جی پلاس،

گزارش کامل مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی؛ اعتراض جدیدی و ترک مجمع!

در مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر با کسب 38 رای در سمت خود ابقا شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی برای تعیین رئیس فدراسیون، طبق اعلام قبلی ساعت 10 صبح امروز پنج شنبه 22 تیرماه در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار و دبیر در سمت ریاست فدراسیون ابقا شد.

پیش از برگزاری انتخابات 8 کاندید شامل علیرضا دبیر، عباس جدیدی، مصطفی میرزایی، حمید یاری، جمشیدخیرآبادی، حمید سیفی، حمید بنی تمیم و عبداله عزیزی تایید صلاحیت شده بودند که شب گذشته بنی تمیم و سیفی از انتخابات انصراف دادند.
 
گزارش کامل مجمع را در ادامه بخوانید:
 
عذرخواهی دبیر از پولادگر
 
در آغاز مجمع، علیرضا دبیر پس از رای گیری برای اعلام پولادگر به عنوان رئیس مجمع، بابت حواشی و درگیری های پیش آمده در ماه های گذشته از پولادگر عذرخواهی و یک انگشتر به وی هدیه کرد. ( اینجا ببینید)
 
دبیر در این باره گفت: از همه کسانی که در این مدت زحمت کشیدند تا مجمع به موقع برگزار شود، تشکر می‌کنم. از کسانی که تلاش کردند تا کشتی ضربه نخورد تشکر می‌کنم. افراد مهم نیستند کشتی مهم است تا ضربه نخورد.

وی افزود: برای اینکه شائبه‌ای ایجاد نشود باید ریاست را به دکتر پولادگر واگذار کنم. در ۴ سال گذشته بخاطر کشتی هیچ کدام از اتفاقات شخصی نبود. در فضای مجازی خیلی از حرف‌ها را که لیاقت خودشان است، به من زدند اما من هر حرفی زدم به خاطر کشتی بوده است.

نامزد ریاست فدراسیون کشتی با اشاره به درگیری لفظی سال گذشته خود با پولادگر گفت: حرکت وزارت ورزش اشتباه بود حرکت من اشتباه‌تر. رفتاری که با دکتر پولادگر، برادر عزیزم شد اشتباه بود. دنبال فرصت بودم تا از دلش دربیاورم. به همین خاطر تربت حرم آقا سیدالشهدا را دارم تا به او هدیه بدهم. تنها چیزی که می‌تواند از دل حاج آقا دربیاورد همین است. چیزی است که خیلی دوست داشتم و به حاج آقا تقدیم می کنم. برای اینکه شائبه ای نشود من بین کاندیداها می‌روم.

مجمع کشتی

اعتراض جدیدی: مجمع بر پایه کدام اساسنامه است؟

در ابتدای مجمع ابراهیم مهربان دبیر انتخابات فدراسیون کشتی از انصراف رسمی جمشید خیرآبادی و مصطفی میرزایی خبر داد.

عباس جدیدی نسبت به این بند اعتراض داشت و در ادامه زمانی که کاندیدا برای صحبت کردن به جایگاه دعوت شدند، نسبت به اینکه چرا ابتدا اسم او اعلام شده، اعتراض کرد.

نام جدیدی بعد از حمید بنی‌تمیم اعلام شد که در مجمع حضور نداشت. نماینده وزارت ورزش در واکنش به این اعتراض تاکید کرد که دعوت به جایگاه براساس حروف الفباست.

جدیدی بعد از حضور در جایگاه از پولادگر پرسید این مجمع بر پایه کدام اساسنامه سال 96 یا اساسنامه ابلاغی هیئت وزیران برگزار می‌شود که پولادگر به سوال او جواب نداد تا جدیدی ادامه دهد: سوال من که بی پاسخ ماند و اصل دموکراسی زیر سوال می‌رود.  علاوه بر این کمتر از 15 ساعت همه اسامی افراد تایید صلاحیت شده به وزارت ورزش ابلاغ شد باوجودی که سخنگوی فدراسیون می‌گفت اسامی 6 نفر تایید شده است. در این 15 ساعت جایی برای هیچ کاندیدی برای سفر و اعلام برنامه‌هایش نماند. دیدار ما با وزیر ورزش بماند برای محاکم قضایی.

در ادامه جدیدی مجمع را ترک کرد.

عباس جدیدی

دبیر: با کارمان حرف بزنیم و جر نزنیم!

علیرضا دبیر، رییس کنونی فدراسیون کشتی و نامزد ریاست این فدراسیون در مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی با تشکر از اعضای مجمع و روسای هیات های کشتی، گفت: اگر قرار است کشتی یا ورزش ما تکان بخورد، روسای هیات‌های ما باید برای ورزش کشور الگو باشند. همین کامران و رضا ۴ سال پیش نمی‌دانستند کجا بودند. کامران (قاسم‌پور) را با رباط پاره ول کردند و رضا هم طور دیگر. همیشه بیاییم به موضوعات درست بپردازیم. همه می‌خواهند با شلوغ کاری جلو بروند. بیایید با کارمان حرف بزنیم و جر نزنیم. اگر می‌خواهیم این مملکت درست شود باید کار کنیم. من این را ثابت کردم و کار کردم. به قطار در حال حرکت سنگ می‌زنند.

نامزد ریاست فدراسیون کشتی گفت: ما رویای بزرگ جهانی و المپیک را داریم. تازه کار شروع شده است. ۲۰۲۸ حتما باید دو تیم ایران با فاصله زیاد قهرمان المپیک شوند. البته برای ۲۰۲۴ پاریس هم برنامه داریم. کشتی باید با عمل خودش را بهتر ثابت کند. اگر کسی بگوید در کشتی فقط ساخت و ساز شده، ظلم کرده است. جمعیت ۳۰ هزار نفری را تبدیل به ۴۰۰ هزار نفر کردیم که واقعا کار سختی اشت. جمعیت کشتی‌گیر مازندران ۲ هزار نفر بود اما امروز ۷ برابر شده است.

وی ادامه داد: از همه دوستان ممنونم. کار تازه شروع شده است. در کشور ما هر کس کار می‌کند بیشتر به دادگاه می کشانند. ای کاش با مدیرانی که کار نمی‌کنند برخورد شود.

پیش از صحبت‌های دبیر، کلیپی از اقدامات فدراسیون کشتی طی ۴ سال گذشته به نمایش درآمد.

جمشید خیرآبادی کشتی

علیرضا دبیر حمید یاری

ابراهیم مهربان کشتی

محسن کاوه

 

دیدگاه تان را بنویسید