات لیگ ملت ها در خرداد امسال که با 10 باخت برای ایران به پایان رسید تا تحقیر مقابل هواداران خودی در فینال مسابقات قهرمانی آسیا مقابل ژاپن و بعد هم باخت پشت باخت در انتخابی المپیک 2024. نتایجی که داد همه را درآورد و فدراسیون محمدرضا داورزنی را بر آن داشت، این وعده را بدهد که تیم ملی والیبال ایران با یک مربی تراز اول خارجی به روزهای اوج خود برمی گردد؛ البته همه می دانستند عطایی حتی در انتخابی المپیک هم تا این اندازه بد نتیجه نمی گرفت جایی در آینده تیم ملی نداشت و مربی جدیدی جانشین او می شد؛ مربی ای که حالا کم کم شمایلی از آن در حال پدیدار شدن است.

گزینه های فدراسیون چه مربیانی بودند؟

بلافاصله پس از این که مشخص شد سرمربی بعدی تیم ملی والیبال ایران خارجی خواهد بود، چند اسم بزرگ مطرح شدند. از آلکنو گرفته تا هاینن و آناستازی مطابق معمول به فدراسیون والیبال لینک شدند اما هر کدام از آن ها دارای موانع و مشکلاتی بودند که باعث می شد از نیمکت داغ تیم ملی ایران دور شوند. به عنوان مثال آلکنو که در المپیک 2020 هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت اعلام کرد که مدتی است مربیگری در والیبال را کنار گذاشته و دیگر تمایلی برای بازگشت به این عرصه ندارد. باقی گزینه ها هم شاید به دلیل هزینه های بالای خود و کادرشان چندان برای فدراسیون والیبال جذاب نباشند. با این حال، به نظر می رسد گزینه ایتالیایی از شانس بالایی برای نشستن روی نیمکت ایران برخوردار است؛ جانلورنزو بلنجینی

نیمکت تیم ملی لاجوردی رنگ می شود؟

بلنجینی 52 ساله، سابقه خوبی در والیبال دارد. او تیم ملی ایتالیا را در جام جهانی 2015 و در المپیک 2016 به مدال نقره رسانده و از این حیث کارنامه جذابی برای ایرانی ها دارد. ایرانی هایی که حالا احتمالا اولین و مهم ترین خواسته شان از سرمربی جدید-فارغ از این که چه کسی باشد-این است که سومین حضور پیاپی آن ها در المپیک را تضمین کند. این مربی ایتالیایی در حال حاضر در لوبه سرمربی گری می کند و فدراسیون برای حضور او در ایران باید توافقات لازم را با این تیم انجام دهد.

زمینه سازی برای حضور مربی ایتالیایی؟

سایت فدراسیون والیبال مصاحبه ای با علیرضا نادی، کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال ایران انجام داد که در آن نادی به این نکته اشاره کرد که فدراسیون باید به دنبال مربی ای همچون بلنجینی باشد. این مصاحبه شاید به نوعی زمینه سازی برای پذیرش حضور این مربی به حساب آید. همانطور که گفته شد، بلنجینی سابقه خوبی در والیبال ایتالیا دارد اما باید دید او می تواند در ایران هم به خوبی دوران حضورش در ایتالیا کار کند و با شرایط موجود هماهنگ شود؟ این سوالی است که قطعا کارشناسان والیبال باید به آن پاسخ دهند.

دیدگاه تان را بنویسید