جی پلاس،

گزارش کامل مراسم قرعه کشی فصل بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران

مراسم قرعه کشی فصل بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مراسم قرعه کشی لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 23 آغاز شد. مدیران عامل، مدیران، نمایندگان و برخی سرمربیان 16 تیم لیگ برتری به همراه مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نظاره گر این مراسم بودند.

برنامه کامل لیگ بیست و سوم به شرح زیر است:

هفته اول

استقلال خوزستان – شمس آذر قزوین

نساجی مازندران – پیکان

هوادار – مس رفسنجان

صنعت نفت آبادان – استقلال

ملوان بندرانزلی – ذوب‌آهن

سپاهان – تراکتور

پرسپولیس – آلومینیوم اراک

گل‌گهر سیرجان – فولاد خوزستان

 

هفته دوم

شمس آذر قزوین – هوادار

پیکان – گل‌گهر سیرجان

مس رفسنجان – نساجی مازندران

استقلال – ملوان بندرانزلی

آلومینیوم اراک – استقلال خوزستان

فولاد خوزستان – صنعت نفت آبادان

ذوب‌آهن – سپاهان

تراکتور – پرسپولیس

 

هفته سوم

مس رفسنجان – شمس آذر قزوین

صنعت نفت آبادان – پیکان

هوادار – آلومینیوم اراک

نساجی مازندران – گل‌گهر سیرجان

سپاهان – استقلال

ملوان بندرانزلی – فولاد خوزستان

استقلال خوزستان – تراکتور

پرسپولیس – ذوب‌آهن

 

هفته چهارم

آلومینیوم اراک – شمس آذر قزوین

پیکان – سپاهان

ذوب‌آهن – هوادار

نساجی مازندران – صنعت نفت آبادان

استقلال – استقلال خوزستان

گل‌گهر سیرجان – ملوان بندرانزلی

تراکتور – مس رفسنجان

فولاد خوزستان – پرسپولیس

 

هفته پنجم

شمس آذر قزوین – نساجی مازندران

ملوان بندرانزلی – پیکان

هوادار – تراکتور

پرسپولیس – استقلال

استقلال خوزستان – ذوب‌آهن

صنعت نفت آبادان – گل‌گهر سیرجان

مس رفسنجان – آلومینیوم اراک

سپاهان – فولاد خوزستان

 

هفته ششم

تراکتور – شمس آذر قزوین

پیکان – پرسپولیس

استقلال – هوادار

نساجی مازندران – آلومینیوم اراک

صنعت نفت آبادان – ملوان بندرانزلی

فولاد خوزستان – استقلال خوزستان

ذوب‌آهن – مس رفسنجان

گل‌گهر سیرجان – سپاهان

 

هفته هفتم

شمس آذر قزوین – ذوب‌آهن

استقلال خوزستان – نساجی مازندران

هوادار – فولاد خوزستان

ملوان بندرانزلی – نساجی مازندران

مس رفسنجان – استقلال

سپاهان – صنعت نفت آبادان

آلومینیوم اراک – تراکتور

پرسپولیس – فولاد خوزستان

 

هفته هشتم

فولاد خوزستان – شمس آذر قزوین

پیکان – مس رفسنجان

گل‌گهر سیرجان – هوادار

نساجی مازندران – سپاهان

استقلال – آلومینیوم اراک

ملوان بندرانزلی – پرسپولیس

صنعت نفت آبادان – استقلال خوزستان

ذوب‌آهن – تراکتور

 

هفته نهم

شمس آذر قزوین – استقلال

هوادار – پیکان

تراکتور – نساجی مازندران

سپاهان – ملوان بندرانزلی

استقلال خوزستان – گل‌گهر سیرجان

پرسپولیس – صنعت نفت آبادان

مس رفسنجان – فولاد خوزستان

آلومینیوم اراک – ذوب‌آهن

 

هفته دهم

پیکان – شمس آذر قزوین

صنعت نفت آبادان – هوادار

نساجی مازندران – ذوب‌آهن

استقلال – تراکتور

ملوان بندرانزلی – استقلال خوزستان

گل‌گهر سیرجان – مس رفسنجان

فولاد خوزستان – آلومینیوم اراک

سپاهان – پرسپولیس

 

هفته یازدهم

شمس آذر قزوین – گل‌گهر سیرجان

آلومینیوم اراک – پیکان

هوادار – ملوان بندرانزلی

پرسپولیس – نساجی مازندران

ذوب‌آهن – استقلال

استقلال خوزستان – سپاهان

تراکتور – فولاد خوزستان

مس رفسنجان - صنعت نفت آبادان

 

هفته دوازدهم

ملوان بندرانزلی – شمس آذر قزوین

پیکان – ذوب‌آهن

پرسپولیس – هوادار

نساجی مازندران – استقلال خوزستان

فولاد خوزستان – استقلال

صنعت نفت آبادان – آلومینیوم اراک

سپاهان – مس رفسنجان

گل‌گهر سیرجان – تراکتور

 

هفته سیزدهم

شمس آذر قزوین – صنعت نفت آبادان

تراکتور – پیکان

هوادار – سپاهان

استقلال – نساجی مازندران

مس رفسنجان – ملوان بندرانزلی

استقلال خوزستان – پرسپولیس

ذوب‌آهن – فولاد خوزستان

آلومینیوم اراک – گل‌گهر سیرجان

 

هفته چهاردهم

پرسپولیس – شمس آذر قزوین

پیکان – فولاد خوزستان

نساجی مازندران – هوادار

گل‌گهر سیرجان – استقلال

ملوان بندرانزلی – تراکتور

استقلال خوزستان – مس رفسنجان

صنعت نفت آبادان – ذوب‌آهن

سپاهان – آلومینیوم اراک

 

هفته پانزدهم

شمس آذر قزوین – سپاهان

استقلال – پیکان

هوادار – استقلال خوزستان

فولاد خوزستان – نساجی مازندران

آلومینیوم اراک – ملوان بندرانزلی

تراکتور – صنعت نفت آبادان

مس رفسنجان – پرسپولیس

ذوب‌آهن – گل‌گهر سیرجان

 

گزارش کامل و اظهار نظرهای کامل مسئولان را در ادامه می خوانید.

درخواست ویژه رییس سازمان لیگ فوتبال از مجلس

محمدرضا کشوری‌فرد سرپرست سازمان لیگ فوتبال پس از مراسم قرعه‌کشی فصل بیست و سوم لیگ برتر در رابطه با تغییر توپ‌های لیگ برتر اظهار کرد: خیلی زحمت کشیده شد تا این توپ‌ها به ایران آمد. کار زیادی شده و امیدواریم لیگ منظمی از نظر فوتبال و نیمکت‌ها داشته باشیم. باید همه رعایت کنند و دست به دست هم دهیم تا لیگ خوبی را پیش رو داشته باشیم.

او درباره پرداختی سازمان لیگ به باشگاه‌های لیگ برتری برای تبلیغات کنار زمین هم گفت: مبلغش را یادم نمی‌آید اما به باشگاه‌ها داده‌ایم.

کشوری‌فرد در خصوص پرداخت جایزه به تیم‌های اول، دوم و سوم بیان کرد: حتما این کار را می‌کنیم. به قهرمان جام حذفی هم درصدی را مشخص کردیم که اعلام می‌کنیم.

او درباره زمان اتمام نیم‌فصل گفت: هنوز تاریخ بازی‌ها را اعلام نکرده‌ایم. با تیم‌های ملی بزرگسالان و امید هماهنگ هستیم و امیدواریم بازی‌ها به خوبی انجام شود.

رییس سازمان لیگ در رابطه با جلسه با عنایتی و قلعه‌نویی بیان کرد: طی جلسه‌ای که با مربیان تیم ملی داشتیم، سعی کردیم قبل از بازی‌های تیم ملی نیم فصل را به پایان برسانیم تا بازیکنان آزاد شوند. هر برنامه‌ای برای بزرگسالان داشتیم، برای تیم ملی امید هم داشتیم.

او درباره پیگیری حق پخش تلویزیونی هم گفت: فیفا الزام کرده که باشگاه‌ها باید قرارداد حق پخش تلویزیونی را داشته باشند. اگر این قرارداد نباشد، حق حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نخواهند داشت. ما به مجلس نامه زدیم و امیدواریم فوری این کار انجام شود.

کشوری‌فرد در رابطه با سقف بودجه باشگاه‌ها و حضورش در سازمان بازرسی نیز گفت: سقف بودجه اعلام شده است. در این جلسه هماهنگی بین چهار باشگاه برای جام باشگاه‌های آسیا صورت گرفت. همدلی و همبستگی وجود دارد که همه باشگاه سقف بودجه را رعایت کنند. باشگاه‌ها تا بیست‌وپنجم این ماه فرصت دارد تا سقف بودجه اعلام شود.

 

پیروانی: می‌خواستند پرسپولیس و استقلال قهرمان نشوند!

افشین پیروانی، سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس پس از برگزاری مراسم قرعه کشی لیگ برتر فوتبال ایران، گفت: فکر می‌کنم هیچ جای دنیا اینطور مصاحبه نمی‌کنند. البته تقصیر شما نیست. یک‌ جایگاهی برای مصاحبه در نظر می‌گیرند. همیشه هم این نکات را می‌گوییم اما کسی ترتیب اثر نمی‌دهد. خوشحالیم که قهرمان شدیم و لیگ دوباره قرار است شروع شود. ناراحتیم که سقف قرارداد گذاشتند و با این قوانین تیم‌های آسیایی آسیب می‌بینند. فرموند لیگ را جوان کردیم که میزان دوندگی زیاد شود اما وحید امیری جزو پیرهای تیم ماست اما ماشاءالله بیشتر از جوان‌ها می دود و آمار خیلی خوبی دارد.

سرپرست پرسپولیس درباره قانون جذب بازیکنان خارجی نیز گفت: بهتر بود تصمیمشان را کارشناسی بیشتری می‌کردند و مطمئنا با این تصمیم پرسپولیس ضرر می‌کند. اگر بازیکن خارجی نیاوریم، چطوری در آسیا بازی کنیم؟ بهتر بود دو تا فوتبالی در جلسه‌شان می‌بردند. به عنوان یک‌فوتبالی این قانون جذب بازیکنان خارجی را قبول ندارم و تصمیم عجولانه‌ای در این ارتباط گرفتند.

وی درباره ارائه عدد و ارقام عجیب جذب بازیکنان در برخی تیم‌ها گفت: تیم‌هایی که هولدینگ و زیر مجموعه دارند و یکی، دو تیم خصوصی این قانون را رعایت نمی‌کنند. فقط تیم‌های پرسپولیس و استقلال ضرر می‌کنند که باید اطلاعات خود را در سایت کدال بارگذاری کنند. دنبال این بودند که این دو تیم از قهرمانی دور شوند اما ما پرسپولیس هستیم و تمام تلاشمان را می کنیم. این قانونی که گذاشته اند منطقی نبود.

پیروانی درباره حواشی امضای قرارداد با بیرانوند گفت: می‌گفتند که پرسپولیس بمب می‌ترکاند اما پرسپولیس خودش بمب است.تمام بازیکنان به باشگاه تعهد و وظیفه دارند. پرسپولیس بزرگتر از هر نامی است و کسی نمی‌تواند برای این تیم شرط و شروط بگذارد. مطمئن باشید هر کس به پرسپولیس آمده، با عشق آمده است. آرزوی همه است که در این تیم باشند.

پیروانی درباره درخواست هواداران پرسپولیس درباره تمدید قرارداد با کریم باقری گفت: آقای کریم باقری از سرمایه‌های اصلی باشگاه است. او جزو فوتبالیست‌های تکرار نشدنی و دوست عزیز ماست. باشگاه تمام تلاشش را می‌کند که او به مجموعه اضافه شود اما بنا بر اتفاقی که افتاده او در کنار ما نیست. مطمئنا حضور او به نفع پرسپولیس است.

وی درباره اینکه شایعه شده یک هوادار متمول باعث جدایی باقری از پرسپولیس شده است، خاطرنشان کرد: باشگاه پرسپولیس آن‌قدر بی‌در و پیکر نیست. صحبت‌های احساسی شده است. این هوادار متمول که الان می‌گویند زمان بازی خود من هم دوست علی پروین بود و این بنده خدا خیلی به تیم کمک می‌کرد. الان هم یک مجموعه فیزیوتراپی برای تیم درست کرده است. یک مقدار سوء برداشت شده است.

 

درودگر:‌ نساجی در ورزشگاه آزادی پذیرای آسیایی‌ها خواهد بود

صادق درودگر، مدیرعامل نساجی مازندران، پیش از شروع قرعه‌کشی لیگ برتر بیس‌وسوم فوتبال اظهار کرد: باشگاه ما اکنون در اردوی تهران است و دو بازی در اردوی ترکیه پیش‌بینی شده و اگر بازی سوم پیش‌بینی شود، به آنجا می‌رویم و اگر نشود در تهران خواهیم ماند. سعی کردیم تیم را اقتصادی و با برنامه ببندیم و رحمتی تلاش زیادی در این راستا کرد. تیم با برنامه است و بازیکنان ما تلاش زیادی می‌کنند و همین جا این قول را به مردم مازندران می‌دهم که نساجی با تمام توان در آسیا حضور پیدا خواهد کرد و در لیگ برتر هم با قدرت شرکت می‌کنیم و می‌خواهیم از مقام قهرمانی در جام حذفی هم دفاع کنیم.

او درباره جذب بازیکن خارجی بیان کرد: قرار است دو بازیکن خارجی بگیریم که یکی سه‌شنبه می‌آید و یک بازیکن هم هفته بعد به قائمشهر می‌آید. مذاکراتی با فرشید اسماعیلی داشتیم که بازیکن خوبی است و به درد ما می‌خورد اما در همان چارچوبی که می‌توانیم با او به توافق خواهیم رسید.

درودگر درباره اینکه شکوری گفته پیکان قرار است ۵۰ میلیارد هزینه کند و آیا این قضیه برای نساجی هم صدق می‌کند، تصریح کرد: برای نساجی همین حدود نیست و همه هزینه‌هایی که داریم به همراه لجستیک، حدودا ۳ برابر این رقم است. ما هزینه‌هایی مثل هتل و لباس و کادر فنی را در آن پیش‌بینی کردیم.

او درباره احقاق حق درآمد تیم‌های لیگ برتری از سازمان لیگ بیان کرد: حدودا پنج‌درصد این اتفاق افتاده است. باید شرایط به‌ گونه‌ای باشد که حق پخش، حق تبلیغات محیطی و تبلیغات موثر را دریافت کنند و تبلیغات هم به نوعی نباشد که یک باشگاه همه تبلیغات را به نام خود بزنند و باید یکپارچه باشد. از همه مهم‌تر ایین است که مجلس نسبت به تصویب حق پخش اقدام کند.

مدیرعامل نساجی درباره میزبانی این تیم در فصل آینده بیان کرد: ما فصل بعد در آسیا در ورزشگاه آزادی میزبانی خواهیم کرد و در لیگ برتر در ورزشگاه شهید وطنی پذیرای مهمانان خواهیم بود.

درودگر درباره قهر ایوب کلانتری از اردوی این تیم گفت: کلانتری قهر نکرده بود و به دلیل اردوی ما را ترک کرده بود که امروز با او توافق کردیم که یک سال به صورت قرضی از ما جدا شود و احتمالا به هوادار خواهد رفت.

واکنش شکوری به رضایت‌نامه ۳۰ میلیاردی سامان فلاح

ابراهیم شکوری، عضو هیات مدیره باشگاه پیکان قبل از مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر اظهار کرد: باید از بعضی از باشگاه‌ها تقدیر و تشکر شود که چطور با هزینه کم تیم می‌بندند.

او در پاسخ به این سوال که خیلی از بازیکنان پیکان از این تیم رفتند افزود: بله فکر می کنم این شرایط حرفه‌ای است. از قبل قراردادهایی با بازیکنان بسته شده بود که بند جذایی از تیم را داشتند و هیچ گلایه‌ای نیست. من برای این بازیکنان آرزوی موفقیت دارم. ما با بودجه ۵۰ میلیارد تومانی کار می‌کنیم. بازیکنان جوان خوبی داریم و چهار، پنج بازیکن خیلی خوب و دیده را این فصل در پیکان خواهیم دید. ۳ بازیکن تیم نوجوانان، ۶ بازیکن جوانان و  ۳ بازیکن امید همراه ما هستند و در بازی اخیر برابر سایپا چندین بازیکن فیکس بودند. این درخواست را از مسئولان و نهادهای نظارتی داریم که روی سقف قرارداد نظارت داشته باشند و آن هم اینکه توجهی به باشگاه‌هایی که قوانین را رعایت می کنند داشته باشند. ما فقط دلگرمی می‌خواهیم و تمرکز ما کمک به رده‌های تیم های ملی است.

او در پاسخ به این سوال که آیا جوانگرایی لطمه‌ای به عملکرد پیکان در این فصل خواهد زد یا خیر افزود: مطمئن باشید که ما دوست داریم بودجه ۴۰۰ ، ۵۰۰ میلیاردی داشته باشیم و بتوانیم بازیکنان گران قیمت بگیریم ولی بودجه ما محدود است و فوتبال داخل زمین است و پیکان فوتبالش را در زمین بازی خواهد کرد و امسال فوتبال خوبی از ما خواهید دید و اینکه بودجه ما کم است، دلیل نیست که فوتبال بدی بازی کنیم. در اروپا بازیکن ۱۷، ۱۸ ساله بازیکن جوان محسوب می‌شود و تمرکز ما روی این بازیکنان است مطمئن باشید با تمام توان بازی خواهیم کرد.

او در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت سامان فلاح، ملی پوش تیم پیکان و اینکه رقم فسخ قراردادش بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد است نیز افزود: سامان فلاح به عنوان کاپیتان امید و پیکان با ۲۱ سال یک پدیده در کشور ما است و فلسفه باشگاه ما این است که بازیکنان را شناسایی و پرورش دهد و بازیکنان را در اختیار تیم ملی دهد. اگر قرار باشد بازیکنانمان را از دست بدهیم با شرایط حرفه ای این کار را انجام می دهیم و در وهله نخست منافع بازیکن باشگاه را لحاظ خواهیم کرد.

سامره: تغییرات در استقلال دیر بود و یک هفته طلایی را از دست دادیم

علی سامره در حاشیه مراسم قرعه کشی لیگ برتر در فصل 23، اظهار داشت: از کریمی بابت زحماتی که در استقلال کشید تشکر می‌کنم. به علی خطیر خوش آمد می‌گویم. او جزو کسانی بود که در این باشگاه کار کرده و با مشکلات باشگاه آشناست. هرچند زمان کم و دیر است، امیدواریم با توانایی‌های او، همکاری دوستان وزارت نشین و افرادی که برای استقلال تا به حال تصمیم گیری کردند، همانطور که قول دادند و خطیر را 48 ساعته منصوب کردند، روزهای خوبی را ببینیم.

وی افزود: تنها خواهشی که داریم به استقلال کمک کنند. ما مدیون و بدهکار این مردم هستیم. در برابر این مردم مسئول هستیم و باید جوابگو باشیم. امیدواریم این تغییر و تحولات که هرچند دیر و بد موقع بود، اتفاقات خوبی را برای آینده استقلال رقم بزند. 

سرپرست استقلال در مورد جلسه امروز با خطیر، گفت: مشکلاتی از سال قبل داریم. بازیکنان 50-40 درصد بیشتر دریافتی نداشتند. برخی بازیکنان باید قراردادشان تمدید شود. باید چند بازیکن به تیم اضافه شوند و همه این ها نیاز به زمان دارد. متاسفانه ما یک هفته طلایی را از دست دادیم. استارتش خورده شده، فکر می‌کنم امشب یا فردا قرار است جلسه خوبی بین نکونام و خطیر برگزار شود و پس از آن خودشان بهتر می‌توانند جوابگو باشند.

سامره در خصوص مطرح شدن اسامی مختلف برای حضور در تیم استقلال، عنوان کرد: این مسائل را خود خطیر بهتر و مسلط‌تر می‌تواند توضیح بدهد. او کم و بیش در جریان اتفاقات اخیر قرار دارد. به استقلال نا آشنا نیست. جزو بهترین گزینه‌هایی بود که وزارت می‌توانست انتخاب کند. امیدواریم حمایت کنند و اتفاقات خوبی برای استقلال رقم بخورد.

قنبرزاده: تمهیدات خوبی درباره حضور VAR درنظر گرفته شده است

منصور قنبرزاده در حاشیه مراسم قرعه کشی لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: فکر می‌کنم امسال نسبت به فصول گذشته زودتر ورود کردیم و احتمالا تا پایان نیم فصل برنامه مسابقات مشخص خواهد شد و در مورد فیفا دی‌ها هم با سرمربی تیم ملی هماهنگی‌هایی شده است. با این شرایط می‌توانیم امیدوار باشیم که منظم‌تر از قبل بازی‌ها را برگزار کنیم.

وی در مورد اینکه ما فصل قبل لیگ قهرمانان را نداشتیم و امسال جام ملت های آسیا را هم در پیش داریم، گفت: همه اینها در برنامه مشخص شده است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد آماده سازی ورزشگاه آزادی گفت: این موضوع در حوزه بنده نیست، اما در بخش لیگ قهرمانان در یک فرصت زمانی نمایندگان AFC شرایط را بررسی می‌کنند و اگر ورزشگاه اول تیم‌ها آماده نباشد، باید در ورزشگاه دومی که معرفی کرده‌اند بازی کنند.

قنبرزاده در مورد استفاده از VAR در لیگ گفت: در این مورد به اندازه کافی صحبت شده است. VAR یک پروژه ای است که به جز منابع مالی، بحث تحریم هم وجود دارد و شرکت هایی که این تکنولوژی را دارند، نمی‌توانند در داخل کشور آن را پیاده کنند. در مجموع اتفاقات خوبی افتاده و رئیس فدارسیون تمهیداتی را به وجود آورده که تا وقتی نهایی نشده نباید در مورد آن صحبت کنیم.

 

 

مهدی تاج منصور قنبرزاده

لیگ برتر فوتبال ایران

دیدگاه تان را بنویسید