ما پاکیم و بی تخلف اما بقیه ...!

چهار باشگاه رقیب و مدعیان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال هر یک دیگری را به تخلف در رعایت قانون سقف بودجه متهم می کنند و خود را منزه می شمارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در شرایطی که تنور رقابت های لیگ به دلیل بازی های ملی و فیفادی ها موقتا خاموش شده اما لیگ برتر یکی از پرتنش ترین دوران خود در طول تاریخ را سپری می کند. جایی که کمیته انضباطی صدرنشین وقت لیگ را به دلیل تخلف در رعایت قانون سقف بودجه، به کسر 4 امتیاز محکوم کرد تا ولوله ای در فوتبال کشور ایجاد شود. هر چهار باشگاهی که در مظان اتهام قرار دارند و فعلا فقط یکی از آنها محکوم شده است، خود را مبرا از اشتباه و تخلف می دانند و دیگران را به قانون شکنی محکوم می کند.

استقلال: علی خطیر، مدیرعامل استقلال معتقد است آبی های پایتخت تنها شاگرد خوب کلاس بوده اند و تنها آنها هستند که قوانین را رعایت کرده اند. او که به دلیل اختلاف با نکونام تحت فشار هواداران قرار دارد می گوید" من کار بدی کردم که قانون را رعایت کردم؟ قانون را وضع می کنند که رعایت شود نه این که آن را دور بزنیم. از طرفی نکونام و هواداران معتقدند وقتی بقیه رعایت نمی کنند چرا فقط استقلال متضرر شود. هر چه که هست خطیر معتقد است قانون سقف را فقط او رعایت کرده است. برای اثبات حرفش از پیشنهادهایش به بازیکنانی می گوید که قبول نکرده اند و حالا با مبلغ کمتر در تیم های دیگر بازی می کنند.

پرسپولیس: درویش مدیرعامل پرسپولیس معتقد است تمام قراردادها قانونی بوده و به هیچ بازیکنی بیشتر از 15 میلیارد تومان پرداخت نشده به جز بیرانوند که او هم فقط کمی بیش از این مبلغ گرفته است. او ابهام خطیر را این گونه پاسخ می دهد که پرسپولیس محبوبیت بیشتری دارد و به همین خیلی بازیکنان حاضرند با مبلغ کمتر از سایر باشگاه ها پیراهن سرخ را بر تن کنند. باشگاه پرسپولیس بعد از انتشار خبر بررسی پرونده نقل و انتقالاتی این باشگاه، بیانیه بلند بالایی داد و سفت و سخت از خودش دفاع کرد و هیچ تقصیری را نپذیرفت.

تراکتور: زنوزی مالک تیم تبریزی که از مدت ها پیش از این جریانات در برنامه تلویزیونی به شدت به سپاهان حمله کرده بود، این باشگاه را متهم کرد که بازیکنان مدنظر تراکتور را با مبلغ بالاتر هایجک کرده است.

سپاهان: متهم اصلی که اتفاقا تنها باشگاهی است که محکومیت انضباطی شاملش شده و حکم گرفت است، نیز اتهامات را قبول نمی کند. باشگاه سپاهان کارهایش را قانونی می داند و با کنایه دیگران را متهم می کند. ساکت در این باره گفته بود ما چیزی به عنوان تحویل خانه، خودرو، پرداخت در ترکیه ، امارات، کانادا و پرداخت توسط هوادار متمول نداریم.

به این ترتیب همان طور که دیدیم هر یک از چهار باشگاه خود را از انجام تخلف تبرئه می کند و معتقد است دیگران خطا کرده اند. در حالی که در پرونده هر یک از چهار باشگاه ابهاماتی به چشم می خورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید