صعود نوجوانان والیبالیست ایران به نیمه نهایی قهرمانی آسیا

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به نیمه نهایی قهرمانی آسیا رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، آخرین روز مرحله دوم مسابقات والیبال قهرمانی زیر 16 سال پسر آسیا امروز (پنجشنبه - 5 مرداد) با شش دیدار در تاشکند پیگیری شد.

تیم والیبال زیر 16 سال ایران در دومین و آخرین دیدار خود در این مرحله به مصاف ازبکستان میزبان مسابقات رفت و 3 بر یک این تیم را شکست داد تا به‌عنوان تیم صدرنشین گروه E به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

شاگردان آرش صادقیانی در ست نخست این دیدار 26 بر 24 مغلوب ازبکستان شدند، اما در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 15 و 29 بر 27 میزبان مسابقات را که از حمایت تماشاگران برخوردار بود، شکست دادند.

با توجه به اینکه در دیگر دیدار امروز این گروه تیم ژاپن 3 بر صفر مغلوب قزاقستان شد، دو تیم ایران و ازبکستان راهی مرحله نیمه نهایی و جمع چهار تیم برتر مسابقات شدند.

در دیگر گروه مرحله دوم مسابقات تیم‌های تایلند، استرالیا، پاکستان و چین تایپه با یکدیگر رقابت داشتند و تیم‌های پاکستان و چین تایپه در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفتند و به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

بدین ترتیب تیم والیبال زیر 16 سال ایران فردا در مرحله نیمه نهایی به مصاف چین تایپه می‌رود تا برای صعود به فینال تلاش کند و در دیگر دیدار این مرحله پاکستان و ازبکستان مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، تیم‌های اول تا سوم مسابقات قهرمانی زیر 16 سال آسیا 2023 سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی 2024 دریافت می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید