پولادگر عامل ناکامی سجادی معرفی شد!

آرش میراسماعلی با حمله به پولادگر گفت: سجادی هر ضربه‌ای که خورد از جانب معاونت ورزش قهرمانی به او تحمیل شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ آرش میراسماعیلی در جمع خبرنگاران درباره پایان کار حمید سجادی وزیر پیشین ورزش، گفت: باید خسته نباشید و خداقوت به آقای دکتر سجادی بگویم که الحق انتخاب اول آقای رییس جمهور بود. او به حق فردی تحصیلکرده و قهرمان ورزشی بود و همه ما از این انتخاب خوشحال شدیم. متاسفیم از این بابت که امروز عملکرد کابینه تحمیلی ایشان به او ضربه زد و اگر این موضوع اتفاق نمی‌افتاد و خودشان تصمیم‌گیری می‌کردند شاید اتفاقات خوبی برایشان رقم می‌خورد و عملکردشان بسیار خوب می‌شد. گروه‌های مختلف و آدم های سیاسی فشارهایی آوردند و باعث شدند که کابینه ایشان کابینه خواست او نباشد.

وی افزود: مخصوصا آسیب‌هایی که در بحث حوزه معاونت قهرمانی دیدند و جنجال ها و آسیب‌هایی که در این مدت بود و موضع‌گیری مجلس که شاید کابینه ایشان نتوانستند تعامل با مجلس داشته باشد و ایشان ۳ کارت زرد گرفتند. امروز هم روز خوب و هم روز بدی برای ورزش ما بود از این بابت که همه دوست داشتیم گزینه ورزشی به این وزارت بیاید. آقای هاشمی هم انتخاب دوم آقای رییسی بود و باید تشکر کنیم چون ایشان خاک ورزش خورده و استخوان خرد کرده ورزش و نام آشنا برای ورزش و ورزشکاران هستند. اما خوشحال‌تر می‌شویم دوستان سیاسی و گروه‌های مختف اجازه دهند با کابینه خودش کار کند و معاونت به ایشان تحمیل نکنند.

میراسماعیلی ادامه داد: امیدوارم معاونت به او تحمیل نکنند. واقعا آسیبی که آقای سجادی دید باید آسیب شناسی شود. آسیب از جناح خودش نبود. او بسیار متین متواضع و کاری بود اما کابینه او آسیب جدی به او زد. امیدوارم دوستان سیاسی اجازه دهند او معاونت‌هایش را خودش انتخاب کند. کمتر از دو ماه دیگر بازی‌های آسیایی و بعد المپیک در پیش است.

وی درباره اظهارات پولادگر مبنی بر اینکه پریچهره کماکان سرپرست فدراسیون جودو است، گفت: او کمی حال و روز مناسبی ندارد. برایش آرزوی سلامتی دارم! باید کسی که می‌رود کاری کند اسم نیکی از خودش بر جای بگذارد. امیدوارم هر کس از جایی می رود برایش اشک بریزند نه اینکه از خوشحالی شیرینی پخش کنند. امیدوارم شرایطی را پیش نیاوریم وقتی با آن فرد روبرو می‌شویم نتوانیم به چشمانش نگاه کنیم. گردن من از مو باریکتر بود و با یک رای قضایی پس از شکایت خصوصی باید از کار تعلیق می‌شدم. گردن نهادم و همه دیدند سکوت کردم و مطیع بودم و حال با دستور قضایی آمدم و رفع تعلیق شدم.

وی در ادامه ادعا کرد: آقای پولادگر همیشه با عداوت کار می‌کند. در مجامع دیدیم چه رفتارهایی داشته است؛ رفتارهایی که آقای سجادی و جامعه ورزش از آن ضربه خورده است. او هنوز به تکواندو چشم دارد و این خیلی بد است که در مقام معاونت که باید به یک چشم به همه نگاه کنی با قهرمانی که جایگاهش در آن فدراسیون است و تخصصش است بد باشی. ما خاک ورزش خورده هستیم و چسبیده به ورزش نیستیم و مدال‌های و تلاش‌های ما به صندلی ارزش می‌دهد اما این دوستان جایگاهشان را با سفارشاتی که می شود بدست آوردند. افرادی مثل او این صندلی را دوست دارند. او ۲۰ سال در تکواندو بوده و جامعه تکواندو در روزهای آخر پذیرش نداشتند. باید قبول کنیم یک قهرمان تکواندو آمده است. رفتار او با دبیر من و سایر قهرمانان را دیدیم. همانطور که تلاش زیادی کرد فورا سرپرست برای جودو بگذارد الان هم مقاومت می‌کند.

وی افزود: با تدبیر هاشمی قطعا مشکل حل می شود. ۴۸ نفر از اعضای مجمع طی نامه رسمی مهر تایید بر ریاست من زدند. نه آقای پولادگر و نه کس دیگری نمی‌تواند مقاومت کند. تا الان هم مجامع بین‌المللی اگر ورود نکردند دیشب صحبت کردیم و اگر حساسیتش ایجاد نشده چون من نخواستم اتفاقی بیفتد. امیدوارم پولادگر به وجدان خودش مراجعه کند چون طبیعتا او مغرضانه نه درباره من بلکه درباره خیلی های دیگر مغرضانه عمل کرده است.

میراسماعیلی تصریح کرد: دو روز قبل از اینکه آقای رییسی بیایند همه سخنرانی من را دیدند که از او خواهش کردم که فرد ورزشی بیاید الان هم از او تشکر می‌کنیم. یک روزی یک نفر رییس سازمان تربیت بدنی شد، آمد چمن آکادمی همه در حال تمرین بودیم به یک دکتر تیم گفت آقای ساعی چطوری؟ فکر می‌کنم آقای هاشمی همه موضوعات را می‌داند و همه ما را می‌شناسد. او راحت می‌تواند تصمیم بگیرد. البته فکر می‌کنم آقای سجادی به نوعی بی‌معرفتی کرد و رفاقت نکرد.

وی در پایان گفت: جودو ۴ سال آسیب ‌دید و ما پای نظام و آرمان‌هایمان ایستادیم. الان که واقعا باید نگاه حمایتی باشد و همه برای ایستادن جودو دست به دست هم بدهند دیدیم که معاونت چه سنگ اندازی‌هایی می‌کند و وقتی من نبودم سهمیه جودوی مردان را از ۴ تا به دو نفر و سهمیه زنان را از دو نفر به یک نفر کاهش دادند. این برای ما خوب نیست. ما برای آرمان‌ها و ارزش‌های کشور سیلی خوردیم حداقل از داخل دیگر سیلی نخوریم. اینکه از کمیته المپیک و وزارت ورزش حمایت نشویم خوب نیست. بعد از دو ماه که آمدم دیدم کارمندان من و تیم‌های ملی من حقوق نگرفته‌اند. اردوی تیم ملی در این دو ماه تعطیل بوده است. از پریچهره تشکر می‌کنم اما از او حمایت نشد و الان هم دارند با شخصیت او بازی می‌کنند. امیدوارم از جودو حمایت بیشتری شود.

دیدگاه تان را بنویسید