لهستان ۳- آمریکا ۱

لهستان قهرمان لیگ ملت های 2023 والیبال شد

لهستان با پیروزی مقابل آمریکا قهرمانی لیگ ملت های 2023 والیبال را از آن خود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم های ملی والیبال لهستان و آمریکا در فینال لیگ ملت های 2023 در گدانسک به مصاف هم رفتند و در نهایت لهستان با پیروزی 3 بر یک مقابل حریف فاتح رقابت ها شد. پیش از این این تیم یک قهرمانی در لیگ جهانی داشت.

لهستان ست های این بازی را با نتایج 25-23، 25-18 و 25-18 به سود خود به پایان رساند. آمریکا هم در ست دوم 26 بر 24 پیروز شد.

لهستان با پیروزی بر ژاپن و آمریکا نیز با برتری مقابل ایتالیا فینالیست شدند.

در دیدار رده بندی نیز ژاپن و ایتالیا رو در روی هم قرار گرفتند که ژاپن ۳ بر ۲ برد و سوم شد.

ست اول؛ ۲۵-۲۳ لهستان

در ست اول دو تیم شروع پایاپایی داشتند و در ادامه میزبان موفق شد ۱۲ بر ۱۰ از آمریکا پیش بیفتد. شاگردان اسپراو در امتیاز ۱۶ بازی را به تساوی کشاندند اما باز هم لهستان اختلاف ایجاد کرد و ۲۰ بر ۱۷ پیش افتاد. در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۲۳ لهستان همراه شد.

ست دوم 26-24 آمریکا

در این ست اوضاع برای لهستان راحت تر از دست قبل بود و توانست ۱۴ بر ۱۰ از آمریکا پیش بیفتد اما حریف توانست بازی را به تساوی برساند و حتی 21 بر 20 هم پیش بیفتد. آمریکا موفق شد این ست را 26-24 به سود خود به پایان برساند و بازی در ست شماری یک یک شود.

ست سوم 25-18 لهستان

لهستان به مانند دو ست قبل در میانه های دست با آمریکا اختلاف امتیاز ایجاد کرد و 13 بر 9 جلو افتاد. تلاش آمریکایی ها برای جبران امتیازات فایده نداشت و در ادامه فورنال امتیاز 21 را به لهستان داد در حالی که آمریکا در امتیاز 13 بود. شاگردان گربیچ ست سوم را 25 بر 18 باختند و دو بر یک پیش افتادند.

ست چهارم 25-18 لهستان

در حالی که آمریکا در این ست چاره ای جز پیروزی نداشت، لهستان بود که از همان ابتدای 5 بر یک پیش افتاد. در ادامه آمریکا بازهم ناکام ماند و لهستان ست چهارم را به راحتی و با نتیجه مشابه ست سوم به پیروزی رساند تا فاتح این بازی و رقابت ها لقب بگیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید