کمیته ملی المپیک به زنان شمشیرباز اعتماد نکرد

رئیس فدراسیون شمشیربازی اعلام کرد تک سهمیه اسلحه اپه زنان در بازی های آسیایی حذف شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس و به نقل از ایسنا؛ علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره سهمیه ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: هنوز به صورت رسمی چیزی به ما اعلام نکرده‌اند اما با توجه به صحبت‌هایی که داشتیم، سهمیه شمشیربازی چهار نفر در اسلحه سابر مردان است. برای دختران هم جای مذاکره است‌. به ما گفته‌اند که اگر قول می‌دهید جزو پنج تیم برتر باشید، برای اعزام دختران مکاتبه می‌کنند. البته آخرین مهلت اعلام لیست اولیه به پایان رسیده است. با این حال شاید با مکاتبه بتوانند نفراتی را اضافه کنند. ما دلایل و مستندات خود را برای دفاع از دختران یک بار ارائه دادیم و دوباره هم این کار را انجام می‌دهیم.

پورسلمان در پاسخ به این پرسش که ستاد عالی بازی‌ها قبلا یک سهمیه در اپه زنان داده بود و الان تکلیف آن یک سهمیه چه شده است؟ گفت: ظاهرا در آخرین جلسه ستاد عالی بازی‌ها حذف شده است.

رییس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه الان فدراسیون به دنبال این است که در سابر تیمی زنان سهمیه بگیرد؟ تاکید کرد: فرق نمی‌کند. هم برای سابر و هم اپه دنبال سهمیه هستیم و مستندات را برای هر دو اسلحه ارائه می‌کنیم. می‌دانیم اگر کمیته‌ملی‌المپیک این شانس را به ما بدهد، راضی خواهد بود. در حال حاضر فعلا تنها در سابر مردان سهمیه داریم و در بخش بانوان سهمیه‌ای نداریم.

پ

دیدگاه تان را بنویسید